روس‌ها کنترل کامل منطقه هرکسی در استان لوگانسک را هم به دست گرفتند

نیروهای روسی در ادامه پیشروی‌های خود به خاک اوکراین، کنترل کامل منطقه «هرکسی» در استان لوگانسک واقع در شرق این کشور را هم به دست گرفتند.

به گزارش مشرق، ستاد کل ارتش اوکراین دیروز هم اعلام کرده بود، نیروهای روسیه دو شهر در جنوب «لیسیچانسک» و «سورودوینسک» در شرق این کشور را به کنترل خود درآورده اند.

اسکای نیوز عربی جمعه گزارش کرد: مقامات اوکراینی امروز اعلام کردند که نیروهای روسیه کنترل کامل منطقه هرکسی در استان لوگانسک را به دست گرفته اند.

پیشتر نیز مقامات جدایی طلب لوگانسک اعلام کرده بودند که نیروهای روسی کنترل تنها مسیر پشتیبانی نیروهای اوکراینی در شهر لیسیچانسک را تحت کنترل خود درآورده اند.

مقامات اوکراینی با وجود اعلام کمک یک میلیاردلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی‌دانند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    همانطور که می بینیم شکست روس ها حتمی است ! زنده باد دلقک اوکراین !
  • کهنه سرباز IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    در هفته اول جنگ روسها توانستند پایتخت اوکراین را محاصره کنند سپس عقب نشینی کردند و جهان گفت روس کم آورده .. زلنسکی فرمان نابودی همه پل های استراتژیک اوکراین را صادر کرد تا روسها را زمینگیر کند .. روسها با پل های متحرک تجهیزات خود را به عقب بردند . حالا با خیال راحت یکی یکی استان های اوکراین را می گیرند و زلنستکی قادر به ارسال تجهیزات سنگین نیست چون پل های خودش را به دست خود خراب کرد . غرب هم از این نقشه پوتین انگشت به دهان ماند . جنگ یعنی ترفند ... آیا تا به حال به این فکر کرده اید ؟
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    اگر روسیه هر کسی را به کنترل خودشون درآورده تموم دیگه
  • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    آهای زلنسکی کمک یک میلیارد دلاری کم هست؟ چطوره بگیم هزار میلیارد دلار بهت بدن، سلمونی هم بیاریم موهاتو کوتاه کنه و یه چایی قند پهلو هم واست بریزن؟ رو که رو نیست سنگ پاست.
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    من فکر میکنم اسم این شهر با با علامت ها می نوشتید بهتر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس