کد خبر 1390594
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۸

به گزارش مشرق، سید یاسر جبرائیلی تحلیلگر در کانال تلگرامی خود نوشت: حرکت نخستین قطار باری بین‌المللی از مبدا چین به ایران که زمان لازم برای انتقال کالا را ۲۰روز کاهش میدهد، یک دستاورد مهم و از نتایج راهبرد نگاه به شرق است؛ راهبردی اقتصادی که لیبرال‌های ایرانی -از فرط نگاه ایدئولوژیک به رابطه با غرب- تلاش ‏کردند ایدئولوژیک‌ش بنامند. تعلق ایدئولوژیک جریان لیبرال به رابطه با غرب و متمرکز ساختن همه ظرفیت سیاست خارجی برای ایجاد رضایت در دولت‌های غربی در حوزه‌های مختلف - از هسته‌ای تا حقوق بشر و منطقه- نه منجر به رضایت غربی‌ها شده و نه حاصلی اقتصادی داشته است؛ بلکه باید گفت هم زیان ‏و هم عدم‌النفع فراوان تجربه کرده‌ایم. 

زیان میلیون‌ها دلاری و چند صدمیلیون دلاری که هر روز از زبان عناصر سیاسی جریان لیبرال بابت تاخیر در اجرای برجام بیان می‌شد، واقعی نبود؛ و اجرای برجام و بی‌حاصلی آن، توهم بودن این سخنان را آشکار ساخت. زیان واقعی، چشم بستن و بلکه دست رد زدن بر ظرفیت‌های شرق بود که امروز می‌بینیم می‌توانست چه دستاوردهایی را برای کشور رقم زند. درباره آثار این تبادل ریلی کالا و کاهش زمانی قابل توجه انتقال بار، اهل تجارت باید نظر دهند و فوایدش را بیان کنند؛ اینک باید سود روزانه این تحول را محاسبه کرد. 

اما آنچه از نظر راهبردی حائز اهمیت است، آشکار شدن ثمرات راهبرد نگاه به شرق است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی سال‌هاست بر آن تاکید دارند و روی زمین مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 10
    يك چشمه از ثمرات اين نگاه حكيمانه به شرق را امروز در ديدار وزير خارجه پر نخوت روسيه با رييس دولتتان ديديم!نگاه بالا به پايين و ارباب به رعيتش!!!
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      8 2
      روسیه نخوت داره که با حمله به اوکراین کدخدا و غرب رو کلا لوله کرده یا بایدن پیزوری شما
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      7 2
      کافر همه را به کیش خود پندارد اتفاقا باید گفت شماها غرب گداها روابط خودتون رو با کدخدا اینجوری برنامه ریزی کردید که شما نوکر باشید و اون ارباب و حتی آب خوردنتون رو هم باید از دست ارباب میگرفتید و گند هایی که دولت غربگدا به اقتصاد این مملکت زده رو زود فراموش کردید و با توهمات و عقل ناقصتون مسائل رو تفسیر میکنید.
    • سید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      5 1
      مشکل از چشمان تو هست که درست نمی بینند!!!!!!
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 2
    خبر خوب. ان شاءالله بزودی محاکمه خائنین مزدور غرب در بین مسئولین و بخش خصوصی و ...
  • سید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 2
    زیان اصلی روزانه برای کشور که قابل جبران هم نیست موجودیت اصلاح طلبان ..ـهوع آور است که تا باشند مانند بودن شیاطین و خسارات ناشی از همان باشِش است!
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 0
    خبرخوبی بود ولی تاسودبانکی پایین نیایدوگردش مالی مسئولین شفاف نشوداحتمال هرنوع دزدی ازاین تجارتهاهست وتاجرداخلی جرئت نمیکند کاربزرگ انجام دهد وحتی بایدبرای ارزترجیحی چه بسابه مسئولین باج بدهد
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    زمان مدیرعاملی دکتر پور سید آقایی گویا ادعا شد که این زمان با 19 روز و بعد از آن ادعا شد که با 15 روز تحقق یافته است؛ چرا تحلیل گران ما فریب فریبهای آمارسازی روابط عمومی های بی درد و بی دغدغه را میخورند؟؛ از طرفی چرا بفکر مسیر پاکستان به چین و آفغانستان به چین و مسیر رو رو ریلی دریایی امیرآباد به قزاقستان نمی افتند؟ بهرحال اگر دسترسی ما به چین از طریق یک کشور باشد الویت دار تر است تا از دو یا چند کشور واسطه در وسط باشد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    طرح این اتصال از زمان خاتمی شروع شده بود ولی انتقال زمینی کلا پرهزینه است و خیلی طرفدار ندارد
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس