به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: مثل غلط اما مصطلحی است که عوام می گویند "تنها کسی که نمی داند، خواجه حافظ شیراز است". حاکی از این که همه، از فلان اتفاق خبر دارند.

جناب حافظ فرموده: "نهان کِی مانَد آن رازی کز او سازند محفل‌ها". مصداق این سخن، درماندگی های آمریکاست ولو غربگرایان، پنهان کنند. خبر رسوایی آمریکا در فساد انگیزی و کودتاگری از یک طرف، و شکست های پیاپی آن از طرف دیگر، چنان عالمگیر شده که پژواکش حتی در شبکه دولتی انگکیس (دولت شریک جنایات کاخ سفید) شنیده می شود.

رسم شبکه BBC، لاپوشانی جنایات و شکست های آمریکاست؛ اما حالا در اثر سیلی پر سر و صدایی که حاکمان واشنگتن در حیاط خلوت خود "کلمبیا" خورده اند، بی بی سی هم به حرف افتاده است:

"در آمریکای لاتین، این شوخی مشهوری است که «می‎دانید چرا تا حالا در آمریکا کودتا اتفاق نیفتاده؟ چون آمریکا در واشنگتن سفارت ندارد». این قاعده هم استثنا داشت، در کلمبیا چندان نیازی به کودتا ضدچپ‌ نبود، قدرت در دست رهبران راستگرای برخوردار از حمایت آمریکا مانده بود، طوریکه هوگو چاوز، آن را «اسرائیل» آمریکای لاتین لقب داده بود. اما حالا رخدادی تاریخی، ناظران را شگفت‌زده کرده؛ نخستین‌ رئیس جمهور چپگرا برگزیده شده: گوستاوو پترو، عضو پیشین سازمان چریک‌های ام۱۹. این  تازه‌ترین نمونه از چرخش‌ ها در آمریکای لاتین و فاصله گرفتن از آمریکاست".

آمریکایی که دیگر نمی تواند در حیاط خلوت خود (آمریکای لاتین)، از عهده ملت ها برآید، چگونه می تواند در غرب آسیا و در مقابل جبهه مقاومتی که حالا دامنه خود را تا ونزوئلا و کلمبیا و بولیوی و... گسترش داده، عرض اندام کند؟

آمریکا در کلمبیا هم مانند ونزوئلا، از فرهنگ مقاومتی که ایران پیشاهنگ آن است و از سید الشهدای مقاومت "سردار سلیمانی"، سیلی خورد. 

کلمبیا سال ها، پایگاه آمریکا بود و کاخ سفید برای حمایت از شورشیان ونزوئلا، از این کشور استفاده می کرد. اما حالا مردم این کشور، رئیس جمهوری ضد آمریکایی را انتخاب کرده اند.

کلمبیا چند هزار کیلومتر با ایران فاصله دارد؛ امادیروز، " گوستاوو پترو" رئیس جمهور منتخب اعلام کرد "سلیمانی، معمار غلبه بر بنیادگرایان فاشیست داعش در عراق و پیروزی کردها و اعراب برای رسیدن به مردم سالاری بود؛ آمریکا مزد او را با ترور داد. آمریکا همیشه از  شرورها حمایت می کند".

چند روز قبل هم مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفته بود: "من، مارس و آوریل ۲۰۱۹ با سردار سلیمانی آشنا شدم. او زمانی به ونزوئلا آمد که از حملات سایبری آمریکا علیه تأسیسات برق رنج می‌بردیم. من واقعاً نمی‌دانستم که او چقدر عالی است، اما صحبتی که با او داشتم بسیار دل‌نشین بود. او پیشنهاد کمک داد و دو یا سه روز بعد، کارشناسان ایرانی برای تعمیر تأسیسات برق به ونزوئلا آمدند".

احمق های درجه یک آمریکایی و صهیونیستی (و به احتمال قوی انگلیسی)، "میهمان رسمی دولت عراق" را بز دلانه در فرودگاه بغداد ترور کردند و گفتند "دست ایران قطع شد و این، آغاز عقب نشینی های جمهوری اسلامی است" (!)

اما حالا حتی کور ترین و سانسورچی ترین رسانه ها در نیویورک، تل آویو و لندن هم می فهمند که "سلیمانی شهید"، تبدیل به رسانه ای بسیج گر، و دست بزن ملت ها برای انتقام از قدرت های مستکبر شده است.

راست گفت خداوند بلند مرتبه و بزرگ، که فرمود: "أَمْ یُرِیدُونَ کَیْدًا ۖ فَالَّذِینَ کَفَرُوا هُمُ الْمَکِیدُونَ. یا می‏ خواهند نیرنگ کنند؟ پس آنان که کافر شدند، خود دچار کید و نیرنگ هستند".

‍  سیلی سلیمانی صدا کرد بی‌بی‌سی انگلیس به حرف افتاد

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    39 0
    آمریکا در کلمبیا هم مانند ونزوئلا، از فرهنگ مقاومتی که ایران پیشاهنگ آن است و از سید الشهدای مقاومت "سردار سلیمانی"، سیلی خورد.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      3 9
      فرهنگ مقاومتی که ایران پیشاهنگ آن است ///// 4 تا کتاب بخونید لااقل که ز این حرفهای خنده دار نزنید.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 5
      در کلمبیا هم مانند ونزوئلا، از فرهنگ مقاومتی که ایران پیشاهنگ آن است///// حرفهای خنده دار نزنید. شاید شما تازه فهمیدی مقاومت چیه ولی خیلی قبل از اینکه شما دنیا بیای ، فرهنگ مقاومت در تمام دنیا با چریک های مارکسیستی شروع و اشاعه پیدا کرد. پیشاهنگ مقاومت هم خود آمریکای لاتین مثل کوبا و کاسترو و چگوارا هستند
    • CA ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      9 0
      شهید سلیمانی از سردار سلیمانی قوی تر و از بند ماده رها و دیگر محدودیت زمان و مکان ندارد.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    19 0
    مقاومت جهانی شده
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 1
      شما تازه بزرگ شدی فهمیدی مقاومت چیه ؟ وگرنه خیلی قبل از اینکه شما دنیا بیای ، فرهنگ مقاومت در تمام دنیا با چریک های مارکسیست کمونیست شروع شده بود و به نقطه عطف خود در دهه 70 رسید.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      3 0
      کمونیسم که ازامریکا قلدرتربود بانوکران مست وفاسدش کجا ازادی خواه بودخودکاسترودردیدن رودخانه کارون که لشگرثارالله ازان عبورکردند تعجب کرده بود مابرای خدا میجنگیم
  • سید IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    16 1
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید!!!!
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 1
      آینه آینه آینه
  • نیما IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 1
    آمریکایی که از طالبان شکست بخورد انتظار دارید از ایران شکست نخورد ؟ زنده باد ایران انشالله دست آمریکا در تمام آمریکای لاتین قطع خواهد شد
    • حاجی IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 1
      آمریکا از طالبان شکست نخور د آمریکا به این نتیجه رسید که ملت افغانستان متمدن نخواهند شد
  • نیما IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    در واقعه آمریکا به این نتیجه رسید ملت آمریکا غرب زده نخواهند شد و فرهنگ غربی را نخواهند پذیرفت‌ والا مگر فرهنگ امریکا چیست ؟ گاوچرونی هفت تیرکشی فرهنگ است اما به لحاظ نظامی هم چرا از طالبان شکست خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس