کد خبر 1389944
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
اوکراین

مقام محلی «خرسون» در جنوب اوکراین با ابراز اطمینان از اینکه اکثر ساکنان آنجا از پیوستن به روسیه حمایت خواهند کرد، گفت که این استان تا پایان امسال با برگزاری یک همه پرسی به روسیه می پیوندد.

به گزارش مشرق، «کریل استرموسوف» معاون اداره نظامی-مدنی استان خرسون در اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد، اعلام کرد که انتظار می رود که این منطقه با برگزاری یک همه پرسی تا پایان سال جاری به روسیه بپیوندد.

استرموسوف در این باره گفت: طی سال جاری، ما همه پرسی برگزار خواهیم کرد و پس از آن از رهبری روسیه درخواست خواهیم کرد که عضویت ما را به این کشور بپذیرد.

بیشتر بخوانید:

پوتین می‌خواهد اروپا را تقسیم کند

وی افزود که این منطقه انتظار دارد تا اواخر امسال به روسیه بپیوندد.

این مقام محلی ادامه داد: روسیه کشوری است که به ما این امکان را می دهد که آینده ای داشته باشیم، آینده ای امیدوارکننده برای خودمان، در حالی که اوکراین به عنوان یک کشور و به عنوان یک پروژه غربی شکست خورده است.

استرموسوف با ابراز اطمینان از اینکه اکثریت ساکنان این منطقه از ایده پیوستن به روسیه حمایت خواهند کرد، گفت که خرسون ممکن است این همه پرسی را در پاییز برگزار کند و مقامات محلی در حال آماده سازی آن هستند.

وی پیشتر و در اوایل این ماه نیز اعلام کرده بود که ساعت رسمی منطقه مذکور به وقت مسکو تغییر یافته است.

روسیه کنترل کامل منطقه خرسون را به دست گرفته است. پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که پیوستن استان خرسون به روسیه باید کاملا قانونی به انجام برسد و این موضوع به ساکنان این منطقه بستگی دارد که تصمیم بگیرند آیا به روسیه بپیوندند یا خیر.

اظهارات سخنگوی کرملین در واکنش به صحبت های یکی از رهبران طرفدار روسیه مستقر در خرسون عنوان شد که گفته بود از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درخواست خواهد کرد که این منطقه را به این کشور الحاق کند.

همچنین پیش از آن نیز «آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد درباره خرسون گفته بود: روسیه برای همیشه اینجاست. نباید در آن شک کرد. بازگشتی به گذشته وجود نخواهد داشت. ما با هم زندگی خواهیم کرد، این منطقه را که غنی از میراث تاریخی و از مردمی است که در اینجا زندگی می‌کنند، توسعه خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    4 1
    همانطور که چچن و داغستان و ... به روسیه واگذار شد
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    3 3
    خیلی هم عالی، تبریک به ارتش آزادی بخش روسیه!!!!
  • ا UA ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    3 5
    من ایرانی ساکن خرسون هستم این با قتل و کشتار مردم وارد این شهر بی دفاع شدند و چون فقط 3000نفر نیرو داشت با قتل اینجا را تصرف کردند و هیچ کس هم راضی نیست که به روسیه الحاق شود همانطور که بخشی از ایران را گرفت الان بخشی از اکراین گرفته
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 1
      شما ساکن خرسونی ؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    4 0
    یا ایها اگر روسیه آذربایجان ایران را اشغال کند و یه همه پرسی فرمالیته برگزار کند و آذربایجان را به خاک خود الحاق کند واکنش شما در برابر این اقدام ارباب پوتین چه خواهد بود؟؟؟؟؟
  • حسنی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 0
    ان شاله سرزمینهای شمالیمون رو از روسیه جنایتکار پس میگیریم
  • محمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    امیدوارم با ادامه و پیشروی جنگ به سایر کشورهای اروپایی و بحران انرژی و غذا در اروپای غربی شاهد فروپاشی و تجزیه کشورهای جنایتکار و غارتگر استعمارگری چون انگلستان و فرانسه و آلمان و هلند و بلژیک و ‌... باشیم، بلکه طعم آنچه بر سر ملل مظلوم در سراسر دنیا در طول چند صده آورده اند بچشند. و به تبع آن حذف آقایی دلار و خرد شدن اقتصادی و سیاسی آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس