استفاده از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی ایران و عمان با حل مشکلات صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلاتی که در مسیر صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران ایران و عمان وجود دارد، گفت: این موضوع باید با رایزنی‌ بین مسئولان دو کشور حل و فصل شود.

به گزارش مشرق، شهباز حسن پوربیگلری نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(دوشنبه، ۳۰ خرداد ماه) با ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

حسن پور در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به سابقه روابط تاریخی دو کشور، سیاست های عمان را در حوزه های منطقه ای و بین المللی مثبت و سازنده خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت جدید از گسترش همکاری ها در زمینه های سیاسی و اقتصادی حمایت می کند و امیدواریم با شناسایی ظرفیت ها شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همواره از ارتقای همکاری ها و مناسبات ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشور عمان استقبال کرده و بر تقویت و تحکیم مراودات دوستانه فیمابین تاکید دارد.

استفاده از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی ایران و عمان امکان‌پذیر می‌شود

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان کرمان خواستار سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی بازرگانان ایرانی و عمانی شد و بر رفع موانع احتمالی در این مسیر از جمله موانع بانکی و تسهیل تردد تجار تاکید داشت.

حسن پور بیگلری همچنین در این دیدار با تاکید بر راه‌اندازی خط پروازی مستقیم بین کرمان- مسقط، افزود: مشکلاتی در مسیر صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور وجود دارد که باید با رایزنی‌ بین مسئولان دو کشور حل و فصل شود تا بتوان از ظرفیت‌هایی که در این حوزه بین دو کشور وجود دارد به نحو احسن استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان توسعه بخش گردشگری را مهم دانست و آن را فرصتی برای آشنایی هرجه بیشتر مردم دو کشور از توانمندی های یکدیگر ارزیابی کرد.

سفیر عمان در تهران: عمان خواهان تسهیل روند سرمایه‌گذاری‌ها میان دو کشور است

ابراهیم بن احمد المعینی نیز در این دیدار، گفت: خوشبختانه تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور رو به افزایش است و امیدواریم که این روند در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران شتاب بیشتری بگیرد.

وی ادامه داد: عمان از سرمایه گذاری فی مابین حمایت می کند و خواهان پیگیری و تسهیل مسائل مربوط به این حوزه است.

سفیر عمان در تهران با اعلام آمادگی برای ایجاد پرواز مستقیم کرمان- مسقط، اظهار کرد: رفع موانع سرمایه گذاری مستلزم ارتباط مستمر بخش های خصوصی عمان و ایران است.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس