کد خبر 1389334
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
روسیه

رئیس منطقه شبه جزیره کریمه اعلام کرد که نیروهای ارتش اوکراین به تاسیسات حفاری نفتی روسیه در دریای سیاه حمله کردند.

به گزارش مشرق، در حالی که درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین ادامه دارد، برخی مقام‌های وابسته به مسکو از حمله نظامیان اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه خبر دادند.

شبکه الجزیره روز دوشنبه (امروز) در صفحه ویژه خود درباره پوشش خبرهای جنگ روسیه و اوکراین، گزارشی درباره حمله به تاسیسات حفاری روسیه در دریای سیاه منتشر کرد.

طبق این گزارش، رئیس منطقه شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ بعد از همه پرسی از اوکراین به روسیه ملحق شد، از حمله نیروهای اوکراینی به تاسیسات حفاری نفت روسیه خبر داد.

به گفته «سرگئی آکسیونوف»، تاسیساتی که هدف حمله اوکراین قرار گرفته، به شرکت «چرنومورنفت و گاز» شبه جزیره کریمه تعلق داشت.

گفته می‌شود که در این حمله سه نفر زخمی و هفت کارگر تاسیسات حفاری مفقود شده‌اند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

شبکه الجزیره در پایان گزارش خود تصریح کرده که این شبکه به طور مستقل نمی‌تواند «ادعاها» درباره حمله اوکراین به این تاسیسات نفتی را تایید کند.

انتشار خبرها درباره حمله اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه در دریای سیاه در شرایطی انجام شده که درگیری‌ها بین دو کشور از پنج اسفند ماه سال گذشته همچنان ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از پنجم اسفند ماه دستور آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را صادر کرد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونستک» و «لوهانسک» از اوکراین صادر شد.

تا به این لحظه، مقام‌‎های اوکراینی اظهارنظری درباره درستی یا نادرستی خبرها درباره حمله به تاسیسات حفاری روسیه در دریای سیاه انجام نداده‌اند.

منطقه شبه جزیره کریمه به دنبال تحولات سال ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی از اوکراین جدا و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

دولت اوکراین و کشورهای غربی حامی این کشور بارها اعلام کرده‌اند که الحاق کریمه به روسیه را رد کرده و آن را اقدامی غیرقانونی و «اشغالگری روسیه علیه تمامیت ارضی اوکراین» توصیف کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    27 33
    انشالله اکراین روسیه راباخاک یکسان کنه تاطرفداران روسیه شایدحیاکنندومردم ایران ازادشوند.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      18 16
      آرزو بر کودکان عیب نیست....
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      14 13
      در صورت صحت این خبر روسیه باید کلیه مسیرهای ورودی و خروجی ریلی و هوایی غرب اوکراین به منشأ و مبدأ کیف را بمباران کرده و تنها مسیر هوایی را با اجازه روسیه باز نگهدارد. به علاوه کلیه هواپیماها به مقصد اوکراین باید در مبدأ توسط بازرسان روسی بازرسی و اجازه پرواز بگیرند.
    • عطا IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 4
      بخواب کوچولو خواب های خوش ببینی
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 1
      استاد اعظم علوم سیاسی و روابط بین‌الملل چطور شد نظر نداشت، (((کابوی آمریکایی داره گاو چشم آبی رو میدوشه تا اروپایی ها برن آمریکا زلینسکی یهودی رو ببرن اسراییل شهروندی بگیره و بن سلمان شیر قهوه بده پوتین تا بندش محکم ببنده)))
    • US ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      11 0
      1735 چی شده به ارباب و صاحبت توهین شد داری از شدت ناراحت دق میکنی
    • CA ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      توهم در توهم
  • نیما IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    8 11
    ۱۷۱۵ شتر در خوابید پنه دانه
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    14 9
    برو قرص هاتو بخور اصلاح طلب غربزده مافنگی! و با همین خیال راحت بخواب که روسیه فعلا پدر همه تون رو در اورده
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    13 4
    فعلأ که شما در تیرانا اسیر و با توالت یکسان شده اید. خوب بشور وگرنه شام نیست.
  • CA ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    2 5
    روسیه ممکنه در مقابل وارد بحث جولان و تاسیسات حفاری رژیم اشغالگر قدس بشه.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 5
    پیروز باد عالیجناب پوتین
  • احمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    11 5
    کریمه جزو اوکراین است و روسیه در ان زمان هم با قلدری کریمه را جدا کرد .پوتین به زودی به درک واصل اهد شد ممکن است نوکرانش ناراحت شوند .
    • US ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      4 0
      ظهور منجی عالم بشریت امام زمان صلوات. به درک واصل شدن هیلتر زمانه پوتین صلوات.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      3 3
      اقلأ برو کمی تاریخ بخون. کریمه همیشه قسمتی از روسیه بوده و تنها به مدت نزدیک به سی سال در تقسیمات کشوری اتحاد جماهیر شوروی به عنوان قسمتی از اوکراین در نظر گرفته شد و پس از فروپاشی شوروی کریمه و لوهانسک و دونتسک با وجود اینکه هم روسی هستند و قسمتی از روسیه محسوب می شدند در اوکراین باقی ماند و در ده سال گذشته بیش از پانزده هزار نفر که بیشتر آنان از کودکان و زنان هستند توسط گردان آزوف و نئونازی های اوکراین قتل عام شده اند. نام پوتین در تاریخ روسیه به عنوان ناجی کریمه و دونتسک و لوهانسک و ترانس نییستریا جاودان خواهد ماند. به علاوه در آینده معلوم خواهد شد که با نابودی نقشه ها و برنامه های آمریکا و اروپا در اوکراین پوتین چه خدمت بزرگی به بشریت کرده است.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      4 3
      برو تاریخ رو بخون.کریمه از قبل هم متعلق به روسیه بوده
    • US ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      7 1
      انقدری که بنده روس ها هستین بنده خدا کاش بودین.چوری از روسیه و پوتین جنایتکار دفاع میکنین انگار روسیه کشورتونه و چکمه اربابتون.
  • US ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    6 6
    سوزش و ناراحتی بندگان و بردگان روسیه دیدنیه. اربابتون تو منجلاب اوکراین داره غرق میشه شما هنوز براش دم تکون میدین
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 4
      یک نگاه به دلقکینسکی و یک نگاه به خودت بیندازی متوجه می شوی که کی توی چی گیر کرده. کار اوکراین تمام است. از اول هم قرار نبود که روسیه کل اوکراین را خالی از سکنه کند. هدف روسیه تنها آزاد سازی سرتاسر جنوب اوکراین و ترانس نیستریا بود و نابودی نازی های اوکراین بود که عملأ آن اهداف محقق شده است و دیگر هدف دیگری برای تسخیر وجود ندارد. البته کند ذهنی دلقکینسکی منجر به تلفات بسیار زیادی از اوکراینی ها شده است که این واقعأ مایه تأسف است. که البته این هم تعجبی ندارد چونکه اصولأ غربی ها روی کسی که ذره ای انسانیت و یا عقل در وجودش داشته باشد سرمایه گذاری نمی کنند.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 4
      حکومت کثیف آمریکا که سیصد سال داره سرخپوست ها رو میکشه،سیاه پوستان رو آتش میزد و میکشه،حجاج ایرانی رو بدست مزدورانش قتل عام میکنه،هواپیمای مسافربری رو میزنه،ویتنام های رو شکنجه و قتل عام و کشتار شیمیایی میکنه،بمب اتمی میندازه تو ژاپن،افغان ها رو میکشه،پاناما،نیکاراگوئه،سوریه،عراق ...... پرونده سیاه آمریکا، تو تاریخ کوتاهش هیچ کسی کثیف تر ندیده. جمع بزنید به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیشتر از هیتلر انسان کشته.اونوقت یه عده سنگ این بدتر ازشیطان رو به سینه میزنند .
  • AU ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    😁😁😄😄✌
  • AU ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    5 0
    بزودی پوتین دمپایی دم توالت میشه مزدورانش آفتابه ته توالت
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس