کد خبر 13893
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹

حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي جعفرپور معاون فرهنگي و هنري شهرداري تهران در نشست رسانه‌اي هشتمين نمايشگاه کتاب ياد يار مهربان گفت: جشن کتاب تهران با شعار «اين هفته در تهران ترافيک کتاب سنگين است» آغاز خواهد‌شد.

به گزارش مشرق به نقل از هنرنيوز، حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي جعفرپور معاون فرهنگي و هنري شهرداري تهران در نشست رسانه‌اي هشتمين نمايشگاه کتاب ياد يار مهربان با عنوان جشن کتاب تهران که دکتر اميرمسعود شهرام‌نيا «دبير نمايشگاه ياد يار مهربان» و «مدير عامل موسسه نشر شهر» در آن حضور داشت اعلام کرد: جشن کتاب تهران با شعار «اين هفته در تهران ترافيک کتاب سنگين است» آغاز خواهد‌شد.
جعفر پور، در اين نشست که عنوان جشن کتاب تهران به خود گرفته بود ابراز داشت: همواره در آموزه‌هاي ديني ما علاوه‌بر توجه به غذاي جسم به غذاي روح هم توجه زيادي شده‌است. بهترين منبع براي تغزيه روح هم کتاب است. سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران هم بر مبناي اساسنامه خود وظيفه دارد در ترويج کتاب و کتابخاني فعاليت داشته باشد.
معاون فرهنگي و هنري شهرداري تهران با تأکيد بر بيانات مقام معظم رهبري مبني بر توجه به افزايش فرهنگ کتاب‌خواني اظهار داشت: امسال از اهداف اصلي نمايشگاه اهداء کتاب به کتابخانه‌هاي مدارس، خوابگاه‌هاي دانشجويي، حوزه علميه و کتابخوانه‌هاي عمومي است. همچنين «جشن کتاب‌يار» با هدف تقدير از کتابداران نمونه شهرتهران و برنامه «صبحانه کاري ناشران با شهردار تهران» که در حاشيه نمايشگاه «ياد يار مهربان» برپا مي‌شود از جمله فعاليت‌هاي اين هفته است.
جعفرپور برپايي خيابان کتاب را به منظور آشناسازي شهروندان با پروسه چاپ از اتفاقات جالب جشن کتاب تهران عنوان کرد و تصريح کرد: علاقه‌مندان به کتاب در اين خيابان با مراحل مختلف چاپ ديجيتال و افست آشنا خواهند شد و مراحل کامل چاپ يک کتاب به صورت نمادين نمايش داده مي‌شود.
معاون فرهنگي سازمان شبکه‌سازي کتابخانه‌هاي سازمان را اقدامي بي‌نظير در جهت استفاده شهروندان از تمام منابع کتابخانه‌‌هاي سازمان از طريق اينترنت عنوان کرد و اظهار داشت: در طول هفته کتاب، کتابخانه ديجيتال سازمان افتتاح خواهد شد و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخواني مي‌توانند از يک ميليون و 639 هزار و 684 جلد کتاب که در 78 کتابخانه سازمان وجود دارد از طريق اينترنت و از خانه به آن دسترسي پيدا کنند و از آن استفاده کنند.
وي نمايشگاه محصولات و کتاب کودک و نوجوان، توليد روزنامه‌ديواري،‌ توليد انيميشن وکاريکاتور و توليد کتاب اتوبوس و مترو از جمله برنامه‌هاي ديگري دانست که در اين هفته اجرا مي‌شود و ادامه داد: روزنامه‌ديواري توليد شده براي مقاطع سني مختلف توليد و براي مدارس ارسال شده و تورهاي دانش‌آموزي و برنامه‌هاي ميداني شاد با موضوع کتاب و کتابخواني هم خواهيم داشت و مناطق 22 گانه سازمان هم برنامه‌هايي ويژه مدارس مناطق خود و نمايشگاه کتاب در مناطق خواهند داشت.
در ادامه نشست دکتر امير مسعود شهرام‌نيا مدير عامل موسسه نشر شهر از اختصاص اعتبار 25 ميليارد ريال به نمايشگاه «ياد يار مهربان» خبر داد و گفت: هشتمين دوره نمايشگاه «ياد يار مهربان» با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اجرا مي‌شود و گروه‌هاي هدف ما مدارس، حوزه‌هاي علميه و خوابگاه‌هاي دانشجويي است و امسال با 10 تا 12 درصد افزايش بودجه وجود خواهد داشت.
وي اتفاق ويژه اين دوره نمايشگاه را ورود عموم در نمايشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در اين دوره، ورود عموم به نمايشگاه آزاد است و از 25 درصد تخفيف در خريد هم برخوردار هستند و علاوه بر اين، مدارس و حوزه‌هاي علميه به غير از اهداي کتاب رايگان مي‌توانند از 30درصد تخفيف استفاده کنند.
دبير نمايشگاه «ياد يار مهربان» از حضور 520 ناشر در نمايشگاه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌هاي جنبي ديگري نيز تدارک ديده شده که نشست شهرداران مناطق و مديران سازمان و مديران شهرداري با مدارس در راستاي حل مشکلات مدارس از جمله اين برنامه‌هاست.
وي گفت: نمايشگاه «ياد يار مهربان» تبديل به الگوي فرهنگي در کشور شده است و موسسه نشر شهر در چندين استان اين نمايشگاه را به کمک وزارت ارشاد برگزار کرده است و اميدواريم تا آخر سال در استان‌هاي ديگر هم برگزار شود. خوشبختانه با برگزاري نمايشگاه کتاب «ياد يار مهربان»، سرانه کتاب به نسبت دانش‌آموزان به تعداد 8 کتاب رسيده است و اين اتفاقي خوبي بوده است که با برگزاري نمايشگاه «ياد يار مهربان» در تهران اتفاق افتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس