کد خبر 1389000
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
بایدن

منابع خبری از تصمیم بایدن برای برقراری تماس با رئیس جمهور چین به منظور لغو تعرفه کالاهای چینی و کاهش تورم در آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، جروزالم پست گزارش داد: به گفته یک مقام آگاه، جو بایدن اعلام کرد که در حال تصمیم گیری برای برقراری ارتباط با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین می‌باشد؛ اگرچه هنوز تصمیم نهایی را در این باره نگرفته است.

به گفته او، هدف بایدن مذاکره به شی جین پینگ برای لغو برخی از تعرفه‌هایی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر کالاهای چینی وضع کرد، به این امید که افزایش سرسام آور قیمت کالاها را کاهش دهد.

به گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی همچنین در تلاش هستند تا در تابستان امسال تماس احتمالی بین روسای آمریکا و چین را ترتیب دهند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت مبهم بازار سهام آمریکا و توقف معاملات

بایدن و شی آخرین بار در ۱۸ مارس در یک مکالمه ویدئویی تقریبا دو ساعته صحبت کردند که نخستین تماس آن‌ها پس از تهاجم روسیه به اوکراین بود. بر اساس گزارش کاخ سفید از این گفتگو، رئیس جمهور آمریکا آن زمان به همتای خود درباره عواقب حمایت پکن از روسیه در جنگ با اوکراین، هشدار داد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما هیچ اطلاعاتی درباره این تماس نداریم، اگرچه همیشه معتقدیم که باز نگه داشتن خطوط ارتباطی در همه سطوح مفید است.

تیم بایدن معتقد است که او به زودی باید برای کاهش تورم تصمیم بگیرد، زیرا تورم همچنان باعث کاهش محبوبیت رئیس جمهور می‌شود. این موضوع ماه‌ها در داخل مورد بحث بوده و باعث ایجاد شکاف داخلی در تیم بایدن شده است.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا گفت که دولت این کشور از وزارت بازرگانی آمریکا خواست تا برخی از تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را با هدف مبارزه با تورم کنونی در آمریکا لغو کند.

به گزارش رویترز، ریموندو اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از تیم اتاق بازرگانی خواسته است تا به گزینه لغو تعرفه‌های چین که پیشتر در دولت دونالد ترامپ وضع شده بود، فکر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    جالب هست که همان مدل برجام را می خواهند پیاده کنند. یعنی برای لغو محدویت های وضع شده از طرف ترامپ می خواهند از چین امتیاز بگیرند. زین پس بگوییم سنگ پای آمریکا!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      اگر تونستن بگیرن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس