کد خبر 1388362
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
عیادت وزیر فرهنگ از مادر ژاپنی شهید بابایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان محل بستری خانم «کونیکو یاماتمور» (سبا بابایی) تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس عیادت و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی عصر جمعه- ۲۷ خرداد- با حضور در بیمارستان خاتم الانبیا از سبا بابایی، مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس کشورمان که این روزها در بستر بیماری است، عیادت کرد و در جریان روند درمان این مادر شهید قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و آرزوی سلامت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان برای این بانوی مومنه در گفت و گو با پزشکان در جریان روند دقیق درمان وی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، کونیکو تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. فرزند شهید وی جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

عیادت وزیر فرهنگ از مادر ژاپنی شهید بابایی

شهید بابایی در بیست و نهم بهمن ماه سال ۴۲ در تهران چشم به جهان گشود. دانشجوی کارشناسی در رشته ریاضی بود و به عنوان بسیجی در جبهه حق علیه باطل حضور یافت. او در بیست و دوم فروردین ماه ۶۲ بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شد و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام سبا را برای خود برگزید.

یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی شده و به شهادت رسید.

کونیکو یامامورا در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بوده است.

خاطرات مادر شهید بابایی در ایران در کتابی با عنوان  مهاجر سرزمین آفتاب توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی گردآوری و تنظیم شده و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 وی همچنین ۲۰ سال در مدرسه رفاه به معلمی پرداخت و پنج سال در دانشگاه تهران به تدریس زبان های خارجی از جمله ژاپنی مشغول بود.

حمید حسام نویسنده، تیرماه دو سال پیش خاطرات تنها مادر شهید ژاپنی در جنگ تحمیلی را در قالب کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» روایت کرد که نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز با برپایی برنامه هایی چون نقد و بررسی کتاب در برنامه «روایت مادری» استان قم، معرفی اثر در طرح «کتاب روز» و بارگذاری در بسته پیشنهادی نرم افزار مدیریت کتابخانه های عمومی و پیشنهاد مطالعه این کتاب توسط وزیر فرهنگ برای ایام نوروز ۱۴۰۱ سعی در ترغیب بیشتر مخاطبان به مطالعه «مهاجر سرزمین آفتاب» داشته است.

در حاشیه انتشار این اثر که با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبرو شده است، پویش های کتابخوانی متعددی شکل گرفته است که در جدیدترین این پویش ها، یازدهمین دوره پویش کتابخوانی (کتاب و زندگی) به سراغ «مهاجر سرزمین آفتاب» رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    خدا شفا عاجل بده ان شا الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس