کد خبر 1388207
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
عربستان

عربستان سعودی طی نامه‌ای رسمی از امیر قطر برای شرکت در نشست ۱۶ جولای ریاض با حضور رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کرد.

به گزارش مشرق، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی طی نامه‌ای «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر را برای شرکت در نشست ۱۶ جولای به میزبانی این کشور  دعوت کرد؛ نشستی که قرار است با حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شود.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، پیش از این و روز سه‌شنبه بود که خبرگزاری رسمی دولت عربستان اعلام کرد بایدن قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ جولای به ریاض سفر کند و در برنامه‌های این سفر اجلاسی در نظر گرفته شده که شاه سعودی با همراه رهبران کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، از جمله مصر، اردن و عراق در آن مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

بن سلمان به ترکیه می رود

خبرگزاری «واس» پیش از این اعلام کرده بود که دعوت‌نامه‌ای از سوی ملک سلمان و ولی‌عهد او، به دست بایدن رسیده و رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای ۱۵ و ۱۶ (۲۴ و ۲۵ تیر) جولای مهمان ریاض خواهد بود.

خبرگزاری دولت عربستان در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرده بود که در روز دوم سفر بایدن، نشستی مشترک برای او با حضور با «ملک عبدالله» پادشاه اردن، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برگزار خواهد شد. حالا سران سعودی از امیر قطر نیز برای شرکت در این نشست دعوت کرده‌اند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس