کد خبر 1388178
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
بن سلمان

منابع سعودی از سفر محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به مصر، ترکیه و اردن پیش از سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه اعلام کرد که ولیعهد سعودی سفر منطقه ای خواهد داشت.

«محمد بن سلمان»‌، ولیعهد عربستان قرار است هفته آینده در سفر به ترکیه، مصر و اردن چند موضوع مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پرونده هسته‌ای ایران، آتش‌بس در یمن و پیامدهای جنگ اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.

این نخستین سفر منطقه‌ای ولیعهد عربستان به کشورهای خاورمیانه پس از به قتل رسیدن جمال خاشقچی، روزنامه نگاری منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تحلیل رسانه عراقی از انگیزه‌های بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

منابع خبری گزارش دادند که ولیعهد سعودی سفر منطقه‌ای خود را که قرار بود ماه گذشته انجام شود با سفر به اردن آغاز می‌کند و سپس به مصر و ترکیه خواهد رفت. خبرگزاری فرانسه از قول یکی از مقامات ارشد ترکیه اعلام کرد ولیعهد سعودی قصد دارد 22 ژوئن (1 تیر) به ترکیه سفر کند.

بن سلمان علاوه بر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قرار است تقویت روابط دو جانبه با این کشورها را مورد بررسی قرار دهد و تعدادی سند همکاری را در بخش‌های تجارت و انرژی به امضا برساند.

دیگر دستور کار سفر بن سلمان به این سه کشور، انجام مشورت‌های لازم برای هماهنگ گردن مواضع عربستان، اردن و مصر پیش از برگزاری نشست ریاض است که قرار است در نیمه ماه ژوئیه با حضور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برگزار شود.

نشست ریاض روز 16 ماه ژوئیه با حضور رئیس جمهوری آمریکا، رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و پادشاه اردن، رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر عراق برگزار می‌شود.

جمال خاشقجی روزنامه نگار مشهور عربستانی بود که در سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد.

روز گذشته هم منابع خبری اعلام کردند که شهرداری واشنگتن خیابانی را که سفارت عربستان در آمریکا در آن قرار دارد خیابان «جمال خاشقجی» نام‌گذاری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 0
    بن سلمان داره میره یک چند ریال پول بده به دلقک جدیدش یعنی اردوغان
    • ابی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      بخدا زشته این قدر حسادت ترکهارو نکنید حسادت اول خود شخص حسود را می کشد چونکه حسادت عادلترین مفهوم است حتی ازحسادت ترکها، آمریکا ویونان را مدح می کنید وافتخار اف 35 آمریکا را برای خودتون میدونید ، بابا ترکها مسلمونند ، بازوی نظامی جهان اسلامند اینقدر فحش وبد وبیراه نگید فحش کار افراد ناتوان وضعیف هستش افراد قوی فحش نمیدهند بلکه عمل می کنند و....
  • احمد IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 1
    می ره دلقک هایی مثل توروبویسله جناب اردوغان گوشمالی بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس