کد خبر 1388146
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
بنت

رسانه های صهیونیست پنجشنبه شب گزارش دادند که نقتالی بنت نخست وزیر کنونی این رژیم احتمال تشکیل دولت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق و رقیب خود را بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق، بر این اساس بنت احتمال تشکیل دولت جایگزین با نتانیاهو را بررسی می‌کند

بررسی اتحاد با نتانیاهو پس از بیان می‌شود که چتدی پیش حزب لیکود حزب نتانیاهو خواستار کناره‌گیری بنت شده بود.

جریان مخالف در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی با هدایت بنیامین نتانیاهو مصرانه در پی سرنگون نمودن کابینه ائتلافی هستند.

وضعیت کابینه ائتلافی نفتالی بنت در روزهای اخیر در پی افزایش تنش‌ها در قدس بغرنج‌تر شده و در پی این رخدادها حزب فهرست عربی نیز عضویت خود را در کابینه به حالت تعلیق درآورده است. در صورتی که این حزب عربی از کابینه بنت خارج شود، سقوط کابینه وی قطعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رویترز: کابینه «نفتالی بنت» به فروپاشی نزدیک‌تر شد

کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۱۷ فروردین ماه با انصراف «عیدت سیلمن» عضو کنست از ادامه همکاری با ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، در آستانه سقوط قرار گرفت و ائتلاف حاکم اکثریت خود را از دست داد.

خروج سیلمن از ائتلاف با بنت باعث می‌شود که حامیان کابینه وی به ۶۰ نفر کاهش پیدا کند و مخالفان آن نیز ۶۰ نفر شود. در این صورت کابینه نفتالی بنت و یائیر لاپید تنها از طریق رأی احزاب خارج از ائتلاف (مانند فهرست مشترک عربی) قادر به تصویب لوایح مورد نظر خود خواهد بود.
در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی اکثریت خود را از دست بدهد، شانس زیادی برای بقا در ادامه کار نخواهد داشت.

اما بسیاری از تحلیلگران حوادث جاری در سرزمین‌های اشغالی و انجام چندین عملیات موفق شهادت طلبانه را علت العلل فروپاشی کابینه بنت می‌دانند.

این عملیات‌ خشم بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه بنت را به دنبال داشته است و در تازه ترین رویداد از این دست، بسیاری از شهرک‌نشینان صهیونیست بامداد یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) در محل وقوع عملیات شهادت‌طلبانه "العاد" در تل آویو علیه دولت بنت تظاهرات کردند.

معترضان شعارهایی علیه شخص نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ناکارآمدی این رژیم سر دادند.

رسانه های تل آویو پنجشنبه شب  اعلام کردند که سه تن از ساکنان شهرک العاد واقع در شرق تل آویو در یک عملیات شهادت‌طلبانه کشته شدند.

در عملیات دیگری که به نام "ارئیل" نام گذاری شد نیز جمعه قبل از آن رخ داد و در نتیجه شلیک آتش از سوی دو مهاجم مسلح فلسطینی در نزدیکی شهرکی به همین اسم شهر سلفیت واقع در شمال کرانه باختری، نگهبان این شهرک نشین کشته شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 1
    ننگ بر رژیم صهیونیستی جعلی و غاصب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس