باقری: مرادی می‌خواهد زمین سوخته‌ای از خود به جا بگذارد/ علی‌حسینی با آگاهی آمده و قربانی نیست

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری گفت: احساس می‌کنم رئیس فدراسیون به دنبال این است که زمین سوخته‌ای را به جا بگذارد و برود.

به گزارش مشرق، کوروش باقری درخصوص آغاز به کار سعید علی‌حسینی به عنوان سرمربی بزرگسالان اظهار داشت: رئیس فدراسیون تمام افراد را مهره می‌بیند و خیلی کاری به شخصیت‌شان ندارد. هر جا که لازم باشد از کسانی که دَم دستش باشند استفاده می‌کند. تا چند روز محمدحسین برخواه بود، قبل از آن سجاد انوشیروانی و قبل‌تر هم حسین توکلی. خیلی افراد آمدند و رفتند. اینها مشکلی نیست و من ایرادی نمی‌بینم که مربیان تغییر کنند و این هم جزو اختیارات فدراسیون است ولی شکل رفتن خیلی مهم است. وقتی این شکلی مربیان را رد می‌کنند نشان می‌دهد که اصلاً شخصیت مهم نیست و فقط همان گذراندن آن موقعیت برای‌شان مهم است. باز هم تکرار می‌کنم که علی مرادی آدم‌ها را مهره می‌بیند.

*سرمربیگری تیم ملی جذابیت‌های خودش را دارد، علی‌حسینی با آگاهی آمده
وی در مورد اینکه سعید علی‌حسینی پیشنهاد فدراسیون را برای سرمربیگری در مقطعی که ملی‌پوشان اردوی تیم ملی را ترک کرده‌اند، قبول کرده، گفت: سرمربیگری تیم ملی از طرفی جذابیت خودش را دارد و از آن مهم‌تر مسئولیت خیلی بزرگی است. مصاحبه سعید علی‌حسینی را گوش می‌کردم که می‌گفت «همه چیز را می‌دانم و با آگاهی کامل آمده‌ام». بنابراین باید انتظار موفقیت داشته باشیم. اولین موفقیت هم برگشت اعضای تیم ملی به اردو است که فکر می‌کنم درخواست‌های‌شان معقول بوده است.

بیشتر بخوانید:

به اردو تیم ملی وزنه‌برداری نمی‌رویم

*علی‌حسینی قربانی نیست
باقری در پاسخ به این سوال که آیا علی‌حسینی که یک بار در وزنه‌برداری قربانی موضوع پرابهام دوپینگش شده بود این بار نیز در اولین تجربه سرمربیگری بزرگسالانش قربانی وضعیت پراز حاشیه وزنه‌برداری نخواهد شد؟ خاطرنشان کرد: به نظر من قربانی نیست چون آگاهانه وارد عرصه شده، او رئیس هیئت وزنه‌برداری اردبیل و سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان است و با آگاهی کامل نسبت به همه چیز این کار را قبول کرده و مسئولیت شکست و پیروزی متوجه خودش هست. البته که از نظر من هم در شرایطی وارد بازی شده که خیلی سخت است. امیدوارم که این کار انتهای خوبی داشته باشد هرچند که آخر خوشی نصیب حسین توکلی، سجاد انوشیروانی و محمدحسین برخواه نشد.

*حق من است که در مورد وضعیت حرف بزنم
قهرمان سابق تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: احساس می‌کنم رئیس فدراسیون به دنبال این است که زمین سوخته‌ای را جا بگذارد و برود. رفتارهایش این را نشان می‌دهد و نهادهای بالادستی هم کاری به این ندارند که چه اتفاقی دارد در وزنه‌برداری می‌افتد. ماجرای علی مرادی هم به نوعی به صورت غیر مستقیم بیان تداعی این جمله است: «همین است که هست» کسی که دوست دارد، باشد و ار هم دوست ندارد، نباشد. حالا یک عده دوست دارند در این شرایط کار کنند و یک عده مثل من دوست نداریم. هر از گاهی حق خودم می‎دانم حرف بزنم و نظرم را می‌گویم. اصراری هم ندارم که حتماً حرفم درست است.

*آدمی که عزت نفس دارد زیر بار همکاری با هر شرایطی نمی‌رود
باقری در واکنش به این موضوع که به نظر خانواده وزنه‌برداری برخلاف ادعای رئیس فدراسیون که آنها را پرتوقع خوانده بود، نجیب هستند که در این سال‌ها اعتراضی به وضعیت شبیه به مخروبه اردوی تیم ملی نداشته‌اند، گفت: یک وقت‌هایی هست ما در محیطی کار می‌کنیم که می‌دانیم بضاعت آن سازمان همان هست. شاید خیلی عاشق کارمان باشیم و دیگر به این وضعیت اعتراض نکنیم ولی یک وقت آن مجموعه می‌تواند فضای بهتری را فراهم کند، ابزار و پولش را دارد و انجام نمی‌دهد، در این شرایط آدمی که عزت نفس داشته باشد به آسانی زیر بار همکاری نمی‌رود. وزنه‌برداران ما امروز در آن شرایط هستند. خانواده وزنه‌برداری و اعضای مجمع تصمیم گرفتند که این‌گونه باشد.

*مرادی وزنه‌برداری را وسیله رسیدنش به علایق و سلایقش کرده است
سرمربی پیشین تیم ملی که یکی از کاندیدای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری هم بود گفت: درست است در آخرین انتخاباتی که در حضور 43 نفر برگزار شد، 21 نفر این وضعیت را نخواستند و 22 نفر خواستند، به هرحال با وجود داستان‌های مختلفی که از همان روز انتخابات به بعد شروع شد و او رئیس غیرقانونی فدراسیون است که طبق قانون نباید رئیس می‌شد و شد. ظاهراً دیوان هم یک حکمی داده که رعایت نشده، راجع به بازنشستگی و مسائل دیگر هم بحث‌هایی وجود دارد. برداشت من این است که شاید منتظرند انتخابات فدراسیون جهانی برگزار شود و بعد به موضوع ورود کنند در حالی که سؤال اصلی من از عزیزان بالا دستی و مجمع این است، ما فرض را بر بگذاریم که علی مرادی چهارم یا پنجم تیر ماه رئیس فدراسیون جهانی شود این چه منفعتی برای وزنه‌برداری ما دارد؟ مگر 12 سال دبیرکل کنفدراسیون آسیا نبود، جز دردسر این مسئله چه منفعتی برای‌مان داشت.

باقری یادآور شد: برخی که فقط دنبال منفعت شخصی هستند حاضرند منافع سازمانی را فدای منافع شخصی‌شان کنند و علی مرادی نشان داد که اولویتش، خودش، علایق و سلایقش هست و وزنه‌برداری فقط یک وسیله برای رسیدنش به آنهاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس