کد خبر 1388095
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
استقبال مردم حیدرآباد هند از امیرعبداللهیان +فیلم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال بی نظیر مردم حیدرآباد هند برای حضور در مراسم نماز جمعه این شهر روبرو شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا و در پاسخ به دعوت «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند به این کشور سفر کرد. دهلی نو مقصد اول این سفر بود و امیرعبداللهیان پس از آن به بمبئی و از آنجا به حیدرآباد رفت. او  (جمعه) ۲۰ خرداد ماه در مراسم نماز جمعه حیدرآباد شرکت کرد.

استقبال مردم حیدرآباد هند از امیرعبداللهیان +عکس

علیرغم این‌که وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه با تاخیر در این مراسم حضور یافتند، ولی مردم در این مدت منتظر ماندند تا از رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران استقبال کنند.

وزیر امور خارجه ضمن شرکت در مراسم نماز جمعه حیدرآباد، در نشست «فرصت‌های نویدبخش پیش رو در توسعه فرصت‌های تجاری بین ایران و هند»، وجود اقتصاد مکمل ایران و هند را از دلایلی خواند که می‌تواند به تقویت مناسبات و ارتقای آن  کمک کند.

استقبال مردم حیدرآباد هند از امیرعبداللهیان +عکس

وی پیش از این به دهلی نو سفر و با وزیر امور خارجه، نخست وزیر و دبیر شورای امنیت ملی هند دیدار کرده بود. وزیر امور خارجه در بدو ورود به دهلی نو با بیان اینکه به دنبال ترسیم و نهایی کردن نقشه راه همکاری بلندمدت با هند هستیم، گفت: از بدو ورود به این کشور شاهد محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص) بودیم.

اوایل بهمن سال گذشته قرار بود امیرعبداللهیان به دهلی نو برود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد در همان زمان هم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار فارس گفت که این سفر در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد شد. قبل از آن هم قرار بود حسین امیرعبداللهیان شهریور ماه سال گذشته هم بنا به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به دلیل همراهی در سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای این سفر به بعد موکول شد. البته وزرای خارجه دو کشور ۲۹ بهمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ۳۰ اردیبهشت با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در خصوص مهم‌ترین موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرد. وزیر خارجه هند در این گفت‌وگو دعوت از همتای ایرانی برای سفر به این کشور را تجدید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    این شهر حیدر اباد در هند بسیار مهم است در واقع مرکز ای تی هند است. خیلی خوبه که روابط خوب با این مراکز داسته باشیم.
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    12 1
    چه باشکوه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    9 2
    احسن درود بر هندی های مسلمان
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 0
      احسنت درست است.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 0
      سلام به تروریست های جهانی
  • سعید IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    احسن به مردم شیعه هندو..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس