تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران

وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز از وضع تحریم‌ های جدیدی علیه ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران به بهانه ای واهی خبر داد.

به گزارش مشرق، واشنگتن امروز پنجشنبه تحریم‌ های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا، این کشور ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

این افراد دارای تابعیت های چینی و هندی هستند.همچنین شرکت های هدف تحریم های امروز آمریکا نیز شرکت های نفتی هستند.

این دو شهروند هند و چین به دلیل ارتباط با شرکت نفت ایران «تریلیانس پتروشیمی» (Triliance Petrochemical) که از پیشتر تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، تحریم شده اند.

از جمله شرکت‌ های نفتی ایران که امروز از سوی آمریکا تحریم شده‌ اند، می‌ توان به پتروشیمی فن‌آوران (Fanavaran Petrochemical)، پتروشیمی خارگ (Kharg Petrochemical)، پتروشیمی مارون (Marun Petrochemical) و همچنین ۴ شرکت نفتی از امارات و ۲ شرکت از هنگ‌ کنگ اشاره کرد.

ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این است که شرکت های مذکور نقش موثری در فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از این کشور داشته اند!

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است: این شبکه به انجام معاملات بین‌ المللی و دور زدن تحریم‌ های ایران کمک کرده و از فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتریان در چین و سایر منطقه شرق آسیا حمایت می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص به نقل از «برایان نلسون» (Brian E. Nelson) معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا ادعا شده است: واشنگتن مسیر دیپلماسی معنا داری را برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دنبال می کند! در صورت عدم دستیابی به توافق، ما به استفاده تحریم برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد. آمریکا به افشای شبکه‌ هایی که ایران از آنها برای فرار از تحریم‌ ها استفاده می‌ کند، ادامه خواهد داد!

ادعای واشنگتن در خصوص تلاش این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در حالی مطرح می شود که این کشور در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام بیرون رفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 7
    وای به حال بازار دلار از فردا .پا سوز دشمنی شما با آمریکا شدیم ما مردم .هی از زمانه.این همه کشور خفن برا دنیا اومدن چرا ایران وقتی سوییس و سوئد و نروژ و ایسلند و فنلاند و لوکازمبورک و آلمان و کانادا و کویت و عمان و قطر هم وجود دارد تو دنیا چرا دقیقا ایران .بازم شکر
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      8 1
      چرا وقتی ۸ سال با امریکا دوست بودیم وضع خراب شد؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 5
      ایران فقط یکسال با آمریکا رابطه داشت که تو همون یک سال تورم رسید به 7 درصد .همه کشورهای عربی و کره جنوبی و اروپا و ژاپن در برابر دوستی با آمریکا به شکوه و عظمت رسیدن و مردم بومیش به رفاه و آسایش رسیدن .تا زمانی که بدون ارتباط با آمریکا بتونید اوضاع اقتصادی کشور خودمون درست کنید نمی تونم اعتماد کنم بهتون .منم علاقه ای به ابن ندارم که آقا بالاسری مثل آمریکا داشته باشیم ولی وقتی حرف رفاه و آسایش در میان است ....
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      10 1
      خواب تسلیم ایران جلوی تروریستای آمریکایی و صهیونیست رو ببینید! ایران راهش رو پیدا کرده
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 3
      اگه راهش رو پیدا کرده بود پنجاه درصد تورم نداشتیم .همون آمریکا با وجود افزایش تورم تنها 8 درصد تورم دارد .
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      5 0
      اشتباه متوجه شدی. ما با امریکا دشمن نیستیم بلکه امریکاست که همه دنیا را منافع خود میداند و نفت و گاز و...ایران را حق خودش میداند و میخواهد گاو شیرده انها باشیم تا اجازه دهند راحت زندگی کنیم. ما خواهان استقلال خود هستیم و انها ما را نوکر و ابسته خود میخواهند
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      5 0
      امریکاالعن باکل دنیایادرحال ایجادتنش است یاتحریمش کرده یاسیاست باج بگیری داردواین سیاست تمام جهان رادریک جبهه قرارداده است وباهم تعامل میکنند بااین بودجه ی نظامی که امریکاداردسیاست وپتانسیل خالی خودش رادرجهان نشان میدهدالعان هم که نیروی انسانیش تبدیل به تهدید حاکمانش شده است وازترس مردم مسلح خودشان خانه ی زیرزمینی میخرن
    • NL ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 1
      21:7 رفاه و آسایش با آقا بالاسری آمریکا بدست میاد؟! دیدی دولت روحانی کشور رو گره زد به میل آمریکا چی بسر اقتصاد آورد؟ مصر و ترکیه و اینها که آقابالاسرشون آمریکا و اسراییله وضعشون چطوره؟کشورهای عرب خلیج فارس با جمعیت کم نفت میدن پول میگیرن کل اقتصادشون اینه! هروقت بخوان هم بخاک سیاه مینشونن این کشورکها رو!پس فقط بله قربان گو هستن. تازه اونهام فقط تبلیغه! شیعیان عربستان وضعشون چطوره؟ دیدی؟ایران خودش آقابالاسره.ایران بزرگ رو دست کم نگیر.ما خودمون آقایی دنیا رو باید بکنیم با دسترنج خودمون.
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 1
      اگر همه ی دنیا را به تو 6بدهند باز هم نوکری آمریکا را ترجيح مدهی. کشورهایی هم که گفتی واقعا خفه هستند. و نمی توانند خلاف نظر آمریکا حرف بزنند و گرنه باید بروند و بمیرند.
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    "مسیر دیپلماسی معنادار"! این دیپلماسی نیست ، عین خود جنگ اقتصادی است.
  • ایرانی عصبانی AU ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    خصومت این فرد با ملت ایران شاید برای افرادی نظیر من غیر عادی باشد. رئیس جمهوری از حزب دمکرات که زیر رژیم اوباما بنیان گزار برجام بود اکنون در خطی نظیر ترامپ دشمنی با ملت و دولت ایران را به اوج جدیدی رسانده. حزب دمکرات با دست داشتن کنگره و سنا حتی میتوانست با فرمانهای رئیس جمهور برجام را ادامه دهد. اما از نظر من بایدن شخص مسنی است که نظر عقلانی دوره خود- جلوگیری از نفوذ اتحاد جماهیر شوروی و همچنین کمونیزم و بطور کلی انچه منافع امریکا را تحریک و بخطر میاندازد اولویت بر مسائل داخلی دارد. و ما این را در مقابله او و ناتو با روسیه- رابطه سازی با کشورهای حوزه پاسیفیک در جهت مقابله با نفوذ چین میبینیم. این شخص من فکر نمیکنم کوچکترین ملاحظه ای در مورد عواقب انچه که او میپروراند دارد چون من فکر نمیکنم او برای دور دومی نامزد باشد. من فکر میکنم حکام ایران باید شانس زیاد عدم حظور او در دور دوم ریاست جمهوری را قابل قبول دانسته و مذاکرات برجام را با در نظر گرفتن این امر ادامه دهند.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 1
      نکنه تو هم توافق سود میلیارد درصدیت رو از بین میبره کلک؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      نه، تو قراره پژو و پراید و سامسونگ. وبقیه دزدها بیان تو ایران آشغال بفروشن و سود تریلیاردی کنی!!!!
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    هه تحریم کنید شما و جهان تک قطبی دارید به پایان نزدیک میشید
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    ایران مثل روسیه وچین باهم تعامل دارند ومنتظربهانه دادن برای باج دادن برای منافع زورگویانه سیاسی امریکا نیستند تاصنعتشان ورشکسته شود
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    خوش بحال کاسبان تحریم
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    ورودی توالت همگانی پرچم آمریکای مثلا ابر قدرت زیر پا پهن بود و نوشته بودند ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری زحمت ما میداری
  • SE ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    دشمنی امریکا با ما بدلیل مواضع ایقلال طلبانه ماست والا ما با یانکیها بیش از حد مماشات کرده ایم نه دشمنی
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    پس سریلانکا که تحریم نیست-چرا مردمش دارند برای بدست اوردن پول و کارکردن از سریلانکا خارج میشوند!؟دنیا بخاطر مصرفگرایی ده برابری غربیها وزیاده خواهیشون،غارت ونابود میشه
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    بخاطر پیروزی های گذشته هنوز قسمتی از آمریکا در خواب هست. دیگر زمان سرخ پوست های تنها و دبی دفاع گذشته، زمان کارگر بی جیرو مواجب گذشته، ولی فقط تعداد اندکی در آمریکا می‌توانند قبول کنند. معنی برگردید ب برجام را اغلب می‌دانند اما روح برتری و تصرف را اندکی می پذیرند. باید ب آمریکا زمان بدهیم تا با وافعیت خودش را تطبیق دهد، اسرائیل برای آنچه هست دریابد، دمکراسی را در ارابطه بین المللی قبول کند و غیره. آمریکا می‌تواند مزایایی هم داشته باشد که مورد قبول و تحسین دیگران قرار بگیرد، اما تا زمانی که این رویه را دارد تن دادن ب آن ظلم ب خود است.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    اگر ما در برابر غرب کوتاه بیاییم مطمئن هستم فشارها بیشتر و کشور تباه خواهد شد.باید به مسیر خودمان ادامه بدهیم
    • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      هر دوتاش تباهیه فقط زمان بندیش فرق می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس