کد خبر 1388045
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

میز ناهارخوری یکی از بخش‌های اساسی دکوراسیون خانه‌های امروزی است؛ این وسیله علاوه‌ بر اینکه نقش بزرگی در زیبایی خانه دارد، از نظر کارایی نیز عنصری مهم محسوب می‌شود. اگر به سراغ خرید میز ناهارخوری بروید با تنوع بالایی از مدل‌ها روبه‌رو خواهید شد که شما را با سوالاتی که پیش از این به ذهنتان خطور نکرده مواجه می‌کند.

ما در این مطلب ایران میز سعی کرده‌ایم اطلاعاتی را که برای خرید میز ناهارخوری به آن نیاز دارید گردآوری کنیم، بنابراین یادداشت فعلی می‌تواند راهنمای خرید میز ناهارخوری بعدی شما باشد!

راهنمای خرید میز ناهارخوری

خرید میز ناهارخوری

همان طور که گفتیم میز ناهارخوری یکی از وسایل بسیار ضروری و کاربردی در آشپزخانه یا اتاق نشیمن محسوب می‌شودT چرا که در طول روز به‌ منظور ظرف غذا یا نوشیدن، چندین بار از این میز استفاده می‌کنید بنابراین بهتر است پیش از انتخاب با کمک یادداشتی مانند راهنمای خرید میز ناهارخوری ایران میز نکات لازم در مورد یک میز استاندارد و مناسب را فرا بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهید. اگر بخواهیم به صورت تیتروار و خلاصه به نکات کلیدی در مورد خرید میز ناهارخوری اشاره کنیم باید بگوییم که لازم است با توجه به نیاز خود و میزان فضایی که امکان استفاده از آن را به این منظور دارید میزی را که شکل و جنس آن با دکوراسیون کلی منزلتان همخوانی دارد و قیمتش متناسب با بودجه‌ای است که برای این کار در نظر گرفته‌اید تهیه کنید.

سنجیدن فضا

اولین قدم برای خرید میز ناهارخوری مناسب اندازه‌گیری فضای منزلتان است. پس از اندازه‌گیری انجام‌شده با توجه به این‌که چند نفر قرار است از میز ناهارخوری استفاده کنند بهتر است مدل موردنظر خود را به همراه صندلی‌ها اندازه‌گیری کنید تا بدانید میز مورد نظرتان چه مقدار فضا نیاز دارد. انواع میز ناهارخوری در شکل‌های مستطیلی، گرد، بیضی و مربعی در بازار وجود دارد. از این ‌رو براساس متراژ فضا نسبت به انتخاب شکل میز اقدام کنید.

برای انتخاب میز ناهارخوری باید به محل قرار گرفتن آن و هماهنگی با دکوراسیون منزل نیز توجه کنید؛ برای مثال برخی افراد ترجیح می‌دهند میز ناهارخوری را در گوشه آشپزخانه قرار دهند و برخی دیگر آن را در اتاق نشیمن می‌گذارند؛ در هر صورت انتخاب میز باید با در نظر گرفتن نحوه چیدمان منزل شما انجام شود. توجه به ابعاد، رنگ، تناسب، فرم و ویژگی‌های ظاهری میز باعث می‌شود بتوانید دکوراسیون خانه را به نحو احسن انجام دهید.

لازم است اندازه میز ناهارخوری را در مقایسه با اندازه اتاق و فرش بسنجید و در نهایت به استاندارد بودن میز و ارتفاع صندلی‌ها نیز دقت کنید. برای اینکه چشم‌نوازترین انتخاب را داشته باشید باید در اطراف میز ناهارخوری حداقل برای ۷۶ سانتیمتر از هر طرف (از دیوار، در، پنجره یا دیگر اجزای مبلمان منزلتان) فضای خالی در نظر بگیرید؛ البته این حداقل فاصله استاندارد است و برای راحتی رفت و آمد دور میز این فاصله باید تا ۱۲۲ سانتیمتر در نظر گرفته شود؛ این نکته را نیز در نظر بگیرید که اگر به دنبال ساختن فضایی راحت برای غذاخوری هستید نباید میزتان به نسبت اتاق خیلی کوچک، یعنی با فاصله‌ای بیش از ۱۸۳ سانتیمتر از حداقل یک طرف از لبه اتاق باشد. یکی دیگر از توصیه‌های ما در راهنمای خرید میز ناهارخوری این است که میزهایی با قابلیت باز شدن را هم در نظر بگیرید؛ این دسته از میزهای ناهارخوری برای افرادی که می‌دانند فقط گاهی اوقات میزبان تعداد مهمان بیشتری خواهند بود بسیار مناسب است.

قیمت میز ناهارخوری

بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین محل برای قراردادن میز ناهارخوری کجاست؟ پاسخ این است که امروزه اغلب میز ناهارخوری را در کنار مبلمان قرار می‌دهند. باید دقت کنید که میز ناهارخوری در سالن پذیرایی در محل‌های پر رفت‌ و آمد نباشد. قرار گرفتن در این مسیرها می‌تواند هنگام پذیرایی از مهمانان مشکلات فراوانی ایجاد کند.ی

پیشنهاد ما قرار دادن میز غذاخوری در آشپزخانه است. توجه داشته باشید قرار دادن میز ناهارخوری در نزدیکی فضای تلویزیون مناسب نیست. حضور تلویزیون باعث عدم تمرکز در زمان صرف غذا می‌شود. با دور کردن این فضا از نزدیکی تلویزیون می‌توانید لحظات ظرف غذا را منحصربه‌فرد کنید. قرار دادن میز غذاخوری بیش از چهار نفر در فضای آشپزخانه مناسب به نظر نمی‌رسد، حتی اگر فضای آشپزخانه شما وسیع باشد باید بین فضای آشپزخانه و فضای غذاخوری خود حداقل فاصله معقولی قائل شوید.

شکل میز ناهارخوری

هنگام تصمیم در مورد خرید میز ناهارخوری آینده خود باید به شکل آن یعنی بیضی، مربع، مستطیل یا گرد بودن هم فکر کنید. برای این انتخاب باید اول فضای خانه را در نظر بگیرید. یک میز غذاخوری مدرن مستطیل‌شکل در اتاقی مستطیلی به راحتی فضا را پر می‌کند و جا به جا کردن صندلی‌ها نیز اطراف آن راحت است. مورد دیگری که می‌توانید در نظر بگیرید نوع استفاده‌تان از میز است. برای سنجش این نکته باید با توجه به حال و هوای مهمانی‌هایتان تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهید؛ برای مثال اگر قصد خرید میز ناهارخوری بزرگ‌تری داشته باشید باید در نظر بگیرید که گفتگوی مهمان‌ها دور یک میز گرد راحت‌تر از گفتگو دور میز مستطیل است چرا که افراد بهتر می‌توانند همدیگر را ببینند و با هم ارتباط برقرار کنند. شکی نیست که قیمت میز ناهارخوری نیز تاثیر به‌سزایی در انتخاب شما خواهد داشت.

به طور کلی شکل میز شما باید با ابعاد و شکل اتاق ناهارخوری تعیین شود. در فضاهای کوچک و مربع میزهای گرد کمک شایانی به حداکثر رساندن فضای ناهارخوری می‌کنند، در حالی که میزهای مستطیلی یا بیضی برای پر کردن بیشتر اتاق‌های باریک مناسب‌اند.  میزهای مربع همچنین انتخاب خوبی برای فضاهای تنگ هستند، زیرا اکثراً برای چهار نفر طراحی می شوند.

جنس میز ناهارخوری

جنس میز ناهارخوری موردی است که شاید توجه کمتری به آن کنید اما در دکوراسیون نهایی خانه‌تان نقش مهمی را به عهده دارد. شما باید با توجه به سبک کلی خانه در مورد جنس میزتان تصمیم بگیرید.

میز غذاخوری از وسیله‌های ضروری و پراستفاده در خانه است، از این رو استحکام آن اهمیت بالایی دارد. ما در راهنمای خرید میز ناهارخوری پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است به چارچوب میز و مقاومت سطح آن در برابر مواردی متداول مانند خراشیدگی، ساییدگی، حرارت و رطوبت دقت کنید. استحکام پایه‌های میز و نوع اتصال آن نیز حائز اهمیت است. بعضی از پایه‌ها به کمک چسب چوب به میز متصل شده و برخی دیگر پیچ شده‌اند. به طبع اتصال‌های پیچ و مهره‌ای دوام بیشتری دارند.

امروزه برای ساختن میز ناهارخوری از متریال متنوعی مانند چوب، پلاستیک، استیل، شیشه، پلیمر و پلی استر استفاده می‌کنند که گاهی خود نیز أنواع مختلفی دارند؛ مثلاً میز ناهارخوری چوبی ممکن است با استفاده از چوب توسکا، سفید، راش  یا … ساخته شود که بین آنها چوب راش به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد عموماً پرطرفدار بوده و مناسب محسوب می‌شود.

برای خرید میز ناهارخوری با قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی ایران میز مراجعه بفرمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس