کد خبر 1387842
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
افزایش موارد ابتلا به کرونا و بستری در قاره آمریکا

سازمان بهداشت قاره آمریکا (PAHO) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که موارد ابتلا به کرونا در این قاره در هفته گذشته ۱۱ درصد نسبت به هفته قبل آن افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، این سازمان چهارشنبه گفت که در یک هفته گذشته بیش از ۱.۲ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا و ۴ هزار و ۶۹ مورد فوتی جدید ناشی از این بیماری در کشورهای مختلف قاره آمریکا به ثبت رسیده است.  

بر اساس گزارش این سازمان، منطقه آمریکای جنوبی با جهش ۲۰ درصدی بیشترین افزایش موارد ابتلا را دریک هفته گذشته داشت، در حالی که آمریکای مرکزی شاهد کاهش ۳۲ درصدی موارد جدید ابتلا به کرونا و فوتی‌های این بیماری بود.  

کاریسا اتین رئیس سازمان بهداشت قاره آمریکا (PAHO) گفت: آمریکا برای هفتمین هفته متوالی شاهد افزایش ۲ درصدی بستری بیماران کرونایی و افزایش ۴.۲ درصدی در پذیرش این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بود. مکزیک بیش از ۳۱ هزار مورد جدید را گزارش کرده است که افزایش ۷۱ درصدی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.  

در منطقه کارائیب، موارد ابتلا به این بیماری ۳.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که مرگ و میر نسبت به هفته قبل ۱۹ درصد کاهش یافته است.  

اتین تصریح کرد: در ۲۲ کشور و منطقه با داده‌های موجود از روند کرونا در قاره آمریکا، ۹ کشور افزایش بستری در بیمارستان بیماران کرونایی را گزارش کرده‌اند.  

وی ادامه داد، از ۳۴ کشور و منطقه در قاره آمریکا با داده‌های موجود در زمینه کرونا، طی هفته گذشته موارد بستری در بیمارستان در ۱۵ کشور افزایش یافته و همچنین پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه در ۱۰ کشور و منطقه با روندی صعودی مواجه بوده است.  

رئیس سازمان بهداشت قاره آمریکا توضیح داد: اکثر مردم قاره آمریکا در برابر ویروس واکسینه شده‌اند و مقاومت بهتری در برابر بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از این بیماری دارند و به این دلیل است که سیستم‌های سلامتی ما می‌توانند با این مشکل مقابله کنند.  

 بنابر داده‌های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو»  (worldometers. info) شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۵۴۰ میلیون نفر گذشت.  

در همین حال آمریکا با بیش از ۸۷ میلیون فرد مبتلا به کووید-۱۹ که از این تعداد نیز بالغ بر یک میلیون و ۳۵هزار نفر جان باخته‌اند، همچنان کانون شماره یک همه گیری این بیماری در جهان به شمار می‌رود.  

در پی شیوع ویروس کرونا اقتصاد آمریکا با مشکل مواجه شد و اکنون کارشناسان اقتصادی با توجه به ادامه تورم که طی چهار دهه گذشته بی‌سابقه بوده، نسبت به وقوع رکود اقتصادی در آمریکا هشدار می‌دهند، دولت بایدن نیز تاکنون اقدام قابل توجهی در رفع بحران تورم در داخل کشور که جنگ اوکراین نیز بر آن سایه افکنده، نداشته و به همین خاطر صاحبان صنایع بخصوص گردشگری در تلاش و ایجاد فشار بر کاخ سفید برای برون رفت از این بحران هستند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس