کد خبر 1387831
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵
.

پادوی شناخته‌شده ترامپ، دموکرات‌ها را به تحریم بیشتر ایران دعوت کرد.

به گزارش مشرق، «آقای بلینکن! اگر هنوز صدای من را می‌شنوید می‌خواستم ازتون خواهش کنم به جمهوری اسلامی رحم نکنید.» این جمله‌ای‌ است که مسیح علی‌نژاد مجری یکی از برنامه‌های صدای آمریکا در اجلاس کمیته یهودیان آمریکا بر زبان راند. علی‌نژاد روز سه‌شنبه از سوی این کمیته به دلیل «سرسختی در مبارزه با جمهوری اسلامی» و آنچه «تعهد به حمایت از حقوق بشر» خوانده می‌شود، جایزه شجاعت اخلاقی دریافت کرد.

او روی سن این مراسم ضمن خطاب کردن ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به‌عنوان «قهرمان دموکراسی‌خواهان جهان»! از وزیر خارجه آمریکا چنین درخواستی کرده است. اگرچه در رسانه‌های ایران این خواهش علی‌نژاد، «حقیرانه» توصیف شده است اما این اولین باری نیست که علی‌نژاد چنین درخواست‌هایی علیه مردم ایران دارد. او در زمستان سال ۹۷ چند ماه پس از کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ برای سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی یا پذیرش توافقی محکم‌تر در برنامه ‌هسته‌ای ایران با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

او مدیر کمپین ضدایرانی تحریم ورزش ایران در سال‌های گذشته بوده است. به نظر تحریم ورزش ایران، اصلی‌ترین پروژه در دست مسیح علی‌نژاد و سایر دشمنان ایران بوده است. به‌عنوان نمونه، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که گرای تحریم‌های جدید را به دولت ترامپ می‌داد، به «بنیامین وینتال» خبرنگار روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، ماموریت داده بود در توئیترش هر آن چیزی که به این تحریم کمک می‌کند را بازنشر دهد. او نیز این پروژه را با جدیت دنبال می‌کرد و حتی توئیت‌هایی به زبان فارسی منتشر می‌کرد. با وجود اینکه این کمپین مخالفان جدی‌ داشت که می‌گفتند این کمپین به معنای محروم کردن ورزشکاران ایران از مهم‌ترین فرصت‌های حرفه‌ای و محروم کردن مردم از شادی است، اما علی‌نژاد و دوستانش در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به کار خود مشغول بودند.

او در مرداد سال ۹۸ در گفت‌وگو با سرویس فارسی بی‌بی‌سی از لابی با آمریکا علیه دولتمردان ایرانی و همچنین تلاش برای تحریم فوتبال کشورمان سخن گفت. او به مجری بی‌بی‌سی گفت: «برنامه من، مجاب کردن مجامع بین‌المللی به قطع هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران است. گام بعدی این است که اتحادیه اروپا را همراه کنیم، فیفا را همراه کنیم تا فوتبال ایران را تحریم کند و به رسمیت نشناسد.»

علی‌نژاد فروردین سال ۹۹ و پس از همه‌گیری کرونا در ایران و درحالی‌که محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، لیستی از نیازهای دارویی و پزشکی ایران را برای مقابله با کرونا منتشر کرد و از دیگر کشورها تقاضا کرده بود در یاری رساندن به مردم ایران شتاب کنند، در نشریه «نشنال اینترست» آمریکا نوشت: «شیوع ویروس کرونا در ایران نمی‌تواند دلیلی برای رفع تحریم‌ها علیه این کشور باشد.»

وی مدعی شد دولت ایران قصد دارد از بحران شیوع کرونا برای امتیاز جمع کردن در مقابل آمریکا بپردازد. این ادعا درحالی بود که سیاستمداران و صاحب‌نظران غربی، بارها از اجتناب شرکت‌های دارویی از ارسال دارو به ایران به دلیل بیم مجازات از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، سخن گفته بودند. جدا از این، در زمان شیوع کرونا، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی به قلم «ارین کانینگهام»، نوشت که تحریم‌های آمریکا در مسیر تلاش‌های ایران برای واردات دارو و سایر ملزومات دارویی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مشکل ایجاد می‌کند. با این حال علی‌نژاد از آمریکا خواسته بود در زمینه رفع تحریم‌ها اقدامی انجام ندهد تا تهران به سختی بتواند به دارو دسترسی داشته باشد.

درخواست‌های مقابله با ایران و تشدید تحریم علیه کشورمان و حتی تحریم ورزش ایران، برای ایران تولید هزینه کرده اما در عوض مسیح علی‌نژاد را به درآمد سرشاری رسانده است. سال گذشته فارس در گزارشی با استناد به اطلاعات وبسایتinsidegov.com نوشت که مسیح علی‌نژاد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سه قرارداد با «شورای مدیران خبررسانی» که تمامی آژانس‌های خبری دولت آمریکا ذیل آن فعالیت می‌کنند، بسته و در یکی از قراردادها ۶۱ هزار و ۲۵۰ دلار و در دو قرارداد دیگر هرکدام ۸۵ هزار و ۶۰۰ دلار دریافتی داشته است.

پایگاه «Responsible Statecraft» نیز ۶ ژانویه ۲۰۲۰ در گزارشی تصریح کرد که علی‌نژاد بین ماه می ۲۰۱۵ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ بیش از ۳۰۵ هزار دلار از «صدای آمریکا» دریافت کرده است. البته این تنها مسیح علی‌نژاد نیست که از مخالفت با جمهوری اسلامی ایران درآمدزایی می‌کند. در آمریکا و اروپا کم نیستند افرادی که شبیه به او کسب درآمد دارند و سعی می‌کنند با ادعاهای دروغین، طرف غربی را به ادامه تقابل با ایران تشویق و از این طریق زندگی خود را تامین کنند.

معنای درخواست علی‌نژاد از بلینکن برای اینکه او به جمهوری اسلامی رحم نکند، چیزی جز تحریم بیشتر علیه ایران نیست. این همان درخواستی است که او پیش‌تر از دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ داشت. البته این درخواست نیاز به رمزگشایی ندارد؛ چرا که علی‌نژاد در مصاحبه‌ای بعد از این مراسم صراحتا از گفت‌وگوی یک نماینده دموکرات کنگره با خودش صحبت و ادعا کرده که آن نماینده دموکرات که از موافقان برجام بوده است، با اظهارات علی‌نژاد به مخالف برجام تبدیل شده است.

در دامان کمیته یهودیان آمریکا

اجلاس جهانی۲۰۲۲ کمیته یهودیان آمریکا روز سه‌شنبه پس از دوسال وقفه به‌دلیل همه‌گیری کرونا، با سخنرانی ولادیمیر زلسنکی، رئیس‌جمهور اوکراین آغازبه‌کار کرد. در این اجلاس آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیامی ویدئویی بر تعهد کشورش به تامین امنیت رژیم‌صهیونیستی و جلوگیری از دستیابی جمهوری سلامی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

علاوه‌بر بلینکن، وزیر امور خارجه رژیم‌صهیونیستی نیز به این اجلاس یک پیام ویدئویی ارسال کرد. در مجمع جهانی کمیته یهودیان آمریکا، سفیران امارات‌متحده‌عربی، مراکش، بحرین و رژیم‌صهیونیستی نیز حضور داشتند و درباره پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی بحث و تبادل‌نظر کردند.

کمیته یهودیان آمریکا که به علی‌نژاد جایزه اهدا کرده، یک گروه حمایت از یهودیان است که در ۱۱نوامبر۱۹۰۶ با هدف ایجاد اتحاد میان یهودیان آمریکا برای دفاع از حقوق یهودیان در آمریکا و جهان تاسیس شد. در این روز ۸۱یهودی آمریکایی در هتل ساووی در شهر نیویورک گردهم آمدند تا کمیته یهودیان آمریکا را تاسیس کنند. در آن روزها، این گروه نگران کشتار یهودیان در امپراتوری روسیه بود. اکنون این سازمان دارای ۲۲دفتر منطقه‌ای در ایالات‌متحده، ۱۰دفتر خارج از کشور و ۳۳مشارکت بین‌المللی با موسسات جمعی یهودی در سراسر جهان است.

در راس برنامه‌های این کمیته، حمایت از رژیم‌صهیونیستی است. در سایت معرفی کمیته یهودیان آمریکا آمده است: «تا زمانی که ما درکنار او باشیم، اسرائیل هرگز تنها نخواهد ماند.» به نوشته سایت این کمیته، «از تالارهای شهر گرفته تا کاپیتول‌هیل، در سازمان‌ملل و در پایتخت‌های جهان، AJC برای تاثیرگذاری بر سیاست‌ها و نظرات درمورد برخی از مهم‌ترین مسائل پیش‌روی یهودیان تلاش می‌کند. چالش‌های پیش‌روی ما عمیق است. ممکن است برخی بگویند غیرممکن است.»

این کمیته از مقابله با یهودستیزی گفته و تعهد داده است جایگاه اسرائیل را در جهان تقویت و از ارزش‌های دموکراتیک دفاع ‌کند: «ما فعالانه در سراسر جهان برای گسترش روابط اسرائیل با کشورهای مهم استراتژیک، تقویت روابط و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری کار می‌کنیم. ما با تهاجمات بحق موجودیت اسرائیل مقابله می‌کنیم، چه در دانشگاه‌ها، چه در نهادهای چندملیتی یا هر جای دیگر و ما چشم‌انداز صلح اسرائیل و اعراب را پیش می‌بریم و پیوندهای یهودیان آمریکا را با دولت یهودی تقویت می‌کنیم.»

برای ۳۵سال، AJC تصویر دقیق‌تری از رژیم‌صهیونیستی از طریق پروژه تبادل ارائه کرده است که بیش از ۶هزار شخصیت بانفوذ همچون مقامات منتخب، سفیران سازمان‌ملل، روزنامه‌نگاران، روسای دانشگاه‌ها و رهبران مدنی و مذهبی از سراسر جهان را به اسرائیل برده است تا بتوانند این رژیم را از نزدیک مشاهده کنند.

یکی از پروژه‌های اصلی کمیته یهودیان آمریکا مقابله با جنبش بی.دی.اس است. این جنبش توسط ۱۷۱سازمان غیرانتفاعی فلسطینی با هدف تحریم رژیم‌صهیونیستی پایه‌گذاری شد. این جنبش که برگرفته از واژه‌های «Boycott, Divestment, Sanctions» و اختصار سه کلمه به‌معنای بایکوت، عدم‌ سرمایه‌گذاری‌ و تحریم رژیم‌صهیونیستی است خیلی ‌زود در دنیا هوادار پیدا کرد. این جنبش با ایجاد موسسات غیرانتفاعی فعال در استرالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن و آفریقای‌جنوبی به‌دنبال تحریم رژیم‌صهیونیستی در سه سطح اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک رفت و تلاش کرد از این طریق قدرت رژیم‌صهیونیستی را از بین ببرد و آنها را ناچار به پایان دادن اشغال و استعمار سرزمین‌های اشغالی و به رسمیت شناختن حقوق اساسی شهروندان فلسطینی کند.

کمیته یهودیان آمریکا با این جنبش سرسختانه مقابله می‌کند و مدعی است «درحالی که بسیاری از اعضای درجه یک جنبش صمیمانه خواهان صلح هستند و فریب این نمای حقوق بشری را می‌خورند، رهبری BDS درواقع به‌دنبال چیزی کمتر از حذف اسرائیل به‌عنوان یک کشور یهودی نیست.» آنها برای شکست این جنبش، با این ادعا که فعالان BDS ممکن است روزی به‌دنبال ترویج قوانین در سطح ایالت برای تسهیل تحریم باشند، فرمانداران هر ۵۰ایالت آمریکا را متقاعد کرده‌اند مخالفت خود را با BDS اعلام کنند.

کمیته یهودیان آمریکا برای مقابله با جنبش بایکوت رژیم‌صهیونیستی، با اشاره به توسعه جنبش BDS در دانشگاه‌ها، ده‌ها رئیس دانشگاه را به سرزمین‌های اشغالی دعوت کرده‌اند و صدها دانشجو را به‌عنوان مدافع اسرائیل تربیت کرده است و با فشار طرفداران BDS برای پیوستن فرقه‌های مسیحی به تحریم اسرائیل، متحدان خود را در جهان مسیحی به مخالفت با چنین تلاش‌هایی دعوت کرده‌ است.

کیمته یهودیان آمریکا با هر جنبش، گروه و کشوری که علیه رژیم‌صهیونیستی فعالیت کند، دشمن هستند. از این‌رو آنها از دشمنان سرسخت جمهوری اسلامی ایران نیز به‌شمار می‌روند و برای تصویب تحریم بیشتر علیه کشورمان در کنگره لابی می‌کنند. در پروژه تحریم ورزش ایران، این کمیته همپای مسیح علی‌نژاد خواستار ممنوعیت حضور ایران در المپیک توکیو به‌دلیل اعدام فردی به‌نام نوید افکاری بود.

کمیته یهودیان آمریکا بر همین اساس از آغاز به‌ کار یک کمپین جهانی برای مقابله با «بدرفتاری با ورزشکاران و سوءاستفاده از آنها» ازسوی ایران شد. هرچند کمیته یهودیان آمریکا صراحتا یکی از دلایل اعطای جایزه به علی‌نژاد را مبارزه با جمهوری اسلامی خوانده اما به‌نظر نباید از نقش پروژه‌های مشترک در اعطای این جایزه چشم‌پوشی کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • US ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    23 2
    موش موشک. خخخخخخ
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      19 1
      واقعا موش! ولی عجیبترین دست پرورده افسادطلبها
    • احمد TR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      15 0
      چرا ناراحتید؟؟؟؟ وطن فروشی در این اواخر شده شغل و حرفه جدید بعضی از ایرانیان خارج و داخل نشین .یعنی شغلی هست که سریع اشخاص رو به نان و نوا و شهرت رسانده و انها را صاحب اقامت اروپا و آمریکا میکنه
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 0
      موش موشک رو ببین ، جارو فروشک رو ببین. مو نداره که ، سیم ظرفشویی است.
  • علی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    29 1
    لعنت بر وطن فروش
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    20 7
    اینها از مرتبه بشری خارج شده اند و ملاکهای تمایز بشری برایشان کاربردی ندارد،یک بی آبرو را چطور باید از اشاعه فحشا بازداشت؟
    • US ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      معصومه علینژاد قمی کلا - روح و روان سالمی ندارد و به دلیل احساس حقارت شدید و در حالی که فاقد هرگونه خصوصیت مثبت بوده دچار اشتباهات فاحشی در زندگی گذشته اش میشود و ناچار میشود مسیر بی بازگشتی را ادامه دهد و از آنجا که احتمالا بدلیل مشکل روانی- حد و مرز در زندگی ندارد - تا رسیدن به آخرین حد هر چیز را بصورت افراطی طی میکند. با شنیدن حرف هایش پی میبرید که مطلقا منطق و استدلال در صحبت هایش نیست او فاقد هر گونه هوش و قدرت تجزیه و تحلیلی است و تنها با هوچی گری و شلوغ بازی و با طرح ادعاهای سراسر دروغ و با مظلوم نمایی افراد ساده لوح را فریب میدهد. معصومه علینژاد از تمام مردم ایران چه زن و چه مرد نفرت داشته و دارد و دیگران را مسبب زندگی ننگین خود در ایران میداند و در صدد انتقام گیری از مردم ایران است. نفرت تمام وجودش را پر کرده و او در حال حاضر نیز در جهنم درون خود میسوزد و بزودی تاریخ مصرفش برای سرویس های جاسوسی ضد ایرانی به پایان میرسد و مثل یک دستمال کاغذی مصرف شده بدور انداخته میشود همانگونه که قبلا اصلاح طلب های داخلی با او کردند.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    12 1
    لعنت خدا بهش، بالاخره یه روز آه مردم میگیرتش
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    14 1
    خاک تو سر وطن فروش و خاین هیچ علطی نمی توانید بکنید چون بر حقیم و خدا با ماست
  • علی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    14 2
    تنها موجودات دنیا که وطن فروشی میکنن وبه ان افتخار میکنیم از بین ما ایرانیها هست چرا نباید یکی از دروس همه دوران تحصیل وطن دوستی ناموس دوستی باشه خدا بحق محمد وال محمد ریشه وطن فروشان را بکن خدایا نسل این موجودات خبیث رو خشک کن ما هم از وضع موجود راضی نیستیم ولی وطن فروشی خیانت را هرچز قبول نداریم
    • ایران iran IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      10 0
      دقیقا" .. وطن دوستی، وطن پرستی حب وطن رو باید از کودکی به فرزندان خویش بیاموزیم ، آموزش و پرورش رسانه ملی و صدا و سیما هم وظیفه دارند در این مورد مهم ورود کنند ، کم کاری و ضعف از مسئولین امور فرهنگی کشور که طی این چند دهه اخیر در مورد به شدت کوتاهی شده که متاسفانه نتیجه اش میسح علی‌نژاد و امثال روح الله زم و .... می‌شود !!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 3
    سوال اصلی اینست!؟مسیح علینژاد که با مقنعه واستعداد خودش وامکانات همین ایران بود-پس چرا رفت به دامان دشمنانان خودش وایران!؟بخاطر وجود(خاینین جنایتکاران مفسدان وغارتگران خودی که دراشکار با ایران بودنند ولی درپنهان وابسته وشیفته دشمنان بودنند وبه مسیح کفتند جایت ایران نیست-مسیح هم آدم بی حال وبی بخاری نبوده گفته شده اشکارا دردامان دشمنان پیشرفته ام باشم بهتر از افسادطلبهای پنهانکار فاسد شییفته وابسته وهابیها وصهیونیست واستکبار ودشمنان
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 2
    شاید اگر مصی علینژاد تا این حد بد ترکیب نبود کارش به وطن فروشی نمی کشید.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      9 0
      انصافا" همینطوره که فرمودید خیلی چهره اش زشت ، کریح المنظر است یعنی هم ظاهرا زشتی دارد و هم باطن بسیار زشت !!!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 1
    بیرسخت فوق علعاده زشت و چندش و تهوع اوره
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 4
    پاسخ بدهیدچرا(مسیح علینژادی که دریک خانواده معمولی مسلمون متولدو بزرگ شده،ودرهمین مملکت تحصیل کار نخبه ،باهوش وپرورش یافته ولی علنا حاضر شده به بهترین عروسک نمایشی(دشمنان،وهابیها وصهیونیسم عارتگر استعمارگر ونابودگر ایران وایرانی وشرق...)تبدیل بشه!؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 1
      سلام. مثل زن و بچه حضرت نوح، حضرت لوط و هزارن نفر دیگر. این بر می گردد به خود فرد. تو چرا خودت این همه تخلف میکنی؟
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 0
      چون روحیه ی داغون داشت در جامعه هم لطمه هایی خورد ولی نتونست از راه درستش خودش را درمان کند ایمان ضعیف و جنگ با خدا که چنینی بلاهایی سرم آوردی !!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 0
    مسیح علینزاد عزیر نخبه باهوش فعال مسلمان وایرانی زاده-فقط هایوهوی داره(ازقدیم هم گفتند نترس آنکس که هایوهوی دارد بترس ازآنکس که سربه توی دارد)مثل رفسنجانیها خاتمیها روحانیها
  • ش. AE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 1
    یک بار جستی ملخک دوبار جستی ملخک دفعه سوم تو مشتمی ملخک مثل روح الله زم بالاخره یک جا وا میدی اگر بیارنت ایران اصلا نیازبه دادگاهی نداری مثل اون وطن فروش فقط سربازهای گمنام امام زمان تو خیابون ولت کنن مردم ایران پوست میکنن مفرستند برای پامپو
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 2
    یکی ازمسیح علینزادبااینهمه(فعالیت،نخبگی...)بپرسه چرا(دشمنان،عارتگران،متجاوزان صهیونیسم ،وهابیهای ظالم وگاوشیردا خودش وایران،پول،ازادی تقلبی بی بند وباری،کاخ نشینی،شعار،نمایش مدافع مادران دادخواه ومدافعان تمام مخالفان سیاسی ومردم معترض که کشته شدنند....)راانتخاب کرد!؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 8
    دمش گرم مسیح افشاگر
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      8 0
      مسیح علی‌نژاد یک مزدور و خائن به ایران و ایرانی است ایکاش افشاگری می‌کرد ! خیانت به سرزمین مادری ، وطن فروشی هیچ ارزش و بهایی در هیچ کجای این جهان ندارد ! مسیح علی‌نژاد فرزند یک پدر و مادر روستایی و کشاورز زاده است ، بابت همین وطن فروشی و همکاری با دشمنان ایران به زندگی لاکچری و ثروت زیادی دست پیدا کرده در بهترین نقطه شهر نیویورک آمریکا خانه ویلایی بسیار بزرگ لاکچری خریداری کرده که حتی خود ثروتمندان آمریکایی هم توان خرید خانه در آن منطقه نیویورک ندارند بله دستاورد و حاصل ایران فروشی برای این زن زشت و وطن فروش زندگی رویایی براش شده که انشاالله پس میده
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 0
    وطن دوستی، وطن پرستی حب وطن رو باید از کودکی به فرزندان خویش بیاموزیم
    • ایران بزرگ iran IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      6 0
      عشق به میهن ، عشق به سرزمین مادری ایران عزیز رو باید از کودکی به فرزندان خویش بیاموزیم ...
  • پاپک آذری IRAN IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    6 0
    این مزدور وطن فروش خوب فهمیده پول و ثروت و قدرت در آمریکا و در غرب دست همین یهودیان افراطی صهیونیست های ضد ایرانی است برای همین براشون دم تکون میده بیشتر بهش پول بدهند ! وطن فروشی ایران فروشی شغل و پیشه و بیزینس این زن زشت و کریح المنظر هست ..!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 4
    بدجوری دارین ازش میسوزید؟!
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      من که جیگرم سوخت. ولی گمونم تو ... سوخت!! (آهان . دماغت! )
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      نکنه شوما هم به شغل شریف!!! ایشون مشغولی؟ خخخخخخ
    • DE ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      بدجوری دارین ازش میسوزید؟/ نه داداج ایران از داشتن چنین احمقهای درجه یکی بعنوان دشمن کیف میکنه. حساب کن دشمن دانا چقدر میتونست رامون دردسر درست کنه‌. کسی که‌در صحنه مبارزه رفت روی سن و دوربین و خبر همه میدونند‌مهره سوخته است و دیگه بکار نمیخوره وگرنه داشت مخفیانه خرابکاری میکرد. ۴۳ ساله وطنفروشان فراری ایران نتونستند حتی یه بیانیه مسترک علیه ایران بدهند چه برسه با هم همکاری کنند و این دقیقا یکی از هنرهای بسیار بسیار پیچیده و دقیق ایرانست. حساب کن این مسیح با مریم قجر جفتشون دشمن خونی ایران و دشمن خونی همدیگه‌ هستند . بخاطر همین هردوشون را لازم داریم باید زنده بمونند‌تا خودشون خودشون را ناکار کنند .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    مرگ بر وطن فروش مرگ بر اسراییل مرگ بر غاصب و مرگ بر تمامی که در ایران بد عهدی میکنند و مردم را فریب می‌دهند و مردم را به انقلاب بدبین میکنند آنان خودشان حامی رژیم اسراییل هستند که گرانی را ببار میاورند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    مسیح علینزاد بااینهمه استعداد وبلبل زبونی....فقط یک دقیقه یا یکساعت یا...فکر کنه ببینه چرا افتاد یاانداختنش دراین راه وچرا دشمنان اینقدر پول،کاخ،امکانات،جایزه وتبلیغات برایش هزینه میکنند،مطمئنن عاشق چشم وابروش نیستند چون قایفه ای هم نداره
  • احد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    فقط قیافه مسیح نژاد رو ببین عین یک ........
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    هههههه
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    چون تنش به تنه اصلاح طلب ها خورده بود.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      برجام یک مصیبت عظما بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • فرزاد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    من علاوه بر تنفر از این موجود دلم هم برایش میسوزد که خود را به چه وضع ترحم انگیزی رسانده که به خاطر اینکه تبدیل به مهره سوخته نشود دست به هر کار پستی میزند خوشبختانه چهره بسیار زشتی که خدا نصیبش کرده کارهای زشت و خیانت امیزش را بیشتر جلوه میدهد که در این مورد نیز باید از خداوند تشکر کنیم
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      اینا سن شون که میره بالا صابکار (سازمان سیا) تخلیه شون می کنه (کلکشون رو میکنه)
  • کمال IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    اگر کسی دلش می خواهد چهره اهل جهنم رادراین دنیا ببینند به این عکس این عجوزه فاسد نگاه کند
  • GB ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    پمپئو میخواد نامزد ریاست جمهوری بشه. داره بررسی میکنه ببینه باید چی بگه که انتخاب بشه.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    مفسد فی الارض محکوم به اعدام
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    مسیح کنه گاو منه
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    ننگ بر رژیم صهیونیستی جعلی و غاصب
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    ای خائن وطن فروش
  • کاوه GB ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا این کریه المنظر زشت سیرت را بزرگ می کنید؟‌ این طور بزرگ کردن این حیوان یعنی کمک به او برای گرفتن پول مفت از کانون های یهودی و صهیونیستی .
    • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی غرض می کنم : بگذار که پولشان را بی جا دهند خود از دست __ زیرا که فهم ندارند مانند حیوانند پست _ ان شاءالله موفق ومؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس