واکنش تند عصائب اهل‌الحق در قبال حمله ترکیه به خاک عراق

آنکارا بار دیگر به دهوک در اقلیم کردستان عراق حمله کرد. این عملیات‌ها واکنش خشم آلود برخی شخصیت‌های عراقی از جمله دبیرکل عصائب اهل‌الحق و نیز عضو کمیسیون دفاع پارلمان را برانگیخت.

به گزارش مشرق، «قیس الخزعلی» دبیرکل تشکیلات مقاومتی عصائب اهل الحق عراق در واکنش به این حملات در توییتی نوشت: تجاوز آشکار ترکیه علیه ملت ما در سنجار مطلقا و از سوی هر عراقی که قطره‌ای غیرت در مقابل ملت خود داشته باشد، قابل سکوت نیست مگر از سوی کسانی که این غیرت را نداشته باشند و مانند مردگان ساکت شوند... ما خیلی (غیرت) داریم بنابراین سکوت نمی‌کنیم.

در همین حال، «یاسر اسکندر وتوت» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز خواستار سد کردن وضعیت تهاجمی ترکیه به شمال عراق شد. 

وی در توییتی نوشت: ادامه نجاوزهای ترکیه به سرزمین عراق، مصداق تجاوز آشکار به حاکمیت کشور است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مسئولان عراقی خواست برای جلوگیری از حملات ترکیه به امنیت و ثبات ملت عراق گام‌هایی جدی بردارند، گام‌هایی که به گفته او «محدود به بیانیه‌های محکومیت نباشد».

چند ساعت پس از حمله هوایی خونبار ترکیه به سنجار، عصر چهارشنبه آتش توپخانه‌های زمینی ترکیه نیز روستای «برخی» از توابع ناحیه «درکار» هم مرز «زاخو» در شمال دهوک اقلیم کردستان را هدف گرفتند؛ حمله‌ای که در آن پدر و پسر عراقی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

کمی پیش از حمله به دهوک، ترکیه در اقدامی کم سابقه با بمباران بخش «سنونی» از توابع شهرستان سنجار (خاستگاه اقلیت دینی ایزدی) در غرب استان نینوا، موجب کشته شدن چهارغیرنظامی شد که یکی از آنها کودک است.

حملات جدید ترکیه این بار در عمق ۳۰۰ کیلومتری خاک عراق اگر چه با دستاویز قرار دادن سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در خاک عراق انجام می‌شود، اما انتشار تصاویر کشته شدن غیرنظامیان به ویژه تصویر کودک کشته شده در بمباران ترکیه، فعالان شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های عراق را به واکنش‌هایی خشم آلود در برابر این اقدام برانگیخته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    10 23
    بارزانی باید جوابگو باشه سکوت بارزانی یعنی قتل عام کودکان صدام کم قتل عام کرد حالا نوبت ترکیه ملت کورد ازبس باهم دشمنی کردن حزب گرا شدن به جای ملی گرا هر حزبی یه راهی وهر حزبی به یه کشور وابسطه بشه اخرش میشه این تو دنیا کوردها بیشترین نفرت را ازاین رژیم ترکیه دارن نفرین بهشون
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      احسنت
  • NL ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    23 1
    فصل مغول کشونه
  • نیما IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    40 0
    اگر رژیم ترکیه بلد نیست به مرزهای بین مملی احترام بگذارد حشدالشعبی به آنها یاد می دهد
  • سردار IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    10 3
    خاک بر سر ما
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 4
      چرا؟ از اقیانوس هند تا مدیترانه، ایران حاکم است. بقیه اینا جنگولک بازی است.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 25
    ترکیه حق دارد گروهگ تروریستی پژاک پ ک ک نابود کند چون این گروهگ های تروریستی امنيت ترکیه به خطر می اندازند
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    13 0
    ایران در سوریه و عراق تاجگذاری کرده است و ترکیه لنگ ۲متر در شمال عراق است. ترکیه درحالی که زیر چکمه های اینجرلیک آریایی له شده است. نوکریِ یهود را نیز پذیرفته است. # آذری آریایی است.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    10 1
    آخه کدوم احمقی حاضر میشه نژاد بزرگ آریایی را رها کنه بره زیر گروه ترکان زردپوستی؟ یعنی تمدنی که اف۳۵ ساخته، ایستگاه فضایی ساخته، در مقابل تمدنی که اوجش شده بیرقدار
  • احمد IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 9
    اگر ایشان غیرت واقعی برای عراق داشت باید می دانست حمله چه با موشک باشد وچه با هو اپیما فرقی نمی کند ودر هردوحالت نشان از ضعف شما در مدیریت عراق است آنزمان که آمریکا به عراق حمله ویک یانکی را فرمانده نظامی شما کرد همان موقع ابهت وغیرت شما عراقیها بهم ریخت باید آنموقع می دانستید دارید چکار می کنید.
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      آمریکا کار خوبی کرد حمله کرد به اونجا کاسه صدام حسین تو جرا سوختی از حمله آمریکا به صدام حسین؟؟
  • رضا IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    7 0
    خاك بر سر مصطفى كاظمى و وزير خارجه بى غيرت شون فؤاد حسين كنم كه وقتى تركيه به كشورشون حمله ميكنه همه شون لالمونى مى گيرند و همينطور بارزانى هاى بزدل و نمك به حروم !
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 9
    هیچ غلطی نمی‌تونید بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس