اگر سری به سایتهای کاریابی بزنید و عنوان شغلی «کارشناس محتوا» را جستوجو کنید، بیش از ۱۰ هزار آگهی برایتان نمایش داده خواهد شد. این عدد بزرگ به ما نشان میدهد که همین حالا بهترین زمان برای شروع آموزش تولید محتوا است؛ چراکه در حال حاضر همه کسبوکارها ناگزیر به سمت بازاریابی محتوایی رفته و برای موفقیت در آن نیازمند نیروی متخصص در این حوزه هستند.
اگر برایتان سوال پیش آمده تولید محتوا را از کجا شروع کنیم، این مقاله برای شما نوشته شده است. در انتهای این مقاله پیشنهاد شگفتانگیزی برای شروع تولید محتوا برایتان داریم که موفقیت شما در این مسیر پررقابت را تضمین میکند.
تولید محتوا؛ ابزار همهکاره بازاریابی محتوایی
کلمات اصلیترین ابزار انسانها برای برقراری ارتباط هستند. دنیای بدون کلمه را تصور کنید که چگونه میتواند ارتباطات را کمرنگ کرده و درک متقابل را به نابودی بکشاند. سایت بدون محتوا نیز هیچ کارایی و ارزشی ندارد و قادر به جذب مخاطب نیست. به همین خاطر است که تولید محتوا را یکی از سه ضلع اصلی در سئو و بازاریابی میدانیم.
اگر تازه با اکوسیستم بازاریابی محتوایی آشنا شدهاید، احتمالا با خود فکر میکنید سئو چیست؟ سئو یا بهینهسازی موتورهای جستوجو مجموعهای از فعالیتها است که رتبه یک گوگل را برای سایت شما به ارمغان میآورد. ازآنجاییکه این مفهوم پیچیده را نمیتوانیم در چند پاراگراف ساده توضیح دهیم، از شما دعوت میکنیم تا مقاله سئو چیست از آکادمی وبسیما را با دقت مطالعه کنید.
سئو بدون تولید محتوا هیچ معنا و مفهومی ندارد؛ شاید به همین خاطر است که تولید محتوا را میتوانیم مقدم بر هرچیز دیگری در اکوسیستم بازاریابی محتوایی بدانیم. همه فعالیتهای این حوزه از حضور در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام تا طراحی سایت به تولید محتوا نیاز دارند.
هر سایت از قسمتهای مختلفی مانند صفحه درباره ما، تماس با ما و حتی کاتالوگ محصولات تشکیل میشود و تکتک این صفحات حتی هدر و فوتر آنها نیاز به محتوا دارند. حالا که با اهمیت تولید محتوا آشنا شدیم، وقت آن است به سوال تولید محتوا را از کجا شروع کنم پاسخ دهیم.
شرکت در دورههای آموزشی؛ یادگیری تولید محتوا بدون فوت وقت
تولید محتوا را میتوانید به دو صورت خودآموز و شرکت در دورههای آموزشی فرا بگیرید. با یک جستوجوی کوتاه در وب فارسی و انگلیسی با منابع متعددی مواجه خواهید شد. تعدد منابع آموزشی شاید در نگاه اول مفید به نظر برسد، اما کار را برای فرد مبتدی سخت میکند؛ چراکه پیدا کردن یک منبع باارزش نیازمند صرف وقت است.
از طرفی تولید محتوا دنیای وسیعی است که هر بخش آن کاربردهای متفاوتی دارد. انتخاب قسمتهای کاربردی و تمرکز روی آنها معمولا از توانایی افراد تازهکار خارج است و باعث اتلاف وقت در روند یادگیری میشود.
ازهمینرو، شرکت در یک دوره آموزشی بهترین پاسخ برای سوال «تولید محتوا را از کجا شروع کنیم» به حساب میآید.
دوره آموزش تولید محتوا وبسیما صفر تا صد این مسیر جذاب را برایتان ترسیم میکند. باتوجهبه اینکه تمرکز وبسیما در این دوره تولید محتوای متنی برای سایت است، فرایند یادگیری آن از شناخت الگوریتمهای گوگل شروع شده و تا انتشار آن در سایت ادامه پیدا میکند.
در این میان بعضی از اصول سئو موردنیاز برای تولید محتوای مبتنی بر سئو (seo-based) مانند انتخاب مفهوم کلیدی، طراحی بیلبورد محتوا بر اساس هدف مخاطب و لینکسازیهای داخلی و خارجی را نیز یاد میگیرید.
دوره آموزش تولید محتوا وبسیما بهصورت مادامالعمر در اختیار شما قرار میگیرد و از این مهمتر، مدام با مباحث جدید بهروز میشود؛ بنابراین این دوره تاریخ انقضا ندارد و همه افراد شرکتکننده میتوانند در صورت بهروزرسانی از جدیدترین مسائل این حوزه باخبر شوند.
ارتباط با استاد را میتوانیم مهمترین ویژگی و مزیت دوره تولید محتوای وبسیما نسبت به سایر دورهها بدانیم. معمولا بعد از شروع کار، سوالات یکی یکی خود را نشان میدهند؛ به همین خاطر در پنل کاربری شما امکانی فراهم شده است که ارتباط با مدرس دوره (مهندس امین اسماعیلی) و همچنین سایر شرکتکنندگان را از طریق یک گروه اختصاصی میسر میکند. در این گروه میتوانید همه سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید و در سریعترین زمان پاسخ آنها را بگیرید.
با مقالههای آموزش تولید محتوا آپدیت بمانید!
استفاده از دورههای آموزش تولید محتوا بهترین نقطه برای شروع این حرفه پرمتقاضی است؛ اما دنیای بازاریابی محتوایی وسیعتر از آن است که با شرکت در یک جلسه بتوانید آن را درنوردید. ازهمینرو مطالعه مقالات مرتبط با تولید محتوا را بهشدت پیشنهاد میکنیم.
با کمک مقالات آموزش تولید محتوا میتوانید ریزهکاریهای سئویی، فوتوفن کوزهگری و استفاده از ابزارها برای کارهایی مانند ایدهیابی یا کم کردن حجم عکس یاد بگیرید. آموزش نکات ریز و بهکارگیری آنها در تولید محتوا همان اصلی است که شما را در این اکوسیستم رقابتی از دیگران متمایز میکند.
نجات از سردرگمیهای بازاریابی محتوایی با کلاف محتوا
بسیاری از افراد تازهکار در ابتدای مسیر تولید محتوا با سوالات متعددی روبهرو میشوند که هیچ جواب واحدی برای آنها وجود ندارد؛ بهعنوان مثال، اگر بخواهید محتوایی برای یکی از صفحات سایت خود بنویسید، ممکن است از خود بپرسید چند کلمه باید بنویسم؟
با جستوجو در اینترنت متوجه میشوید که هر محتوا میتواند بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه باشد. این بازه بزرگ نهتنها کمککننده نیست؛ بلکه بیشتر شما را در سردرگمی فرو میبرد.
چنین پرسشها و پاسخهایی میتواند هرکسی را تا مرز کلافگی پیش ببرد. به همین خاطر تیم متخصص وبسیما یکبار برای همیشه به پرتکرارترین سوالات تولید محتوا در قالب کتابی با نام «کلاف محتوا» پاسخ داده است.
مطالعه این کتاب شما را از شر سوالهای کلافهکننده نجات میدهد و غلبه بر چالشهای تولید محتوا را برایتان آسان میکند. البته این کتاب تنها یک کتاب از کتابخانه بزرگ آکادمی وبسیما است. در حال حاضر 27 کتاب رایگان در کتابخانه آکادمی وبسیما موجود است که میتواند در ابتدای مسیر یادگیری همراه شما باشد.
تولید محتوا را از پرچمداران اکوسیستم بازاریابی محتوایی یاد بگیرید!
در این مقاله مسیر یادگیری تولید محتوا را با هم بررسی کردیم و به سوال «تولید محتوا را از کجا شروع کنیم» پاسخ دادیم. امیدواریم مطالب این مقاله توانسته باشد به باز کردن گرههای ذهنی شما کمک کند. برای شروع مسیر آموزش تولید محتوا پیشنهاد ویژه ما آکادمی وبسیما است.
آکادمی وبسیما از سال ۱۳۹۲ بهطور حرفهای در حوزه آموزش سئو و تولید محتوا فعالیت میکند. تاکنون بیش از ۳ هزار نفر در دورههای آموزشی این مجموعه شرکت کرده و بعد از فراگیری مهارتهای لازم، در اکوسیستم بازاریابی محتوایی مشغول فعالیت شدهاند.
البته آکادمی وبسیما صرفا به آموزش تولید محتوا و سئو نمیپردازد؛ بلکه در طول سال با برگزاری رویدادهای متعدد، زمینه را برای یادگیری مهارتهای نرم و همچنین شبکهسازی با فعالان این حوزه برای علاقهمندان بازاریابی محتوایی فراهم میکند.
برای تهیه دورههای آموزشی متناسب با نیاز خود میتوانید به سایت آکادمی وبسیما به آدرس websima.academy مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۹۰۲۴۷۸۶۸۵۸ تماس بگیرید.
** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است