کد خبر 1387384
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
رجز خوانی تکراری نفتالی بنت درباره برنامه هسته ای ایران

نفتالی بنت در ادامه فرافکنی‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی ایران خواستار اقدام جدی جامعه جهانی در مقابل گام‌های جبرانی ایران درپی تصویب قطعنامه شتابزده وسیاسی اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی شد.

به گزارش مشرق، نفتالی بنت که دولتش در آستانه سقوط قرار دارد، روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با اوروسلا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، از حمایت اتحادیه اروپا از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام تقدیر کرد.

نخست وزیر رژیمی که مجرم اصلی فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای در جهان است، گام‌های جبرانی ایران را خطرناک خواند و مدعی شد: اقدامات خصمانه ایران باید بیدارباش برای جامعه جهانی باشد.

وی که بشدت در تلاش است تا پرونده بسته‌شدۀ "ابعاد احتمالی نظامی" در سال ٢٠١۵ را به واسطه اطلاعات یا ادعاهای غیرمستند مجدداً مفتوح ‌سازد گفت: ایران باید با عواقب جدی این اقدامات شامل افزایش فشارها و پاسخگو کردن آن در شورای امنیت روبرو شود.

به گزارش ایرنا، سه کشور اروپایی عضو برجام و ایالات متحده آمریکا هفته پیش بر اساس ادعاهای ساختگی رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های اتمی ایران، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادند که با ۳۰ رای موافق، دو رای مخالف روسیه و چین و سه رای ممتنع پاکستان، هند و لیبی تصویب شد.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصویب این قطعنامه، همکاری‌ها با این سازمان را که فراتر از پادمان بود و تنها بر مبنای حسن نیت صورت می‌گرفت، متوقف کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد که به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه ضد ایرانی گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ کرده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنها است.

برنامه اتمی ایران از ابتدا هم با ابزارسازی بی دلیل آمریکا تحت تاثیر رژیم صهیونیستی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همدستی تروئیکا به یک بحران غیرضروری تبدیل شد.

جمهوری اسلامی ایران در برابر دخالت ناعادلانه شورای امنیت سازمان ملل مقاومت کرد و تسلیم فشار آمریکا - تروئیکا برای توقف غنی سازی صفر نشد؛ اما برای کاهش تنش‌ها موافقت کرد که نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای خود را با شرکت در مذاکرات سازنده (که منجر به توافق برجام سال ۱۳۹۴ شد)، کاهش دهد.

اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

در واقع خروج ایالات متحده فراتر از نقض اصل توافق، اقدام یکجانبه بی دلیل با هدف نابودی کامل سندی بود که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شده است.

ایران بعد از ابراز تمایل دولت جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای بار دیگر حداکثر شجاعت و بصیرت خود را با موافقت برای مشارکت در مذاکرات با هدف حفظ توافق هسته‌ای نشان داد؛ اما فشار صهیونیست‌ها و تعلل واشنگتن در تصمیم‌گیری، مانع از پیشرفت و جمع‌بندی مذاکرات شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 1
    بنت حرامزاده باید اول تمامی کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی را نابود کند تا بعد ببینیم چه باید کرد.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 3
      از این فحش دادناتون معلومه بدجوری سوزوندتون! مخصوصا توی هفته های اخیر
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    4 1
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • رضا IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 1
    من اصلاً نخوندم اين حرومزاده چى گفته بلكه از اين ناراحتم كه چرا مقامات ما اين دست و اون دست ميكنند ؟! يعنى چى ؟! چرا ما بخاطر چند كيلو اورانيوم غنى شده اينهمه تحريم بشيم ؟! اصلاً مقامات ما فكر كردند اگه يه روزى خداى ناكرده ايران از نظر نظامى ضعيف شه يا برعكس همسايگان ما از ما قوى تر شن اون وقت چه گلى بايد سرمون كنيم ؟! چرا آخرين قدم غنى سازى رو مردونه برنميدارند ؟! من حق ندارم رو حرف رهبرى حرف بزنم و نميزنم اما ايشون استفاده از بمب اتمى رو بايد تحريم كرده باشه ولى در مقابل همه مردم دنيا به اين نكته واقفند كه داشتن بمب اتمى بازدارندگى امنيتى ايجاد ميكنه و از اون ببعد هيچ قدرتى جرات تعرض به ايران عزيز رو نخواهد داشت ، بعيارت ديگه ما اگه طالب صلحيم و از جنگ دورى ميكنيم بايد بمب اتمى بسازيم ، غربى ها چهل ساله مردم ايران رو به هر بهانه اى تحريم كردند الان هم سى ساله كه گير دادند به غنى سازى و مدعى اند الّا و بلّا ايران دنبال بمب اتمه در حاليكه نيستيم و اونها هم خودشون بهتر از كسى ميدونند كه ما قصد ساخت بمب اتمى رو نداريم اما بابا جون چرا ما هرچى قسم و قران مى خوريم و دليل و مدرك ارائه ميديم ازمون نمى پذيرند ؟! چون برخوردارى از دانش هسته اى ته تهش ساختن بمب اتميه و اينو هر عقل سالمى قبول داره ، پس بنابه ده ها دليل اشتباه محضه اگر ما همواره بگيم مرغ يه پا داره و بمب اتمى حرامه ! اگر مثل منى معتقده بايد بمب اتمى بسازيم نه بخاطر استفاده از اونه بلكه بخاطر بازدارندگى شه كه كسى ديگه جرات نكنه به مملكت مون چب نگاه كنه ، من از مشرق و رسانه هاى ديگه مصرانه تقاضا دارم كه بخاطر رضاى خدا و اين ملت رنج ديده هم كه شده يه كار درست بكنند واون اينكه يه كمپين راه بندازند و از مردم بخواهند نظر شونو در اين رابطه بدن ، اگر ديدند اكثريت موافق اين قضيه است خواهشاً دست دست نكنند و مجدّانه از مقام رهبرى و رؤساى قوا تقاضا كنند كه كار را يكسره كنند ، مرگ يكبار شيون هم يكبار ! ايران الآن سالهاست كه بخاطر چند مشت اورانيوم تمام تحريم هاى ظالمانه رو تحمل كرده و كلى هم خسارت داده و اگر ايران به دنبال سلاح هسته اى هم بره از اين بيشتر ديگه نميتونند تحريم كنند و محدوديت ها همين ميزانه كه هست لذا من از مشرق تقاضا دارم بانى اين كار خير و البته تاريخى بشه تا دعاش كنيم
  • مهراد IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 2
    ازجایی میخورید که فکرشو هم نمیکردید..
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    اسراییل خدا لعنتش کنه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    نفتالین دختر (بنت) . حسابی ترسیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس