کد خبر 1387406
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
ترکیه 2500 تروریست به حلب سوریه انتقال داد

یک منبع میدانی سوری خبر داد که ترکیه در راستای ادامه تحرکات خود در شمال سوریه، بیش از ۲۵۰۰ تروریست به «اعزاز» منتقل کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع میدانی سوری از تحرکات جدید نظامیان ترکیه در شمال این کشور خبر داد که حکایت از آماده شدن این کشور برای آغاز یک تجاوز جدید به خاک سوریه است.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای ترکیه نفربر و کاروانهایی از خودروهای مجهز به دوشکا و شمار زیادی نیرو به شهر «اعزاز» در استان حلب اعزام کرده است.

به گفته این منبع، ترکیه همچنین تروریستهایی را از شهر عفرین در شمال حلب و چند منطقه اطراف آن به اعزاز منتقل کرده است. این تروریستها وابسته به گروه «لواء عاصفة الشمال» هستند.

این منبع خبر داد که تعداد تروریستهایی منتقل شده به اعزاز بیش از ۲۵۰۰ تروریست برآورد شده است. این برای نخستین بار نیست که ترکیه مزدور و تجهیزات نظامی به اعزاز فرستاده است.

به گفته این منبع، جبهه عملیاتی که ترکیه به آن نیرو اعزام می‌کند، از شهرک «کفر خاشر» و «کلجبرین»، تا «مارع»، «اعزاز»، «مریمین» و «جلبل» امتداد دارد.

این منبع تأکید کرد که ارتش سوریه، در حال تجهیز مواضع و تقویت نیروهای خود در این منطقه است و در صورتی که حمله‌ای از سوی ترکیه صورت گیرد، با آن مقابله خواهد کرد.

این در حالی است که از چندی پیش، ترکیه مجددا به بهانه مبارزه به حزب کارگران کردستان، تهدید کرده است که عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد.

همزمان با این تهدیدها و تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه ادعایی موسوم به «منطقه امن»، ارتش سوریه نیز حضور خود را در شمال خاک خود افزایش داد.  ارتش سوریه به تازگی حدود دو هزار سرباز به منطقه منبج در استان حلب اعزام کرد؛ منطقه‌ای که در طرف مقابل آن، مزدوران وابسته به ترکیه و نظامیان این کشور حضور دارند.

 ارتش سوریه طی ساعتهای گذشته در مناطق مختلفی از منبج در شمال شرق حلب، نیروهای خود را مستقر کرده است. محور استقرار این نیروها در مناطق معروف به خط «الساجور» است که در مرزهای این کشور با ترکیه قرار دارد.

گفتنی است که نیروهای ترکیه و مزدوران این کشور طی چند روز گذشته به صورت جسته و گریخته حملات توپخانه‌ای و راکتی در این استان انجام داده‌اند. ارتش سوریه نیز در پاسخ به آنان، مواضع تروریستها را در اطراف شهر مارع بمباران کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    19 11
    خبر مرگ اردوغان شنیده می شود
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    8 12
    پهباد یک راه کم هزینه اما موثر در نابودی تروریست ها و تلفات سنگین به نیروها و ادوات زرهی ارتش ترکیه است
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    8 9
    اردوغان یهودب زاده دقیقا نقشه صهیونیست ها را اجرا میکنه! پرت کردن حواس ارتش سوریه از بلندی های جولان و کمک به اسرائیل
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 0
    ماحسون کورد ایلام کجایی؟؟؟
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 1
      خخخخخ
  • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    10 3
    ترکیه تروریست و نوکر اسراییل است و دستورات اربابان صهیونیست اش را اجرا میکند. باید هرچه زودتر نابود شود
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 6
    اردوغان اگر زورش میرسید اول از همه تصفیه خانه آب تیریز رو بمباران میکرد.
  • یعقوب ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 0
    ساعت8:00 ترکیه جزء پیمان ناتو
  • DK ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    مرگ بر دشمنان تورک و دشمنان تورکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس