کد خبر 1386854
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
آزادی پنج شهروند سوری از چنگ تروریست‌ها در شمال سوریه

منابع سوری خبر دادند که پنج نفر از شهروندان این کشور که تروریستها آنان را ربوده بودند، آزاد شدند.

به گزارش مشرق، منابع خبری سوری از آزادسازی پنج نفر از شهروندان این کشور خبر دادند که تروریستها آنان را ربوده بودند.

شبکه خبری الاخباریه گزارش داد، این پنج نفر در استان حلب ربوده شده بودند و امروز در منطقه «الباب» و در گذرگاه «ابو الزندین» در شمال شرق حلب آزاد شدند.

آزادی ۵ شهروند سوری از چنگ تروریست‌ها در شمال سوریه

الاخباریه خبر داد که آزادسازی این افراد در چارچوب توافق آستانه بوده است.

اکنون ۱۷ نشست در قالب آستانه برگزار شده است که دو مورد از آنها در شهر «سوچی» در روسیه برگزار شد.  هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، معارضه و کشورهای لبنان و عراق به عنوان ناظر از سه‌شنبه ۳۰ آذر ماه به مدت ۲ روز در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در هفدهمین نشست روند آستانه بر توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرده و تصمیم گرفتند هجدمین نشست را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ مجددا در نورسلطان برگزار کنند.

این در حالی است که از چندی پیش، ترکیه مجددا به بهانه مبارزه به حزب کارگران کردستان، تهدید کرده است که عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد.

همزمان با این تهدیدها و تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه ادعایی موسوم به «منطقه امن»، ارتش سوریه نیز حضور خود را در شمال خاک خود افزایش داد.   ارتش سوریه به تازگی حدود دو هزار سرباز به منطقه منبج در استان حلب اعزام کرد؛ منطقه‌ای که در طرف مقابل آن، مزدوران وابسته به ترکیه و نظامیان این کشور حضور دارند.

 ارتش سوریه طی ساعتهای گذشته در مناطق مختلفی از منبج در شمال شرق حلب، نیروهای خود را مستقر کرده است. محور استقرار این نیروها در مناطق معروف به خط «الساجور» است که در مرزهای این کشور با ترکیه قرار دارد.

این در حالی است که نیروهای ترکیه و مزدوران این کشور طی چند روز گذشته به صورت جسته و گریخته حملات توپخانه‌ای و راکتی در این استان انجام داده‌اند. ارتش سوریه نیز در پاسخ به آنان، مواضع تروریستها را در اطراف شهر «مارع» بمباران کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس