تل‌آویو و ریاض، مجمع امنیتی علیه ایران ایجاد می‌کنند

منابع عبری خبر دادند که تماسهای بسیاری برای ایجاد یک مجمع رسمی امنیتی بین رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، شبکه عبری «کان» از اقدامات جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛ اقداماتی که در راستای ایجاد اجماع علیه تهران است.

این شبکه خبر داد، تماسهای بسیاری برای ایجاد یک مجمع رسمی امنیتی بین رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی صورت گرفته است.

به گزارش این شبکه صهیونیستی، هدف از این مرکز، بررسی «مسئله «دفاع منطقه‌ای مشترک» در قبال آنچه آن را مقابله با تهدید ایران می‌نامند، است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هم امروز خواستار تشکیل ائتلافی ضدایرانی به رهبری آمریکا شد. گانتز مدعی شد: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.»

 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ائتلاف مذکور، کشورهای عربی همسو با واشنگتن را نیز دربر می‌گیرد. «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز  گفت: «در این روزها، دشمنان ما تسلیم نمی‌شوند و امنیت ما را در داخل و خارج تهدید می‌کنند. ما با چالش‌های امنیتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم که برخی از آن‌ها شناخته شده هستند و برخی دیگر برای مردم ناشناخته است.»

هرتزوگ در ادامه ادعا کرد: «اسرائیل و سرویس‌های امنیتی آن همچنان با قاطعیت در برابر هر گونه تهدید و هر دشمنی خواهند ایستاد و بازوهای اسرائیل برای محافظت از شهرک‌نشینان به هر آنجایی که لازم است، خواهد رسید.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که روزنامه عبری «هاآرتص» نیز گزارش داده بود که در تماس‌های اخیر میان مقامات واشنگتن و تل‌آویو بر لزوم تحکیم روابط تل‌آویو با امارات و چه‌بسا عربستان سعودی تأکید شده است و یکی از اصلی‌ترین نگرش‌ها در این راستا تشکیل یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای برای مواجهه با موشک‌های بالستیک، کروز و پرنده‌های بدون سرنشین (پهپادهای) ایران بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فرزاد IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 4
    بلطف خداوند بلندمرتبه ایران اسلامی بزرگ همه شیاطین رادرمعده خود هضم و نابود خواهد کرد شک نکنید.
  • بنده خدا IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 4
    سلام هم وطن کاری که امریکا واسراییل با هزیته های سر سام اور نتوانست انجام بدهد به لطف ودرایت رجال سیاس ایرامحقق شد واسرائیل باکشورهای عرب منطقه روابط سیاسی ونظامی ایجاد می کنند همسایگان ایران از ایران دست در دست یهودیهای صهیونیس گذاشته وانها را به ما ترجیح می دهند با سیاستی که ایران دارد درکش مشکل نیست وقتی ایران به جای حمایت از اذربایجان از ارمنستان حمایت میکن اعراب هم با اسرائیل هم پیمان می شود افرین به این درایت وسیاست ایرانی.
  • CA ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 3
    با پول نفت اعراب برای خودشون در محدوده سرزمین موعود دارن ارتش و آفند و پدآفند میگذارن. به طور کامل هم توسط خودشون کنترل استفاده و بهره برداری خواهد شد. جالبیش اینکه چند برابر هزینه ساختش هم ازش درآمد خواهند داشت و با پولش شرکت و صنعت تولید میکنن.
  • CA ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 2
    با پول نفت اعراب برای خودشون در محدوده سرزمین موعود دارن ارتش و آفند و پدآفند میگذارن. به طور کامل هم توسط خودشون کنترل استفاده و بهره برداری خواهد شد. جالبیش اینکه چند برابر هزینه ساختش هم ازش درآمد خواهند داشت و با پولش شرکت و صنعت تولید میکنن. باید تو فرهنگ لغت معنی جدیدی از گاو شیرده درست کرد چون روی چیزی که ما به نام گاو شیرده میشناختیم رو سفید کردن.
  • CA ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 2
    با پول نفت اعراب برای خودشون در محدوده سرزمین موعود دارن ارتش و آفند و پدآفند میگذارن. به طور کامل هم توسط خودشون کنترل استفاده و بهره برداری خواهد شد. جالبیش اینکه چند برابر هزینه ساختش هم ازش درآمد خواهند داشت و با پولش شرکت و صنعت تولید میکنن. باید تو فرهنگ لغت معنی جدیدی از گاو شیرده درست کرد چون روی چیزی که ما به نام گاو شیرده میشناختیم رو سفید کردن.استفاده از اسم ایران فقط برای خر کردن اعراب هست و اسم ایرانم نبود همین برنامه براشون پیاده میشد به شکل و بهانه دیگر.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 3
    تا رژیم ال سعود سرپا باشه، عربستان آدم نمیشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس