کد خبر 1387277
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
پلیس راهور کشور نسبت به فروش وکالتی خودرو هشدار داد

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کشور نسبت به فروش وکالتی خودرو از سوی شهروندان هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به دردسرها و پیامدهای خرید و فروش خودرو با وکالت‌نامه گفت: یکی از مشکلاتی که گاهی برای هموطنان رخ می‌دهد در خصوص خرید و فروش وکالتی وسایل نقلیه است. ما بارها گفته‌ایم که نباید با وکالتنامه وسیله نقلیه‌ای را فروخته یا خریداری کرد.

وی افزود: وکالتی که داده می‌شود هزینه‌های خاص خود را داشته و باید به دفترخانه هزینه آن پرداخت شود همچنین وکالتنامه دارای مدت اعتبار است که پس از اتمام آن از درجه اعتبار ساقط می شود، برابر قانون اگر یکی از طرفین فوت کند یا مجنون شود وکالت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.  

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: همچنین زمانی که خودرو به صورت وکالتی فروخته شود، خریدار با پلاک متعلق به فروشنده تردد خواهد کرد که اگر در این مدت خریدار با خودرو مرتکب تخلفی شود، این تخلف به نام فروشنده ثبت خواهد شد و طبیعتا پیامدهای قانونی آن نیز برعهده صاحب پلاک خودرو خواهد بود.  

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد:‌ از طرف دیگر ممکن است خودرو فاقد اصالت باشد که باید توسط کارشناسان پلیس راهور از نظر رنگ، شاسی و موتور و... مورد بازدید فنی و تخصصی قرار بگیرد.

به گفته وی، ضروری است شماره شاسی و بدنه مورد بررسی قرار بگیرد و اقداماتی نظیر آن که از سوی کارشناسان پلیس راهور قابل انجام است که بر همین اساس تاکید پلیس بر این است که معاملات وسایل نقلیه از طریق وکالت نامه انجام نشود و حتما با تنظیم مبایعه‌نامه و مراجعه به مراکز تعویض پلاک انجام شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس