کد خبر 1387114
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
پاکستان

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

به گزارش مشرق، «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه جدید پاکستان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی قبل وارد تهران شد و مورد استقبال سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه قرار گرفت.

وزیر خارجه پاکستان قرار است تا ساعاتی دیگر با حسین امیرعبداللهیان دیدار کند.

وی در این سفر همچنین با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با وزیر راه و شهرسازی هم دیدار می‌کند و فردا هم قرار است به مشهد و زیارت امام رضا (ع) برود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان به ایران خبر داد و گفت: وزیر خارجه پاکستان فردا (سه‌شنبه) ۲۴ خرداد ماه به تهران سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است این نخستین سفر وزیر خارجه جدید پاکستان به تهران است. وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد (داووس) در داووس سوئیس دیدار کرده بودند. این نخستین ملاقات حضوری امیرعبداللهیان با وزیر خارجه جدید پاکستان بود.

وزرای خارجه در مورد موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند و با اشاره به لزوم افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی بین ایران و پاکستان، در خصوص تلاش متمرکز جهت ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری تفریحی و زیارتی، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت توافق کردند. 

امیرعبداللهیان و بلاول بوتو زرداری همچنین در خصوص رایزنی‌های نزدیک سیاسی دو کشور در موضوع افغانستان، تحولات شبه قاره و برخی دیگر از موضوعات منطقه ای و بین‌المللی نیز به گفت‌وگو پرداختند. 

در این دیدار وزیر خارجه پاکستان از دعوت امیرعبداللهیان از وی جهت سفر به تهران استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۷ اردیبهشت در گفت‌وگوی تلفنی با «بلاول بوتو زرداری» انتصاب وی به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی پاکستان را تبریک‌ گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدوارم در دوره مدیریت شما در دستگاه دیپلماسی پاکستان شاهد گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور باشیم. جمهوری اسلامی ایران و پاکستان امسال هفتاد و پنجمین سالگرد روابط خود را جشن می‌گیرند و این روابط که مبتنی بر اشتراکات گسترده فرهنگی تاریخی و زبانی است، می‌تواند به الگوی روابط بین کشورهای مسلمان تبدیل شود.

بوتو وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان هم با اعلام عزم اسلام آباد برای گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه، ابراز امیدواری کرد با رفع موانع موجود مناسبات اقتصادی دو کشور نیز بیش از بیش گسترش یابد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس