کد خبر 1386990
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
شیر

تحقیقات جدید نشان می دهد مردانی که مقدار زیادی شیر می نوشند ممکن است بیشتر از مردانی که شیر نمی نوشند در معرض ابتلا به سرطان پروستات باشند.

به گزارش مشرق، یک مطالعه جدید نشان داد در مقایسه با مردانی که روزانه فقط ۱ یا ۲ قاشق چایخوری شیر مصرف می‌کنند، مردانی که روزانه حدود ۱.۵ فنجان شیر می‌نوشند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان پروستات هستند.

علاوه بر این، خطر ابتلاء به سرطان پروستات در آنها در مقایسه با مردانی که به طور کلی از لبنیات دوری می‌کردند، حدود ۶۰ درصد بیشتر بود.

دکتر «گری فریزر»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «فاکتور رشد شبه انسولین -۱ به عنوان یک عامل خطر برای سرطان پروستات و سینه شناخته شده است و مشخص شده که مصرف لبنیات سطح این هورمون را افزایش می‌دهد.»

به گفته فریزر، «سرطان پروستات برای رشد به هورمون نیاز دارد و هورمون‌های دیگری نیز در شیر گاو یافت می شود». وی و همکارانش قبلاً یافته‌های مشابهی را در مورد ارتباط لبنیات با سرطان سینه گزارش کرده اند.

جایگزین‌های گیاهی برای شیر گاو شامل سویا، جو، بادام، بادام هندی و سایر شیرهای غیرلبنی است. این منابع کلسیم غیرلبنی خطر ابتلاء به سرطان پروستات را در مطالعه جدید افزایش ندادند.

برای این مطالعه، محققان از بیش از ۲۸,۷۰۰ مرد در مورد رژیم غذایی شأن سوال کردند. از برخی از مردان نیز خواسته شد تا تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی را که در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کرده بودند اعلام کنند.

هیچ یک از مردان در زمان شروع مطالعه سرطان پروستات نداشتند، اما ۱۲۵۴ مرد پس از حدود هشت سال پیگیری به سرطان پروستات مبتلا شدند.

مصرف شیر خطر ابتلاء به انواع سرطان پروستات از جمله نوع تهاجمی‌تر را افزایش می‌دهد.

فریزر گفت: «افزایش خطر ابتلاء به سرطان پروستات مستقیماً با مصرف شیر کم چرب یا معمولی مرتبط بود، نه ماست یا پنیر، و نرخ این افزایش پس از مصرف حدود دو سوم فنجان شیر در روز بود.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 6
    احسنت
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 0
    یکی میگه ماست نخورید یکی میگه پنیر نخورید الان اینا میگن شیر هم نخورید، نمیدونم جایگاه لبنیات در هرم غذایی روزانه رو چطور رعایت کنیم؟
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 3
    ای وای
  • میثم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 0
    الان که شیر گرون شده
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    تاچندوقت پیش پزشکان مردم رابه خوردن شیر کم چرب ترغیب می کردندوحالا می گویندسرطانزابرای آقایان !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس