وزیر خارجه کره جنوبی: درباره دارایی‌های مسدود شده ایران با آمریکا گفتگو می کنیم

وزیر امورخارجه کره جنوبی که در واشنگتن به سر می‌برد، اعلام کرد درباره دارایی های مسدود شده ایران با آمریکا گفتگو می‌کنیم.

به گزارش مشرق، پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترکی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا افزود: ما می خواهیم رابطه ای که به هر دو طرف سود برساند با ایران داشته باشیم.

این مقام کره جنوبی با بیان اینکه اگرچه ما تعدادی از موانع در خصوص دارایی های مسدود شده ایران داریم، اظهار داشت، کره جنوبی در مورد این مساله با ایران و آمریکا گفتگو خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مساله مذاکرات برجام هرچه زودتر حل شود.

این مقام کره جنوبی مدعی شد اگر این مذاکرات (برجام) به پایان برسند، مساله دارایی های مسدود شده نیز قابل حل  خواهد بود.

وزیر خارجه کره جنوبی اظهار داشت: ما به دیپلماسی و گفتگوی بیشتر با ایران نیاز داریم تا به نتیجه مثبتی در مورد مساله هسته ای دست یابیم.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی نوشت که با جونگ کان چوی معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفتگوی خوبی داشته است.

این مقام ارشد دولت جو بایدن افزود: ما متعهد به هماهنگی تلاش ها در مورد مسائل مختلف و منافع مشترک در مورد ایران هستیم.

پیش از این، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که با جونگ کان چوی معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفتگوی خوبی داشته است.

این مقام ارشد دولت جو بایدن افزود: ما متعهد به هماهنگی تلاش ها در مورد مسائل مختلف و منافع مشترک در مورد ایران هستیم.

ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را دارد یکی از تامین کنندگان اصلی نفت برای کره جنوبی بوده و در مقابل تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی و قطعات خودرو از این کشور وارد کرده است.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ مقادیری نفت به ارزش ۷.۸ میلیارد دلار از ایران وارد کرد که پول آن پرداخت نشده و از سال ۲۰۱۹ نیز به بهانه تحریم‌های آمریکا و همراهی با سیاست های واشنگتن، خرید نفت از ایران را متوقف کرد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی آمریکا و متحدانش با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف روسیه و چین و ۳ رأی ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب رسید. جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده تقبیح و محکوم کرد.

این دومین قطعنامه ضد ایرانی است که پس از اجرایی شدن برجام با فشار رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر می‌شود. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ هم قطعنامه مشابهی توسط سه کشور اروپایی عضو برجام و حمایت آمریکا پیشنهاد و تصویب شد. چین و روسیه پیش‌تر مخالفت جدی خود را با قطعنامه ضد ایرانی اعلام کرده بودند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد و تأکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز برخوردار است.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است بلکه در راستای سیاست های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده و در تازه ترین اقدام نیز  همسو با رژیم صهیونیستی به تلاش های ضد ایرانی سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران پیوست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    12 0
    موضوع برجام چه ارتباطی به ما کره ای ها دارد ؟؟؟ بدهی خودتون رو باید پرداخت کنید عجب رویی دارند این کره ای ها !!!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      10 0
      فکر کن پول یکی را گرفتی بعد می خواهی پسش بدهی از یکی دیگه اجازه می گیری چقدر تحقیر ؟ چقدر کج دهنی تاریخی کره به ایران ؟ حالا تا محدودیت ها کم شد باز برید از کره جنس بیارید
    • حقگو IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      6 2
      اقای پارک جین استقلال مهمترین شاخصه یک کشور و دولت است که متاسفانه ملت و دولت و کشور کره از ان بی اطلاع است.انگار شما یک مستعمره هستید که دستورات اربابان خود را اجرا میکنید. شما بازیچه دست و گاو شیرده امریکا شده اید و برای شما این خیانت ثبت در تاریخ است. اگر به خداوند هم اعتقاد دارید که نوکر فرعون زمان هستید و در جنایت فروعون شریک هستید و در اخرت باید انتظار عذاب الهی را بکشید
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      5 0
      این هم یکی دیگه از کرامات شیخ حسن برای ماست. تمام محدودیت ها از روز امضای برجام برداشته شد!!!!
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      4 0
      میخاستم کولر ال جی بگیرم میرم ایرانی میخرم همون قیمت بی شرفی اگه کره ای بخرم
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    12 0
    فقط کشتی کره ای را مصادره کنید
  • عبدالله IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • عبدالله IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 0
    بجای نفت بایستی سگ ولگرد به کره صادر میشد تا اگر سگخورش نمود، ضرر نکنیم و السلام
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 0
    آمریکا سر پیازه یا ته پیاز.پول مال ایرانه با آمریکا میرین صحبت میکنین حالتون خوشه
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 1
    این قطعنامه برای جبران توقیف کشتی یونانی انجامشد چوناروپا گفتندرهاکنید اینهاهمه باهم هستند مثل جانورهای انگل
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 0
    اگر ایران به جای انتظار چند کشتی کره جنوبی را توقیف و اموال آن را توقیف کند سریع مذاکرات آزاد سازی پول ایران نتیجه خواهد داد.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    آی بیشعور!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 3
    کاش ندهد
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 1
    نفت اینان را توقیف کن تا آدم بشن
  • رضا IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    یعنی کمی عقل اگر اقتصادی داشتند هر دو ماه یکبار تسویه میکردند
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    چه الان چه بعد بدی، باز هم یه مشتری بد حساب محسوب میشی و اینکه داری جار میزنی که کشوری هستی که افسارت دست دیگریست.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    هر وقت مذاکرات به بن‌بست میرسه سر و کله کره جنوبی ‌پیداش میشه و میگه اگه پول تون میخواین قرار داده امضا کنید
  • امیر IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 0
    این بردگان زنجیر به گردن بی اراده کره جنوبی رو باید درس عبرت آموزی داد تا بدهی از سالها پیش بجای مانده را با تأخیر انداختن ، پرداخت کنند . گویا کره ایها زبانه آدمیزاد نمی‌فهمند . دوره ادبیات دیپلماتیکی مدتهاست که به پایان رسیده . برای تسویه حساب آنها رو به بچه های سپاه واگذار کنید
  • کارمند ساده IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    تجربه را تجربه کردن خطا است این کشور مستعمره آمریکا دارد ما را بازی می دهد که دردادگاه لاهه نتوانیم شکایت کنیم و یا صبر کنیم درست مثل مسئله کرسنت که ریاست وزارت نفت را دادگاهی نکردیم و مقصر شناخته شدیم بنابراین زود باید این مستعمره ی امریکا که ناوهایش را تا دهانه خلیج فارس هم آورد تا نوکری خود را به آمریکا ثابت کند را درس عبرت آموز بدهیم و تو خود بخوان حدیث مفصل از زنگی زنگ یا ....
  • NL ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 2
    دلار بزودی از چرخه کامل اقتصاد آسیا حذف میشه. أمریکا دیگه مثل سابق توانایی نخواهد داشت
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 0
    صبر در برابر این گربه دست آموز آمریکا تا به کی؟
  • آنتی صهیونیزم IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    یک کشتی کره جنوبی را بدلیل پس دادن بدهی ها و جرائم دیرکرد توقیف کنید و به کره جنوبی پیام بدهید که برای حل و فصل مساله با کره شمالی مشورت میکنیم .
  • ش. AE ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    دولتمردان ما مسول این رفتار بی بند و بار کره جنوبی هستند دارایی مملکت باید وصول بشه به هر قیمتی کشتی هاشون تو قیف کنید نفت و کالا های آنها رو توقیف کنید و تا وصول حق ملت نباید آرام نشست چند سال است این دزدان وعده لو لو سر خرمن میدن برای وصول حق و بدهکاری شون هم از آمریکا اجازه میخوان واقعا از دولت مردان ما بعید است بخصوص در این دولت این دولت دولت امید پس دست دست کردن جایز نیست
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    ملعون
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    تحریم های امریکا خودسرانه میباشد ویکجانبه است .ایران باید به دادگاه لاهه شکایت کند در دوجلسه رسیدگی وکره را به پرداخت اصل بدهی باضافه سود مدت توقیف محکوم خواهد کرد ،اگر مایل به این شکایت نییستیم میتوانیم از طریق سازمان های بین المللی به کره اعلام کنیم که اگر تا فلان تاریخ نسبت به پرداخت بدهی خود وسود مدت زمان توقیف را پرداخت نکنید ایران از ورود کشتهای شما به خلیج فارس جلوگیری خواهد کرد و........
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس