محمودزاده: باشگاه‌ها خواهان افزایش سهمیه بازیکن خارجی هستند/جدایی بازیکنان با شروع لیگ برتر هم مجاز است

مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال گفت: تعداد زیادی از باشگاه‌های لیگ برتری خواهان افزایش سهمیه جذب بازیکنان خارجی شده‌اند.

به گزارش مشرق، فریبرز محمودزاده در مورد آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال کشور اظهار داشت: با توجه به صدور آرای کمیته انضباطیT جدول لیگ برتر روز گذشته تکمیل شد و جدول لیگ یک هم پیش از این تکمیل شده بود. با این شرایط می‌توانستیم بازه نقل و انتقالات را اعلام کنیم و به این ترتیب نقل و انتقالات تابستانی از امروز آغاز می‌شود. با توجه به اینکه مسابقات لیگ برتر و لیگ یک چندین فصل است که با یک آیین نامه برگزار می‌شود، زمان نقل و انتقالات این دو لیگ باید تقارن داشته باشد.

وی افزود: زمان نقل و انتقالات را به گونه‌ای در این فصل طراحی کرده‌ایم که حتی در انتهای فصل نقل و انتقالاتی اگر بازیکنی بعد از بازی در تیم لیگ برتری به هر دلیلی که خواست می‌تواند با توافق با باشگاهش از این تیم جدا شود و به تیم لیگ برتری یا تیم دسته اولی دیگر برود.

محمودزاده با اشاره به تفاوت ۷۲ ساعته زمان نقل و انتقالات لیگ دسته اول با لیگ برتر گفت: این تفاوت سه روزه به این خاطر است که اگر بازیکنانی نتوانستند جذب تیم‌های لیگ برتری شوند، فرصت داشته باشند تا در تیم‌های لیگ دسته اول بازی کنند.

بیشتر بخوانید:

هر باشگاه مجاز به جذب چند بازیکن لیگ برتری است؟

مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال با اشاره به ممنوعیت جذب بازیکن در باشگاه‌های بدهکار عنوان کرد: همانطور که دبیر کل محترم فدراسیون فوتبال هم مصاحبه کرد باشگاه‌های بدهکار برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود نیاز به دریافت مجوز از کمیته‌های تعیین وضعیت و انضباطی فدراسیون فوتبال هستند. حتی ممکن است برخی باشگاه‌ها مشکل بدهی نداشته باشند، اما در طول فصل پرونده‌های حقوقی برای آنها ایجاد شده باشد، بنابراین بهتر است تمامی باشگاه‌ها از صبح فردا از کمیته‌های تعیین وضعیت و انضباطی مجوزهای لازم را برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید دریافت کنند.

وی در مورد تعداد سهمیه‌های بازیکنان لیگ برتری برای هر باشگاه گفت: هر باشگاه لیگ برتری تا سقف ۷ بازیکن لیگ برتری می‌تواند جذب کند. همچنین باشگاه‌های لیگ یک تا سقف ۱۰ بازیکن لیگ برتری را می‌توانند جذب کنند. تعریف سهمیه لیگ برتری هم روشن و واضح است. هر بازیکنی که فصل گذشته در لیگ برتر بازی کرده، سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شود. به این ترتیب بازیکنانی که فصل گذشته عضو دو تیم سقوط‌کرده هستند، سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند و بازیکنانی که در دو تیم صعود کرده ملوان و مس کرمان حضور دارند، سهمیه لیگ برتری محسوب نمی‌شوkد.

باشگاه‌ها خواهان افزایش سهمیه بازیکن خارجی

محمودزاده در مورد وضعیت جذب بازیکنان خارجی اظهار داشت: تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم سهمیه جذب بازیکنان همین تعدادی است که اعلام کردم، اما در مورد بازیکنان خارجی هم تاکنون هر باشگاه مجاز به جذب ۴ بازیکن خارجی است؛ یک بازیکن از آسیا و سه بازیکن از باشگاه‌های دیگر. البته فصل گذشته نیز باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند مجاز به جذب ۵ بازیکن خارجی بودند که بازیکن پنجم فقط می‌توانست در رقابت‌های آسیایی برای آن باشگاه بازی کند، با این حال تعدادی از باشگاه‌ها درخواست دادند که سهمیه جذب بازیکن خارجی افزایش پیدا کند. برخی باشگاه‌ها خواهان افزایش بازیکنان خارجی تا ۶ بازیکن هستند، اما هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده و پیشنهاد باشگاه‌ها باید کارشناسی شود و پس از آن توسط هیات رئیسه سازمان لیگ و سپس هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب برسد.

مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه چه راهکاری برای پیشگیری از تخلفات احتمالی ‌در مورد جذب بازیکنان خارجی برای فصل آینده اندیشیده شده، اظهار داشت: ‌نظرات کارشناسی متعددی به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال شده و قرار است جلسه‌ای مشترک در هفته جاری بین مسئولان ‌فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با حضور دبیرکل برگزار شود و در این جلسه ‌پیشنهادها و راهکارها بررسی خواهد شد تا آیین نامه نقل و انتقالات لیگ برتر به خصوص در مورد جذب بازیکنان خارجی تکمیل‌تر شود تا مشکلاتی که در فصل گذشته شاهد بودیم، به وجود نیاید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    پول دزدی بهشون ساخته. دوباره طلب میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس