کد خبر 1386510
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
روسیه:برنامه تحویل «اس-400» به هند به خوبی پیش می‌رود

سفیر روسیه درهند گفت که تحویل سامانه‌های موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه به هند طبق برنامه به خوبی پیش می‌رود.

به گزارش مشرق، سفیر روسیه در هند روز یکشنبه نگرانی‌های دهلی نو درباره تاخیر احتمالی در تامین سخت افزارهای نظامی روسیه به این کشور از جمله ارسال سامانه «اس-۴۰۰» را برطرف کرد.

به نوشته وبگاه «مینت»، «دنیس علیپوف» سفیر روسیه در هند به مناسبت هفتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین هند و روسیه در مجله روسی «دایجست» نوشت: «تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ طبق برنامه به خوبی پیش می‌رود.»

هند اولین سری از سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ را در دسامبر سال گذشته توسط روسیه تحویل گرفت، در حالی که روسیه تحویل دومین سری را در ماه آوریل آغاز کرد.

سفیر روسیه همچنین فاش کرد که  این سامانه موشکی به گونه‌ای مستقر شده است که می تواند بخش‌هایی از مرز با چین در بخش شمالی و همچنین مرز با پاکستان را پوشش دهد.

در ماه مارس امسال، روسیه اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه این کشور هیچ تاثیری بر عرضه سامانه های موشکی اس-۴۰۰ به هند نخواهد داشت.

علیپوف گفت که همکاری‌های چند بعدی روسیه و هند امروز یکی از پیچیده‌ترین همکاری های جهان است. سفیر روسیه با برجسته کردن پروژه‌های دفاعی، سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید تفنگ‌های «آکا» و ساخت تانک‌های رزمی و همچنین ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها، موشک‌های مافوق صوت س و سایر پروژه‌های موشکی را برشمرد.

هند در اکتبر ۲۰۱۸ قراردادی پنج میلیارد دلاری با روسیه برای خرید پنج سری سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ امضا کرد، علی‌رغم هشدار دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه ادامه این قرارداد ممکن است موجب تحریم‌های آمریکا شود، این همکاری ادامه یافت.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از قصد هند در خرید جنگنده نسل پنجم پنهانکار جدید روسیه با اهداف خاص خبر دادند.

روسیه:برنامه تحویل «اس-۴۰۰» به هند به خوبی پیش می‌رود
                        جنگنده چک میت           

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» قصد هند در خرید جنگنده جدید روسیه که «چک میت» نام دارد، مقابله با جنگنده‌های «جی-۲۰» ساخت چین است. به گفته تحلیلگران، قیمت این جنگنده پنهانکار روسیه ارزانتر از جنگنده  نسل پنجم «اف-۳۵» ساخت آمریکاست.گفته می‌شود بهای جنگنده چک میت بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار است.

«چماتزوف» تحلیلگر امور نظامی در این باره گفت که جنگنده چک میت مشتریانی از خاورمیانه، آمریکای لایتن و جنوب و جنوب شرقی آسیا خواهد داشت. «سانگ ژانگپین» تحلیلگر امور نظامی چین نیز از هند به عنوان یکی از مشتریان محتمل این جنگنده جدید روسی نام برد.

سوخو، شرکت سازنده این جنگنده اعلام کرده است که این جنگنده نسل پنجم حداکثر سرعت ۲ ماخ و برد عملیاتی آن ۳۰۰۰ کیلومتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس