کد خبر 1346847
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
برای مقابله با تهدیدهای غرب؛ روسیه در بلاروس اس-۴۰۰ مستقر کرد

سفیر روسیه در هند اعلام کرد که روسیه به تحویل مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ به هند ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، دنیس الیپوف سفیر روسیه در دهلی نو امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: هیچ مانعی برای ادامه تحویل مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ به هند نمی بینم. 

وی افزود: مسیر برای ادامه اجرای قرارداد فروش اس-۴۰۰ به هند همواره است. تحریم های جدید یا کهنه مانعی در تحویل این سامانه های پدافند موشکی مانعی ایجاد نمی کنند.

در اکتبر ۲۰۱۸، هند برغم هشدار دولت دونالدترامپ مبنی بر اینکه ادامه این خرید تسلیحاتی ممکن است موجب تحریم‌های آمریکا شود، قرارداد ۵ میلیارد دلاری خرید پنج  گردان سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ با روسیه را امضا کرد.

روسیه سال گذشته نخستین گردان مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ را به هند تحویل داد.

سامانه اس –۴۰۰ «تریومف» روسیه، جدیدترین سامانه موشکی زمین به هوا با برد دور و متوسط است که در سال ۲۰۰۷ به خدمت گرفته شد.این سامانه با هدف از بین بردن هواپیماها و موشک های کروز و بالستیک طراحی شده و همچنین از قابلیت استفاده علیه تاسیسات زمینی برخوردار است. اس –۴۰۰ می تواند اهداف خود را در فاصله ۴۰۰ کیلومتری و در ارتفاع ۳۰ کیلومتری نشانه گیری کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    هند هم تحویل سلاح به اکراین رو داره ادامه میده. خخخخ خدایی چه متحدایی داره روسیه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 3
    هند اخیرا با صهیونیست ها ارتباط برقرار کرده و امکان در اختیار قرار دادن توانا یی ها و کد های اس 400 را به صهیونیست ها در قبال کمک های نظامی دارد
  • AT ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 1
    کفتار پیرِ کرملین(پوتین)»حاضر نشد به ایران اس ۴۰۰ و هواپیمای جنگنده و بالگرد بفروشه!»»چون به هیچ روی خوش نداره ایران تبدیل به قدرت نظامی برتر منطقه و جهان بشه.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 0
    وی افزود: مسیر برای ادامه اجرای قرارداد فروش اس-۴۰۰ به هند همواره است. تحریم های جدید یا کهنه مانعی در تحویل این سامانه های پدافند موشکی مانعی ایجاد نمی کنند. فقط برای ما خار داشت که روسیه بخاطر تحریم ایران کلی زمان تحویل اس 300 رو عقب انداخت!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس