میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی فرانسه حدود ۳۹ درصد اعلام شد

وزارت کشور فرانسه میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی فرانسه را تا ظهر امروز بسیار کم و تا ساعت ۵ به وقت محلی حدود ۳۹.۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش مشرق، امروز (یکشنبه) فرانسوی ها در اولین دور انتخابات پارلمانی فرانسه شرکت کردند.

مردم فرانسه امروز (یکشنبه ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد) و ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) برای انتخاب صاحبان ۵۷۷ کرسی مجلس ملی به پای صندوق‌های رای می‌روند.

در این انتخابات برای ۵۷۷ کرسی مجلس ملی رای گیری می شود. ماکرون برای کسب اکثریت پارلمانی در این انتخابات تلاش می کند، در غیر این صورت او مجبور می شود دولتی با سیاستمداران و نخست وزیری از دیگر احزاب را تعیین کند. در این صورت نخست وزیر جایگاه بسیار مهم تری را در دولت پیدا خواهد کرد.

در این انتخابات به ویژه، ائتلاف چپ جدید متشکل از حزب چپ، سوسیالیست ها، سبزها و کمونیست ها، به رهبری ژان لوک ملانشون، سیاستمدار چپ، امیدوار است که کرسی های بیشتری در پارلمان کسب کند.

امانوئل ماکرون پیش‌تر در ماه آوریل توانسته بود به‌عنوان یک میانه‌رو و طرف‌دار اتحادیه اروپا برای دومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه به پیروزی دست یابد.

به نوشته "اس ار اف" سوئیس، رسانه ها از مشارکت پایین در این انتخابات خبر داده اند.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه در ساعت ۱۲ بعد از ظهر به وقت محلی تنها ۱۸.۴۳ درصد مشارکت در انتخابات ثبت شد که ۰.۸ درصد کم تر از زمان مشابه در انتخابات پنج سال پیش بود و بسیار کم بوده است.

در این انتخابات حدود ۴۸.۷ میلیون تبعه فرانسوی می توانند رای خود را ارائه دهند. آخرین شعبه های رای گیری در فرانسه ساعت ۸ شب به وقت محلی بسته می شود و بعد از آن اولین نتایج انتخابات منتشر می شود.

وزارت کشور فرانسه بعد از ظهر امروز اعلام کرد که نسبت مشارکت در دور اول انتخابات پارلمانی تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی به ۳۹.۴ درصد رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 2
    حالا وقتشه رژیم فرانسه عوض بشه، سازمان ملل میاد پای کار یا خودمون دست به کار بشیم؟!!!! جاان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس