کد خبر 1386346
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
چین

وزرای خارجه استرالیا و چین در حاشیه نشستی در سنگاپور به دو سال وقفه در مراودات رسمی دو کشور پایان دادند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه استرالیا و چین در حاشیه نشست اندیشکده بین المللی روابط راهبردی در سنگاپور دیدار و به دو سال وقفه در مراودات رسمی دو کشور پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیدار چارلز مالز و وِی فِنگهی نخستین دیدار رسمی مقامات دو کشور از ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون است. در آن سال دولت وقت استرالیا به ریاست اسکات موریسون تحقیق درباره منشاء کووید-۱۹ را خواستار شد. درخواستی که خشم پکن و به تبع آن توقف مراودات دیپلماتیک دو کشور و وضع میلیون‌ها دلار تعرفه گمرکی بر کالاهای صادراتی از استرالیا را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

مالز دیدار با همتای چینی را "تبادل نظری صادقانه و آزاد" توصیف کرد که در آن دغدغه‌های استرالیا از جمله رهگیری جنگنده نیروی هوایی این کشور بر فراز دریای جنوب چین مطرح شد. مالز دیدارش با همتای چینی را "گام نخست بسیار مهمی" توصیف کرد.

او گفت: بر پیشبرد استرالیا و به دست آوردن جایگاه واقعی اش در جهان تمرکز می‌کنیم و همسو با این خط مشی رابطه سازنده با چین را خواستاریم. بنابراین تا جایی که توان داریم تلاش می‌کنیم این مهم محقق شود. آشکارا اعلام کردیم هیچ پیش شرطی را در این راستا نمی‌پذیریم و تغییری در منافع ملی استرالیا متصور نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس