کد خبر 1386205
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
سیدعلی: انتظار شنیدن چنین الفاظی را از گل‌محمدی نداشتم/ با هیچ بازیکن و مدیری نسبت ندارم

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت که با هیچ فوتبالیست و مسئولی نسبت سببی و نسبی ندارد و در این زمینه به مدیرعامل پرسپولیس اطلاعات اشتباه داده‌اند.

به گزارش مشرق، مهدی سیدعلی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از ۲۰ سال سابقه داوری، سرانجام قضاوت دربی را برعهده گرفت؟ گفت: من از دربی ۸۴ جزو ۳ کاندیدای قضاوت این دیدار بودم و با توجه به اینکه سلیقه مسئولان کمیته داوران بود که این دیدار را به چه داوری واگذار کنند، امسال این قرعه به اسم من درآمد. قضاوت داور زمانی مطلوب ارزیابی می‌شود که تصمیم تاثیرگذاری در نتیجه مسابقه نداشته باشد و با توجه به گزارش ناظر مسابقه و مسئولان کمیته داوران، قضاوت من در دربی ۹۸ مطلوب ارزیابی شد.

وی در واکنش به این موضوع که هواداران سرخابی، او را طرفدار تیم رقیب می‌نامند، عنوان کرد: برای هیچ داوری مهم نیست که چه بازی را قضاوت می‌کند. ما مسئول برد و باخت نیستیم و وظیفه‌مان این است که حق را به حقدار بدهیم. هر داوری تلاش می‌کند که بهترین عملکرد را داشته باشد تا هفته بعد هم قضاوت کند. وقتی تیم‌های پرطرفدار نتیجه نگیرند بالطبع هیچ دیواری کوتاه‌تر از دیوار داوران وجود ندارد.

سیدعلی در خصوص این موضوع گفته می‌شود با فرهاد مجیدی مشکل دارد و اتهاماتی که سرمربی استقلال به او وارد کرد، اظهار داشت: با هیچ مربی، فوتبالیست و باشگاهی مشکل ندارم. به عنوان یک داور انتظار داریم که نهادهای نظارتی حتما بررسی کنند. با حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی صحبت و خواهش کردم اتهاماتی که وارد می‌شود حتماً بررسی شود، شاید دوستان نظرشان درست باشد. اگر اتهاماتی که وارد می‌شود صحت داشته باشد حتماً با آن داور برخورد کنند و محروم شود ولی اگر این اتفاق نمی‌افتد و اثبات نمی‌شود با تهمت‌زنندگان برخورد شود. ما هم خانواده داریم و وقتی این اتهامات زده می‌شود داوران نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند چون تریبونی که باشگاه‌ها و مربیان دارند، داوران در اختیار ندارند.

سیدعلی درباره اعتراض پرسپولیسی‌ها در دربی ۹۸ در صحنه منجر به گل استقلال، خاطرنشان کرد: انجام تعویض پروسه‌ای دارد و تا سپری نشود داور مجاز به انجام تعویض نیست. در آن صحنه اطلاعی نداشتم که تعویضی در جریان است. اگر سیدجلال حسینی کنار خط آمده به صرف حضور او در کنار خط نمی‌توانیم بگوییم که تشریفات تعویض انجام شده است. در برنامه‌های تلویزیونی مشخص است که تشریفات مربوط به این کار انجام نشده است. زمانی بازی متوقف شد و من می‌توانستم اجازه تعویض بدهم که گل استقلال به ثمر رسیده بود. تصاویر تلویزیونی هم نشان می‌دهد که تابلوی تعویض تا زمان توقف مسابقه کنار زمین نیامده بود. زمانی تابلوی تعویض کنار زمین آمد که بازی در جریان بود و در اولین توقف زمانی که گل استقلال به ثمر رسید تعویض را انجام دادیم. قاطعانه می‌گویم که در زمان انجام تعویض پرسپولیس، تعللی از سوی تیم داوری صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

یحیی گل محمدی دوباره محروم شد

داور دربی ۹۸ در پاسخ به این سوال که گل‌محمدی در زمان اعتراضش به او چه جمله‌ای گفت؟ عنوان کرد: گزارش صحبت‌هایی که گل‌محمدی مطرح کرد را به کمیته انضباطی منتقل کردم. با توجه به اینکه همه انسان‌ها دارای شخصیت هستند مربیان تیم‌ها هم باید سعه صدر داشته باشند و انتظار شنیدن چنین الفاظی از سوی گل‌محمدی را نداشتم.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در در خصوص اعتراض فرهاد مجیدی نسبت به مردود اعلام شدن گل ارسلان مطهری در بازی استقلال و آلومینیوم، گفت: کنار خط آمدم و مجیدی اصرار داشت که صحنه بازی را از تلفن همراه ببینم. با توجه به مقررات داوری، اجازه دیدن بازی از روی گوشی یا وسایل دیگر را در کنار زمین نداریم و فیلمی که سرمربی استقلال می‌خواست نشان بدهد من ندیدم.

سیدعلی در پاسخ به این سوال که مدیرعامل پرسپولیس بعد از دربی گفته بود که او با استقلالی‌ها نسبت سببی دارد، خاطرنشان کرد: من با هیچ فوتبالیست‌، مدیر، مسئول و هیچ کدام از عوامل باشگاهی نسبت سببی و نسبی ندارم و اطلاعات اشتباه به مدیرعامل پرسپولیس داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرسپولیس کبیر IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 1
    خدا ازت نگذره آقای سیدعلی. خودتو به چقدر فروختی؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 1
    نوش جونت. تازه به پست یه آدم آروم خوردی. اگر کسانی دیگر بودن خیلی بهتر از خجالت خود فروشی شما در می آمدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس