کد خبر 1386101
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
اقیانوس آرام از دریچه ایستگاه فضایی

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی تصویری زیبا از اقیانوس آرام ثبت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی تصویری از اقیانوس آرام ثبت کرده‌اند.

این تصویر که در آوریل ۲۰۲۲ تهیه شده ایستگاه فضایی بین‌المللی را در فاصله ۲۶۱ مایلی بالای اقیانوس آرام در مدار زمین نشان می‌دهد. خدمه ایستگاه  علاوه بر ثبت تصاویر زیبا از سیاره‌ای که ما آن را خانه می‌نامیم، خدمات علوم زمین و فضا را نیز انجام می‌دهند، از جمله مشاهدات اقیانوس‌های جهان.

حضور فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی از آغاز نخستین مأموریت در ۱۲ آبان ۱۳۷۹ تاکنون بدون وقفه ادامه داشته‌است. این ایستگاه در حال حاضر ظرفیت شش سرنشین دائمی را دارا است، اگرچه هنگام اتصال فضاپیماها و ورود اردوهای جدید، تعداد فضانوردان درون ایستگاه به‌طور موقت تا بیش از ۱۰ نفر هم افزایش می‌یابد.

ناسا همچنین انواع مختلفی از مأموریت های رصد زمین را در حال اجرا دارد و حتی جهان‌های اقیانوسی را در سراسر منظومه شمسی مطالعه می‌کند.

اقیانوس آرام از دریچه ایستگاه فضایی +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    4 0
    سبحان الله
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    با قرار دادن یک ایستگاه فضایی کوچک به طول 4 متر و وزن 5 تن در مدار 400 کیلومتری زمین می توانیم برای 2 فضانورد امکان اقامت در آن ایستگاه را فراهم کنیم. با همین موتورهای قدیمی سیمرغ هم این کار شدنی است.مثلا با استفاده از 5 خوشه 8 موتوره. مشکل در طبقه اول موشک نیست. مشکل در طبقات 2 و 3 است. امیدوارم برای این طبقات بهیچوجه سراغ موتور بسیار ناپایدار سوخت جامد نروند. شهادت شهید تهرانی مقدم و عده زیادی از همکاران او که در اثر انفجار یک موشک سوخت جامد عظیم اتفاق افتاد مایه عبرت است. از سوخت جامد هرگز در اعزام فضانوردان نباید استفاده کرد ولو 100 بار با موفقیت عمل کرده باشد.چون ممکن است فاجعه در پرتاب 101 رخ دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس