کد خبر 1386084
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
واکنش «نفتالی بِنِت» به پیشرفت‌های هسته‌ای اخیر ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای اخیرا ایران، از کشورهای غربی خواست تا به مقابله با ایران برخیزند.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران «به طور خطرناکی» در حال تکمیل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود بوده و در صورتی که غرب در برابر ایران نایستد، تهران دست خود را بر روی بمب می‌گذارد.

وی که با نشریه تلگراف مصاحبه می‌کرد، از کشورهای غربی و انگلیس خواست تا فشارها علیه ایران همچنان حفظ شود.

بنت در این مصاحبه گفت: «ایران در حال غنی سازی اورانیوم با نرخ بی‌سابقه‌ای بوده و به طور خطرناکی به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نزدیک شده‌ است».

رژیم صهیونیستی تنها دارند تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است. بر اساس برخی گزارش‌ها، این رژیم بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود داشته و مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت ۲۰۰ بمب اتم را نیز دارا می‌باشد.

در حالی که ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) می‌باشد اما این رژیم همچنان از پیوستن به این پیمان خودداری می‌کند و کشورهای غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز فشار چندانی بر این رژیم برای امضای این پیمان وارد نمی‌کند.

«نفتالی بنت» در ادامه این مصاحبه گفت که جهان باید با ایران به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ایش مقابله کند.

وی گفت: «بدون فشار از سوی غرب، رژیم اسلامی در ایران بسیار زود می‌تواند دستان خود را بر روی بمب هسته‌ای قرار دهد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «جهان باید موضع قاطعانه‌ اتخاذ کرده و به رژیم اسلامی در ایران بگوید، کنار گذاشتن هسته‌ای، لغو تحریم‌ها را به همراه خواهد داشت. تا زمانی که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکنیم، متوقف نخواهد شد».

در حالی که مقام‌های ایران بارها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای این کشور تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی مدعی هستند که ایران در پوشش برنامه هسته‌ای خود به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی است.

این در حالی است که تاسیسات هسته‌ای ایران تحت شدیدترین نظارت‌ها از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و بر اساس گزارش‌ها، بخش عمده‌ای از تمام بازرسی‌های آژانس طی سال گذشته میلادی تنها از تاسیسات هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    نباید هسته ای از دیت بره . نسل ما جوونیش رو پای این کار گذاشته
  • NL ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    پاسخ غرب به درخواستهای کمک نفتالی همان پاسخ امانوئل مکرون به درخواستهای زلنسکی خواهد بود. مکرون به زلنسکی گفت:رضایت روسیه را بدست بیارید تا جنگ تمام بشه یعنی از شرق و جنوب اوکراین صرف نظر کنید تا جنگ تمام بشه. شما هم باید رضایت ایران را فراهم کنید تا بتوانید زنده و سالم به کشورهای زادگاه خودتان برگردید.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس