استقرار سامانه‌های موشکی در تل آویو و حیفا پس از تهدید سید حسن نصرالله

ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از سامانه‌های پدافند هوایی خود را در اطراف تل آویو در مرکز فلسطین اشغالی مستقر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان امروز (شنبه) از استقرار سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در تل آویو و حیفا  و آماده‌باش ارتش این رژیم در پی سخنان شامگاه پنج شنبه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش این روزنامه، تا پیش از سخنان سید حسن نصرالله، مقامات سیاسی و امنیتی، سخنان مسئولان لبنانی درباره استخراج گاز از میدان نفتی «کاریش» را جدی نمی‌گرفتند، اما بی درنگ پس از سخنرانی سید حسن نصرالله ارتش رژیم تل آویو برای مقابله با هرگونه حمله غافلگیرکننده‌ای به حالت آماده‌باش در آمده است.

الاخبار در ادامه نوشت که تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی در مورد پاسخ حزب‌الله دو دیدگاه دارند. یک دیدگاه معتقد است که حزب‌الله در موضوع گاز وارد درگیری گسترده با اسرائیل نمی‌شود و حل این مسأله را به مذاکرات دولت بیروت محول کرده است.

به ادعای این کارشناسان صهیونیست، حزب‌الله به دلیل شرایط نا به سامان لبنان، شرایط بحرانی منطقه و مذاکرات هسته‌ای وین، هنوز به دنبال درگیری نیست و از این رو تهدیدات مقامات لبنان نیز موجب نگرانی تل آویو نشده است.

دسته دیگر کارشناسان امنیتی و نظامی و سیاسی، می‌گویند که تهدیدات حزب‌الله را باید جدی گرفت. «تامیر هایمن» رئیس سابق اداره اطلاعات ارتش صهیونیستی و مدیر فعلی «اندیشکده امنیت داخلی» این رژیم می‌گوید که باید تهدیدات مقاومت لبنان جدی گرفته شود. با این حال او مدعی شد که این تهدیدات می‌تواند مورد بهره برداری سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

اما پس از سخنان شامگاه پنج‌شنبه سید حسن نصرالله، همه این تحلیل‌ها رنگ باخت و شبکه عبری‌زبان «کان» در گزارشی نوشت که تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان موجب بحرانی شدن اوضاع شده و به نظر می‌رسد که موضوع اختلاف مرزی در دریا و رسیدن کشتی حفاری "کاریش" به مناطق آبی مورد مناقشه موجب رویارویی نظامی خواهد شد.

به گفته منابع نظامی رژیم اسرائیل، ارتش این رژیم برای مقابله با سناریوهای امنیتی مختلف در صورت درگیری احتمالی با حزب‌الله آماده شده است. برخی محافل نیر صرف آماده‌باش بودن را ناکافی می‌دانند.

به نوشته وبگاه عبری‌زبان واللا، مقامات رژیم اسرائیل همچنین پیش‌بینی می‌کنند که این حمله با پرتاب پهپاد، حمله تروریستی و حمله موشکی به منطقه کاریش انجام گیرد. در این میان برخی مقامات ارتش اسرائیل از میزان آمادگی مقامات نظامی و سیاسی برای مقابله با سناریوهای احتمالی انتقاد می‌کنند.

طبق گزارش واللا، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در تل آویو و حیفا پس از تهدیدات سید حسن نصرالله کرده است.

پس از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان، مقامات تل آویو واکنش رسمی بروز ندادند، فقط «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی این رژیم در سخنانی مملوء از خشم گفت: «هیچ کس حق ندارد به ما دیکته کند که از آب‌های اسرائیل گاز استخراج کنیم یا نه. اسرائیل یک کشور مستقل است و بدون در نظر گرفتن تهدیدات، تنها بر اساس منافع خود عمل می‌کند.»

اقدام رژیم صهیونیستی برای استخراج گاز از میدان نفتی «کاریش» که مورد مناقشه بیروت و تل اویو است، موجب متشنج شدن اوضاع شده است. دبیر کل حزب‌الله در شامگاه پنج شنبه در سخنانی گفت که هرگونه حماقتی از سوی تل آویو با تهدید موجودیتی برای صهیونیست‌ها همراه خواهد بود.

سید حسن نصرالله گفت: «مقاومت مقتدر نمی‌تواند در برابر غارت منابع لبنان دست بسته بماند و نخواهد ماند. همه گزینه‌های بر روی میز است. باید در پیش‌بینیها واقعگرا باشیم. یکی از مهمترین علل و مشروعیت حضور مقاومت این است که در حمایت از لبنان، سهیم است. وظیفه اصلی مقاومت، کمک به حمایت از سرزمین، دریا، نفت، گاز و کرامت لبنان است. این یک وظیفه دینی، ملی و جهادی است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 0
    بسم الله. این گوی و این میدان. ببینیم کی اراده ی بیشتری داره و کی داره لاف میزنه.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 1
      آن کس که نفهمد و نخواهد که بفهمد.... عزیز نیازی نیست دوباره بفهمی کت تن کی هست که به اعتراف خود اسقاطیلیها گزینه های روی میز ما و زیر میز اونا عیان تر از آن هست که نیازی به گفتن دوباره ندارن...
  • ایرانی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    به نام پروردگار عالمیان.بسم الله..
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 1
    رژیم صهیونیستی ترسیده
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    وزیر خارجه عراق امروز گفت ایران به جای اینکه پاسخ اسراییل مستقیم بده اربیل میزنه جای اسراییل
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    تجربه نشون داده اسراییلیها زیاد اهل لاف نیستن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    حزب الله حریف اسرائیل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس