افتتاحیه نمایشگاه لاکچری در خیابان ولیعصر(عج)/ غافلگیری برای زنان سرپرست خانوار

امسال روز ولادت امام رضا(ع) برای بسیاری از زنان سرپرست خانوار که بار سنگین تأمین زندگی را روی شانه‌های خود می‌کشند و دستی در تولید صنایع دستی دارند،روز فراموش نشدنی است.می پرسید چرا؟با ما همراه باشید.

به گزارش مشرق، امسال روز ولادت امام رضا (ع) برای بسیاری از زنان سرپرست خانوارکه بار سنگین تأمین یک زندگی را روی شانه‌های زنانه‌شان می‌کشند و دستی در هنر و تولید صنایع دستی دارند، روز فراموش نشدنی است. زنان بد سرپرستی که با همه بدی‌ها و کم وکاستی های زندگی مشترک کم نیاوردند که هیچ، کارآفرین هم شدند امروز حال خوبی دارند. بسیاری از معلولانی که همه زندگی‌شان خلاصه شده روی یک صندلی چرخ دار آهنی اما ناامید نشدند و زندگی‌شان را به هنر پیوند زدند؛ آن‌ها هم امروز خوشحالند.

حتماً می‌پرسید چرا؟ بر و بچه های موسسه «هم نمک» زیر سایه پر مهر شاه خراسان کاری کردند کارستان تا از این بعد آنها با طیب خاطر فقط به تولید محصولات با کیفیت فکر کنند و نگران بازار فروش نباشند. باز هم می‌پرسید چطور؟ بر و بچه‌های این موسسه که چند سالی است در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، اولین نمایشگاه دائمی آثار نفیس بانوان سرپرست خانوار و بانوان بدسرپرست را در دهه کرامت افتتاح کردند تا آغازگر راهی بزرگ باشند.

غافلگیری برای زنان سرپرست خانوار

* زنان سرپرست خانوارچطور غافلگیر شدند؟

هم نمکی‌ها برای زنان سرپرست خانوار یک غافلگیری دیگر هم داشتند. قرار بود افتتاحیه در عصر آخرین روز دهه کرامت در خیابان ولیعصر (عج) نبش خیابان نیلو برگزار شود. میهمانان و اصحاب رسانه حضور داشتند. عکاسان دوربین به دست در نمایشگاه می‌چرخیدند تا هنر دست زنان سرپرست خانوار و معلولان را در لابه لای قفسه‌ها با بهترین قاب تصویر به نمایش بگذارند. تک و توک زنان سرپرست خانوار آمده بودند، یکی دو معلول هنرمند و کارآفرین هم مهمان این جمع بودند. مسئولان موسسه هم نمک هم آمده بودند تا به اصحاب رسانه بگویند قرار است با همت زنان هنرمند سرزمینمان چه مسیر پر از خیر و برکتی را آغاز کنند. همه مقدمات برای افتتاحیه این نمایشگاه فراهم بود که گل از گل همه با دیدن جمعی از خادمان حرم امام رضا (ع) که وارد نمایشگاه شدند، شکفت.

غافلگیری برای زنان سرپرست خانوار

*افتتاحیه با صلوات خاصه امام رضا (ع)

چشمانی بود که با دیدن پرچم حرم نورانی امام رئوف خیس اشک می‌شد، بغض‌هایی بود که می‌شکست. خادمان وارد شدند و با صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی خوانی نمایشگاهی که دسترنج ده ها زن سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست خانوار بود را افتتاح کردند. خادمان نبات و نمک حرم را سوغات آوردند برای زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرستی که همسرانشان یا معلول و از کار افتاده‌اند یا معتاد و یا گوشه زندان. تا این نمک و نبات و پرچم نورانی قوت قلبی باشد برای ادامه مسیر پر فراز و نشیب زندگی. یکی از خادمان گفت: «ما امیدواریم افتتاحیه این نمایشگاه آغازگر راهی پر برکت باشد و اتفافات خوبی را رقم بزند و این حرکت خودجوش ملی در سراسر کشور فراگیر شود.»

غافلگیری برای زنان سرپرست خانوار

*اینجا معامله برد- برد است

در نمایشگاه هیاهویی راه افتاده که نگو و نپرس. رهگذری نیست که از مقابل نمایشگاه متفاوت در قلب طولانی‌ترین خیابان پایتخت بگذرد و وارد نشود. حتماً این نمایشگاه پاخور خوبی پیدا خواهد کرد برای طرفداران صنایع دستی. می‌پرسید چرا؟ دلیل آن را می‌توانید در صحبت‌های مدیر طرح هم نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) بیابید. وقتی از «محمدرضا مشهدی» می‌پرسیم برگ برنده این نمایشگاه چیست و او از عقبه راه اندازی‌اش و اتفاقات پیش رو می‌گوید؛ «از وقتی ما با طرح هم نمک وارد حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی شدیم، همه هدفمان این بود که قدم سازنده‌ای برای زنان سرپرست خانوار یا زنان بد سرپرست و همچنین معلولان برداریم. بسته ارزاق و کمک معیشتی و کمک‌های مالی سازنده بود اما باید فکر چاره می‌کردیم. از طرف دیگر بسیاری از زنان سرپرست خانوار در همین پایتخت خودمان هستند که دستی در هنر و تولید صنایع دستی دارند، از شمع سازی و سفالگری گرفته تا جاجیم و گلیم بافی و فرش بافی اما بازاری برای فروش محصولات ندارند یا اگر هم داشته باشند، این محصولات با پایین‌ترین قیمت و کمترین سود از زنان سرپرست خانوار خریداری می‌شود و چند دست می‌چرخد و با قیمت بالا به فروش می‌رسد. موسسه ما وارد میدان شد تا دسترنج هنر زنان سرزمینمان را با قیمتی که خودشان تعیین می‌کنند بدون واسطه و بدون حضور دلال در یک نمایشگاه دائمی عرضه کنند. موسسه نه سهمی در این کالای فروخته شده دارد نه درصدی به قیمت‌ها اضافه می‌کند؛ یک بازی برد برد برای تولیدکننده و خریدار»

غافلگیری برای زنان سرپرست خانوار

*از لشگر سایبری تا رقابت با کالای خارجی

صحبت‌های مدیر موسسه «هم نمک» امیدوار کننده است. هم نمکی‌ها قبلاً هم ثابت کردند در طراحی ایده‌های جذاب استادند. وقتی ایده جمع آوری غذای مازاد و دست نخورده میهمانی‌ها و تالارها را دادند و پیشگیری کردند از اسراف میلیون میلیون دانه برکت خدا و غذای گرم را به دست نیازمندان و حاشیه نشینان رساندند. وقتی طرح ازدواج آسان را کلید زدند، وقتی کرونا آمد و راهکار را عوض کردند. خلاصه آنکه برای هر مشکلی ایده‌ای دارند و راهکاری و جالب‌تر اینکه «هم نمکی‌ها» لشگر سایبری دارند. هر یک از فالوئرهای موسسه، نذر فرهنگی می‌کنند برای تبلیغ. همه اینها را گفتیم تا به اینجا برسیم که به گفته مدیر موسسه هم نمک، محصولات ارائه شده در این نمایشگاه در رقابتی تنگاتنگ با محصولات خارجی و وارداتی است و شعار رونق تولید داخل را هم محقق می‌کند. مشهدی می‌گوید: «اگر نگاهی به قفسه‌های مختلف و محصولات بیندازید متوجه کیفیت و زیبایی آن‌ها می‌شوید و اصلا شرط عرضه کالای تولید شده، کیفیت بالای آن است.»

غافلگیری برای زنان سرپرست خانوار

*هر کس هنری دارد و محصولی تولید می کند بسم الله...  

 قرار است این نمایشگاه دائمی تنه بزند به نمایشگاه های لاکچری خیابان ولیعصر(عج) و محصولاتی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر را به دست خریدار برساند. اگر زن سرپرست خانوار یا معلول هنرمند باشید و خواننده این گزارش خبرخوبی برایتان داریم. این خبر خوب را مدیرعامل موسسه هم نمک در هیاهوی افتتاحیه نمایشگاه می دهد و می گوید:« درهای نمایشگاه ما به روی همه باز است. هر کس هنری دارد و محصولی تولید می کند می تواند با موسسه هم نمک و شماره چهار رقمی ۱۸۰۱ تماس بگیرد و هنر دستانش زینت قفسه های نمایشگاه خودشان باشد.»

غافلگیری برای زنان سرپرست خانوار

*نمایشگاه های دائمی در سراسر ایران

در روز ولادت امام رضا(ع) اولین نمایشگاه دائمی آثار نفیس زنان سرپرست خانوار افتتاح شد تا بهانه ای باشد برای خبرهای خوب بعدی. قرار است دو نمایشگاه دائمی دیگر در تهران برای عرضه این محصولات راه اندازی شود و در همه شهرهای ایران گروه های مردمی دست به دست هم دهند تا زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و معلولانی که دست روی زانوهایشان گذاشتند و دستی در هنر دارند، با فروش بالای محصولات زندگی بهتری داشته باشند. مشهدی می گوید:« نمایشگاه ها،مرحله اول در خراسان رضوی، مشهد، تبریز، استان لرستان و استان کردستان و مرحله دوم در شهرهای سراسر ایران  راه اندازی می شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    اشرافی ــــ تجملاتی؛! زبان زیبای ایرانی ها
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    این نمایشگاه که هم معنی لاکچری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس