کد خبر 1385929
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
محسن رضایی

معاون اقتصادی رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به وزاری اقتصاد و جهاد کشاورزی، مصوبه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات ۱۳ قلم کالای اساسی وارداتی و دو قلم کالای تولید داخل به ۱ درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، در نامه محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به وزاری اقتصاد و جهاد  کشاورزی آمده است: 

مصوبات شورای عالی هماهنگی های اقتصادی در زمینه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی اقلام کالاهای اساسی که به اعتبار تشخیص سه قوه به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، مطابق نظر رئیس جمهور به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می شود:

«از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۴۰۱ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات گندم، دانه های روغنی، برنج، انواع روغن خام، حبوبات شامل نخود، عدس، لوبیا، ماش، قند، شکر، گوشت قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل معادل یک درصد تعیین شد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    یعنی مالیات شون زیاد بود الآن کم شده؟ یا برعکس؟ نکنه باز میخوان گرون بشن؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    خیلی خوبه که تیم اقتصادی ، یه کمی چشماشو باز کنه . مگه نمی بینین که توی 168 صندوق امانات کوچیک بانک ملی چقدر ارز و طلا و سکه بوده ، ثروتمندان بی درد و حتی بعضی از مردم طبقه متوسط جامعه به اندازه ذخیره بانک مرکزی آمریکا و سه کشور اروپایی ثروتمند توی صندوقهای امانات و گاو صندوقاشون دلار و طلا و سکه ذخیره کردن و بدون اینکه مالیات بدن راست راست دارن میخورن و میچرخن و به ریش مردم فقیر و مستاجر و دردمند این جامعه میخندن . 61 اقتصاددان به رئیس جمهور نامه نوشتن . این اقتصاد با نامه درست نمیشه . تو این چند سال اخیر صدتا از این نامه ها نوشتن ولی یه بار عرضه نداشتن دورهم جمع بشن و یه برنامه مالیاتی درست و درمون تدوین کنن که بشه براساسش از اونهایی که دهها خونه و مغازه و ماشین دارن و پولاشون رو که از اقتصاد بیمار بدست میارن ، طلا و ارز میخرن و حسابهای بانکیشون سر به فلک میکشه مالیات گرفت . خودشونم میدونین که با این نامه های ادبی و بچه مدرسه ای ، آب تو هاون میکوبن.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    مالیات بر ساندویچ را هم کم کنید، ما مجردها چه گناهی کردیم اخه؟
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    اتفاق دیگر هم افتاد فعلا بماند
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    5 0
    خدائیش روتو بِرَم................
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    در حال خرابکاری بر پشت بام خانه ی شیعیان نظارت داشته باشین صداهای بیس دار را شدتش را آنقدر زیاد کرده که شیشه ها به لرزه در میآن
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    مگه نمی بینین که توی 168 صندوق امانات کوچیک بانک ملی چقدر ارز و طلا و سکه بوده ، ثروتمندان بی درد و حتی بعضی از مردم طبقه متوسط جامعه به اندازه ذخیره بانک مرکزی آمریکا و سه کشور اروپایی ثروتمند توی صندوقهای امانات و گاو صندوقاشون دلار و طلا و سکه ذخیره کردن و بدون اینکه مالیات بدن راست راست دارن میخورن و میچرخن و به ریش مردم فقیر و مستاجر و دردمند این جامعه میخندن . 61 اقتصاددان به رئیس جمهور نامه نوشتن . این اقتصاد با نامه درست نمیشه . تو این چند سال اخیر صدتا از این نامه ها نوشتن ولی یه بار عرضه نداشتن دورهم جمع بشن و یه برنامه مالیاتی درست و درمون تدوین کنن که بشه براساسش از اونهایی که دهها خونه و مغازه و ماشین دارن و پولاشون رو که از اقتصاد بیمار بدست میارن ، طلا و ارز میخرن و حسابهای بانکیشون سر به فلک میکشه مالیات گرفت . خودتونم میدونین که با این نامه های ادبی و بچه مدرسه ای ، آب تو هاون میکوبین.
  • CO ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    اینجا رییس کیه ؟
  • ابن الرضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 0
    امیر مومنان محتکران را نکال می کرد بلای سختی برانان وارد می کرد که عبرت دیکران باشد چرا جمهوری اسلامی بر محنکران وقاچاقجچیان سخت نمی گیرد برای ارامش روانی مردم مظلوم کالاهای اساسی را کوپنی کنید تا ارزاق لازم را با ارامش دریافت کنند.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    آفرین:وقتی تمام(مشکللت ونعصلات پارتی بازی فساد خیانت وجنایت عارت وزنهابرتر اقاها واقازاره ها خودیها را حذف کردی)اماده ایم که اسرائیل بهانه دستمان بدهد
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    اقا جان مهاجرت مردم کشورهای(فقیر،بی آب بی امکانات،قاچاقچی وجنگی)مثل ملخ هجوم برده اند به غرب امریکا واروپا وچون اکثرا نیروی کار کاذب وکارگری هستند باعث افزایش مصرف،کمبود،بیماری وگرانی شدند! -((درایران هم-۱-علاوه برهجوم (مهاجرین افعانی در تمام کارهای کارگری درمعازه ها،کارکاه ها وصنایع،همچنین مهاجرین عرب،پاکستانی وهندی...)که فقط ارز وطلا (برای پس انداز قاچاق وفرستادن برای خانواده وفک وفامیلشون نیاز دارند)...-۲-قاجاقیان کشورهای همسایه... و-۳-(فساد،خبانت جنایت عارت خودیها سهمیه ایها امتیازیها زنهای برتر افاها وافازاده ها جاسوسها رانتیها خاندان وابستگان وپارتی بازی...)۴-حذف ارزترجیحی که باعث افزایش چندبرابری کالاها ومایحتاج مردم شده وعدم ازاد سازی قیمتهاو واردات وصادرات ازاد...-۵-عدم حمایتهای متناسب ولازم مختلف مردم ازطریق یارانه کالا برگ سهمیه اشتعال تحصیل ازدواج مسکن لوازم خانگی ومواد عذایی ضروری...))مزید برعلت ،تشدید وبا مشکلات زیادی روبرو شدیم
    • محمدایوب IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      23/25طوری نوشتی گویا داری تو فاضلاب ولجن زندگی می‌کنی بوی گندت عالم را برداشت خودت رو نجات بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس