سوئیس تحریم های اتحادیه اروپا را علیه روسیه و بلاروس تصویب کرد

شورای فدرال سوئیس اعلام کرد که فهرست تحریم های این کشور علیه روسیه و بلاروس مشابه فهرست تحریم های اتحادیه اروپا است و شامل نهادها و افراد حکومتی است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شورای فدرال سوئیس امروز جمعه اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را برضد بلاروس و روسیه به تصویب رسانده است و همچنین تحریم‌های مالی و مسافرتی را بر ۱۰۰ فرد و نهاد دیگر از جمله «الکساندرا ملنیچنکو» همسر «آندری ملنیچنکو» میلیارد معروف روسی اعمال کرده است.

این شورا همچنین اعلام کرد که فهرست سوئیس از افراد و نهادهای تحریم شده که مشابه فهرست اتحادیه اروپا است، شامل افراد و پرسنل نظامی مسئول جنایاتی که غربی ها ادعا می کنند در شهر «بوچا» در اوکراین رخ داده است، افراد فعال در زمینه سیاست و اطلاعات نادرست و برخی الیگارش ها (افراد سرمایه دار و صاحب نفوذ) و اعضای خانواده آنها می شود.

شورای مذکور ادامه داد که همچنین حذف چهار بانک جدید روسیه و بلاروس، از جمله «اسبربانک» (Sberbank) بزرگترین بانک روسیه از سیستم تراکنش مالی سوئیفت را تصویب کرده است.

این تحریم ها از ساعت ۱۶ امروز جمعه به وقت گرینویچ اجرایی می شود.

سوئیس پیشتر و همراستا با آمریکا و دیگر کشورهای غربی، پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین تحریم هایی را برضد مسکو از جمله تحریم‌های مالی برضد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و تعدادی از مقامات دولت این کشور اعمال کرده بود.

وزیر دادگستری سوئیس هم از تحریم پنج تاجر روسی نزدیک به پوتین همراه با ممانعت از سفر آنها به سوئیس خبر داده بود.

روسیه نیز در اقدامی متقابل محدودیت هایی را در صدور روادید برای شهروندان برخی کشورهای اروپایی که از نظر کرملین غیردوست معرفی شده اند، اعمال کرد که سوئیس نیز در این فهرست قرار داشت.

مسکو از زمان آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته هدف اعمال گسترده تحریم های غربی واقع شده و دارایی هایش در بانک های جهان مسدود شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    آمریکا سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس