کد خبر 1385287
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
زلنسکی پوتین را تحریم کرد

رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی تحریم هایی شخصی برضد مقامات ارشد روسیه از جمله رئیس جمهور، وزرای خارجه و دفاع و همچنین نخست وزیر این کشور اعمال کرد.

به گزارش مشرق،   به نقل از ریانووستی، «ولودیمیر زلنسکی» طی فرمانی «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را مورد تحریم شخصی قرار داد.

زلنسکی در فرمانی تحریم‌هایی شخصی را برضد مقامات روسی از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر، «آندری بلوسوف» معاون اول نخست وزیر و دیگر مقامات روسیه اعمال کرد.

همزمان رئیس جمهور روسیه با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت‌ها در غرب و اعمال تحریم‌ها برضد روسیه گفت که غربی‌ها می‌خواهند با تحریم‌ها اقتصاد روسیه را محدود کنند غافل از اینکه دود مسئله به چشمان خود آنها می‌رود.

پوتین در این باره و با اشاره به اینکه نمی‌توان روسیه را منزوی کرد، گفت: محصور کردن کشوری مانند روسیه غیرممکن است، کشیدن یک حصار از بیرون غیرممکن است و ما خودمان قرار نیست چنین حصاری دور خود بکشیم.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی با اعلام این مسئله که «ارتش اوکراین در میدان نبرد در حال مرگ است»، خواستار کمک‌های خارجی بیشتر شده است.

زلنسکی گفت: تسلیحات و تحریم‌ها واکسنی در برابر کووید -۲۲ هستند که روسیه به ارمغان آورده است.

کنایه زلنسکی مقایسه‌ای است به عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال ۲۰۲۲ با ویروس کرونا که با نام کووید -۱۹ شناخته می‌شود.

اظهارات رئیس جمهور اوکراین تنها ساعاتی پس از سخنان پیشین وی مطرح می‌شود که گفته بود نتیجه نبرد در «سیویرودونتسک» در شرق این کشور سرنوشت منطقه «دونباس» (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک) را رقم خواهد زد.

مسکو مناطق یادشده را به رسمیت شناخته و از آنها با نام جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک یاد می‌کند.

وی افزوده بود: سیویرودونتسک همچنان در نقطه کانونی رویارویی‌ها در دونباس قرار دارد. به طور عمده در اینجاست که سرنوشت دونباس ما در حال مشخص شدن است.

روسیه در ۵ اسفند سال گذشته عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون هدف اعمال تحریم‌هایی بی سابقه از سوی غربی‌ها و هم پیمانانشان قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    4 0
    تو این شرایط اصلا تحریم معنی میده
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      آمریکا ؛ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • مصطفی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    4 2
    خدایا این شادیا رو از ما نگیر . طرف گوش بچش رو گرفته انداخته تو اتاق در اتاق رو هم قفل کرده بعد بچه گفته بابا با هات قهرم .
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 1
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! خخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    زلنسکی !!بی خیال شو عامو!!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 1
    اثرات کوکائینه
  • مانی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 1
    تو رو خدا زلنسکی بهش رحم کن ! مرتیکه دلقک کوته فکر ! کشتی ما رو با این حرکت زلنسکی !
  • علی IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    مثل. دلقک ها.... تحریم دشمن... برو پیانو تو بزن... وای به مردمی که نوکر امریکا بشه ریییس جهورشون...
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 0
    زلنسکی یکوقت پوتین رو نکشی خخخخ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس