کد خبر 1385517
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
تاکید بر توسعه مناسبات نفتی ایران و نیجریه

در جریان حضور هیئت نیجریایی برای شرکت در کمیسیون مشترک ایران – نیجریه و بازدید از پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، دو طرف بر توسعه مناسبات تاکید کردند.

به گزارش مشرق از شانا، «فستوس آجایی» و «اونومیتا یوتانگ»، نمایندگان وزارت نفت نیجریه از بالاترین سطح کمیسیون مشترک ایران با حضور در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با محمداسماعیل کفایتی، رئیس و محمد صابر کرم‌بیگی، معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست قابلیت‌های ایران برای آموزش، تبادل دانشجو و انتقال فناوری برای طرف نیجریه‌ای تشریح شد، همچنین هیئت نیجریه‌ای بعضی از نیازهای خود درباره صنعت پالایش و پتروشیمی را توضیح دادند.

در این دیدار دو طرف بر توسعه مناسبات ذیل سند تفاهم‌نامه‌ای که در روزهای اخیر در کمیسیون روی مفاد آن بحث و تبادل‌نظر شده است، تأکید کردند.

یکی از بندهای مهم این تفاهم‌نامه آموزش و موضوع انتقال فناوری بود که پارک تمایل دارد آن را از طریق معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با طرف نیجریه‌ای دنبال کند.

نیجریه ظرفیت‌های خیره‌کننده‌ای در صنایع پایین‌دستی پالایشگاهی و پتروشیمی برای توسعه دارد زیرا تعداد مجتمع‌های نیجریه در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی انگشت‌شمار است.

در ادامه هیئت نیجریایی به همراه معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، از مرکز تحقیق و توسعه شرکت نفت و گاز سرو بازدید کردند و در جریان ظرفیت‌های تولید کاتالیست در ایران قرار گرفتند و خواستار تأسیس شعب ایرانی این شرکت‌ها در نیجریه شدند.

هیئت نیجریایی بازدیدی از شرکت اندیشه‌سازان سلامت پارسیان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فدکو که عضو پارک فن‌آوری و نوآوری و فناوری نفت و گاز است، انجام داد.

بر اساس این گزارش، با توجه به ظرفیت‌های موجود برای توسعه در کشور نیجریه، این دیدار می‌تواند زمینه‌ای برای آموزش، انتقال فناوری و تبادل دانشجو باشد تا در آینده بتوان زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنعت نفت را در خارج از مرزهای کشور دنبال کرد.

هیئت نیجریایی نخستین مهمان خارجی پارک فناوری و نوآوری از زمان تأسیس بوده‌ است، همچنین برزو قنبری، مدیر تأمین کالا و ساخت داخل شرکت ملی نفت ایران دیگر مهمان پارک در این دیدار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس