کد خبر 1385215
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
موافقت آمریکا با فروش تجهیزات جنگی به تایوان

دولت آمریکا با فروش ۱۲۰ میلیون دلار قطعات و تجهیزات کشتی‌های جنگی به تایوان موافقت کرد.

به گزارش مشرق، در پی درگیری های لفظی اخیر بین چین و تایوان و احتمال حمله نظامی چین به این کشور، دولت آمریکا با فروش ۱۲۰ میلیون دلار قطعات کشتی های جنگی به تایوان موافقت کرد.

این تجهیزات شامل قطعات یدکی و بخش های تعمیرشده کشتی های جنگی و سیستم های کشتیرانی، معاونت تکنیکی لجستیکی و پشتیبانی لجستیکی و تکنیکی است.

وزیر دفاع تایوان اظهار کرد تایوان با دریافت قطعات کشتی های جنگی از آمریکا، آمادگی خود را برای مقابله احتمالی با چین، حفظ می کند.

براساس گزارش رویترز، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تاییدیه مورد نیاز برای ارسال تجهیزات مورد توافق با تایوان را به سفارت این کشور در واشنگتن تحویل داده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفر به ژاپن گفت که آمریکا درصورت تهاجم نظامی چین به تایوان، به این جزیره کمک خواهد کرد.

پس از آن، پکن در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در ژاپن علیه چین به شدت واکنش نشان داد و اعلام کرد که آماده دفاع از منافع ملی خود بر سر تایوان است.

اما بعد از آن نیز رئیس جمهوری آمریکا حرف خود درخصوص آمادگی این کشور برای تقابل با چین درخصوص تایوان را پس گرفت و گفت: تغییری در سیاست "ابهام راهبردی" آمریکا در قبال تایوان ایجاد نشده است.

در همین حال تسای اینگ ون، رئیس تایوان روز گذشته اعلام کرد که آمریکا قصد همکاری با گارد ملی و ارتش تایوان را دارد. به گفته این مقام تایوانی هدف از اقدام فوق تقویت روابط امنیتی میان آمریکا و این جزیره است؛ برنامه‌ای که بدون شک با خشم چین همراه خواهد شد و احتمال واکنش نظامی پکن به این موضوع را بیش از پیش خواهد کرد.   

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس