مخالفت خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر با تصمیم بایدن؛ پول مردم افغانستان را آزاد کنید

بر اساس جدیدترین گزارشهای خبری، شماری از خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر در مخالفت با تصمیم جو بایدن برای اختصاص بخشی از وجوه مسدودشده بانک مرکزی افغانستان به این خانواده ها، مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، این در خواست درحالی مطرح شده است که با دستور «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، قرار است بخشی از این وجوه به‌عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبرباید اختصاص یابد.

این در حالیست که به باور خانواده‌های قربانیان، اختصاص وجوه نقدی مردم عادی افغانستان به خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر راهی مناسب برای عدالت‌خواهی به شمار نمی آید.

پیش تر رئیس جمهور آمریکا دستور بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را صادر کرد و دستور داد که این اموال بلوکه شده میان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تبدیل شود.

کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در ماه‌های آتی صندوق سپرده‌ای برای مدیریت ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان ایجاد خواهد کرد تا از این پول برای کمک به مردم افغانستان استفاده شود.

۳.۵ میلیارد دلار دیگر نیز در آمریکا خواهد ماند و در انتظار احکام دادگاه در مورد دعاوی حقوقی علیه طالبان توسط قربانیان حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر باقی می‌ماند.

اقدام آمریکا در اختصاص دارایی‌های مردم افغانستان به قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر در حالی صورت می‌گیرد که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بارها نسبت به احتمال مرگ یک میلیون کودک به دلیل سوءتغذیه حاد در افغانستان هشدار داده است.

به تازگی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در نشست درخواست کمک مالی برای افغانستان اعلام کرد که ۹۵ درصد از مردم افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت ۹ میلیون نفر در افغانستان در خطر قحطی به سر می برند. یونیسف تخمین می زند که حدود یک میلیون کودک افغان که به شدت از سو تغذیه رنج می برند، در خطر مرگ قرار دارند و کمک فوری نیز به آنها نخواهد رسید.

وی افزود: به دلیل جنگ در اوکراین، قیمت غذا در جهان به شدت درحال افزایش است. این برای افغانها  که سعی دارند به خانواده های خود غذا برسانند و همچنین عملیات امدادی ما یک فاجعه است.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد مردم افغانستان درحال فروش کودکان و اعضای بدن خود برای تامین غذای خانوادهایشان هستند. اقتصاد این کشور به صورت کامل سقوط کرده است و نقدینگی بسیار کمی وجود دارد. بیش از ۸۰ درصد از جمعیت افغانستان بدهکار هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطنم ایران IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    از 19 نفر تروریست حادثه 11 ستامبر 15 نفر سعودی بودن. اینا کلا همیشه زورشون به افغانستان و یمن و فلسطین رسیده
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 0
    با اینکه دل خوش از حکومت ایران ندارم. اما خدا لعنتت کنه بایدن و آمریکا ی ظالم و چپاول گر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس