انتقاد مقام مجلس لبنان از طرح آمریکا درباره مرز دریایی/ با قدرت ایستاده ایم

الیاس بوصعب نایب رییس مجلس لبنان در واکنش به ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کشورش از موضع قدرت و یکپارچه با اسرائیل مذاکره می‌کند.

به گزارش مشرق، بوصعب به المیادین گفت که نقدهایی بر طرح آمریکا برای مذاکره با رژیم صهیونیستی وجود دارد و لبنان متعهد به آن است و از هیچ گونه حق خود عقب نخواهد نشست.

وی تاکید کرد که طبیعی است که اسرائیل به صورت دیپلماتیک بخواهد کار کند، چرا که لبنان در موضع قدرت قرار دارد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز دوشنبه شب در این خصوص گفت: ما [درباره مذاکرات ترسیم مرزها] مهلتی برای حکومت تعیین نمی‌کنیم؛ زیرا در چنین تصمیمهایی، زیر چتر آن قرار داریم، ولی آن را به تسریع [در نتیجه آن] تشویق می‌کنیم.

قاسم خطاب به دولت بیروت گفت: در مسأله ترسیم مرزهای دریایی، اگر بن‌بستی در مذاکرات وجود دارد، باید اعلام کنند که مذکرات به بن بست قرار دارد و به پایان رسیده است».

سخنان مقام ارشد جنبش حزب‌الله درحالی بیان می‌شود که رسانه‌های لبنانی روز یکشنبه گزارش دادند که یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی برای حفاری در میدان «کاریش» وارد این میدان گازی شده است.

این میدان گازی در منطقه مورد مناقشه رژیم صهیونیستی با لبنان قرار دارد.

حزب الله بارها به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که نباید رژیم صهیونیستی بصورت یکجانبه، گاز طبیعی را از این منطقه استخراج کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس