کد خبر 138491
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» گفت: برخی افراد برای حذف اکران این فیلم در ماه مبارک رمضان تلاش‌ می‌کنند که این امر ضربه‌ای بر آثار دفاع مقدسی خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ابراهیم اصغری» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این فیلم در سایر شهرها و شهرستان‌های کشور نیز اکران می‌شود، بیان داشت: آمادگی لازم برای اکران این فیلم در سایر شهرها و شهرستان‌های کشور در دفاتر پخش وجود دارد اما این امر منوط بر آن است که سینماهای شهرستان‌ها بتوانند این فیلم را در برنامه‌های اکران‌شان جای دهند.

اعلام آمادگی دفاتر پخش فیلم «شور شیرین» برای اکران این فیلم در سایر شهرهای کشور

وی ادامه داد: شهرهای غربی اعم از سنندج، ارومیه یا شهرهای شمالی اعم از رشت تقاضا داشته‌اند که فیلم سینمایی «شور شیرین» در این شهرها اکران شود اما این امر با ماه مبارک رمضان تداخل داشته است و باید ببینیم که برنامه ماه مبارک رمضان و اکران‌ها در شهر تهران و شهرستان به چه منوالی است که بر اساس آن طی 2، 3 روز آینده برنامه‌هایی برای این امر اتخاذ شود.

استقبال بیش از یک‌صد مرکز علمی، دانشگاهی و آموزشی برای اکران این فیلم

اصغری درباره استقبال مراکز و نهادها برای اکران این فیلم، عنوان کرد: تاکنون بیش از یک‌صد مرکز دانشگاهی، آموزشی و علمی تقاضا داشتند که فیلم را برای مدعوینی که مدنظرشان است، اکران کنیم که آن‌ها با پرداخت هزینه‌ای که در واقع خرید اکران فیلم بوده به دنبال انجام این کار هستند؛ چراکه اکران در برخی از شهرها با توجه به محدودیت سالن‌های سینما و برخی از شهرستان‌هایی که متأسفانه سینما هم ندارند و نتوانند از اکران عمومی این فیلم بهره‌مند شوند، وجود دارد.

وی افزود: دفتر پخش فیلم «شور شیرین» تقاضای بیش از یکصد مرکز دانشگاهی، آموزشی و علمی را در برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است که بخشی را در ایام ماه مبارک رمضان و بخش دیگر را بعد از این ماه مبارک انجام خواهم داد.

تهیه‌کننده فیلم‌ سینمایی «شور شیرین» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه و یا همایش خاصی پیرامون این فیلم سینمایی برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون 3 مراسم خاص به عنوان مراسم افتتاحیه فیلم که در برج میلاد حدود 3 هفته گذشته برپا شد و 10 روز پیش در استان کرمانشاه که محل فیلمبرداری این فیلم نیز بوده است و ابتدای این هفته در شهر مشهد مقدس اکران این فیلم، صورت گرفته است که خوشبختانه از استقبال خوب مدعوین و به ویژه مسئولان استان روبه‌رو شد.

وی اضافه کرد: در مراسم اکران فیلم سینمایی «شور شیرین»، استاندار، فرماندار و مسئولان سپاه پاسداران این استان حضور داشتند به جزء مدیران آستان قدس رضوی که در این مراسم حضور پیدا نکردند و ظاهراً اینگونه موضوعات برای آن‌ها دغدغه و اولویت محسوب نمی‌شود و متأسفانه شهید کاوه را فراموش کرده‌اند.

اکران فیلم «شور شیرین» در ماه مبارک رمضان و یا عیدسعید فطر در شهر سنندج

اصغری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در هفته‌های آتی برنامه خاصی برای برگزاری همایش وجود دارد، گفت: مسلماً یکی از برنامه‌های خاص‌ برای استان کردستان و شهر سنندج خواهد بود که باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد که یا در ماه مبارک رمضان و یا شاید همزمان با عید سعید فطر این فیلم را در این شهر اکران کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش داریم شروع اکران فیلم در استان کردستان در وهله نخست در شهر سنندج  باشد چراکه موضوع این فیلم مربوط به کردستان است و مدنظر داریم تا از این شهر از شرایط بسیار خوبی برای اکران و ارتباط با مخاطب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: براساس ارتباط‌هایی که با مراکز علمی و دانشگاهی در رابطه با اکران فیلم سینمایی «شور شیرین» بوده است برخی از دوستان پیش‌بینی‌هایی در این راستا اتخاذ کرده‌اند که پس از نتیجه‌گیری اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همچنین عنایتی از سوی فرماندهان وجود دارد از جمله اینکه سردار نقدی روز گذشته خوشبختانه پیگیر اکران و مسائل و مشکلات پیش ‌روی اکران فیلم «شور شیرین» بودند که این امر نشان از توجه و لطف ایشان به فیلم دفاع مقدسی است.

اصغری با بیان اینکه فرمانده کل سپاه پاسداران به اکران فیلم «شور شیرین» اهتمام داشته‌اند، ادامه داد: نشریاتی که در راستای موضوعات ارزشی و دفاع مقدسی به انتشار مطالب می‌پردازند این اتفاق نیز در آنها رسوخ پیدا کرده که این امر جای خوشحالی است.

 فعالیت مستمر برخی افراد برای قربانی و تخریب فیلم «شور شیرین» در گیشه‌ها
 
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» گفت: به دلیل اکران این فیلم هم‌اکنون در شهر مشهد مقدس به سر می‌برم ولی چند روز گذشته مطلبی را شنیدم که برایم بسیار نگران‌کننده بود.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان زمان‌هایی را برای اکران فیلم‌های سینمایی در نظر می‌گیرند که ظاهراً دوستان که در واقع توانمندی این امر که فیلم «شور شیرین» را از 2 _ 3 هفته اخیر  پایین بکشانند، را نداشتند در اقدامی سعی کرده‌اند که متأسفانه این فیلم دفاع مقدسی را در گیشه قربانی و تخریب کنند و خوشبختانه موفق هم نشدند.

 تلاش برای حذف اکران فیلم «شور شیرین» در ماه مبارک رمضان توسط برخی از افراد

اصغری ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که طرحی برای اکران فیلم «شور شیرین» در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است که برخی‌ها قصد حذف این فیلم را از اکران دارند که متأسفانه این امر ضربه و لطمه بسیار بزرگی بر این فیلم خواهد بود.

وی افزود: مدعوینی برای تماشای فیلم سینمایی «شور شیرین» مدنظرمان بوده تا در ماه مبارک رمضان به تماشای این فیلم بنشینند و ‌برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این راستا اتخاذ شده است و به نوعی پیش‌فروش‌های بلیط این فیلم در این ماه انجام شده و خانواده‌هایی که در واقع متقاضی بلیت این فیلم به عنوان بلیت پیش‌فروش بود‌ه‌اند در این مدت، بلیت‌ها را تهیه کرده‌اند؛ چراکه از مهم‌ترین گزینه‌های‌شان این بوده است که این فیلم را در ماه مبارک رمضان تماشا کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» گفت: اگر قرار است فیلم‌هایی در ماه مبارک رمضان اکران شود و بخواهند‌ از اکران فیلم سینمایی «شور شیرین» در این ماه جلوگیری کنند، این امر ضربه بزرگی بر این فیلم و آثار دفاع مقدسی خواهد بود.

به گفته وی، متأسفانه هم‌اکنون برخی از افراد علاقه‌مند هستند این امر اتفاق بیافتد و فیلم «شور شیرین» را در حد ممکن سریع‌تر از اکران خارج کنند.

اصغری ادامه داد: از آقای شمقدری درخواست کردم که دستور پیگیری این موضوع را اعلام کنند تا فیلم به این روش قربانی نشود؛ چراکه این امر نه تنها ضربه‌ مهلکی بر این فیلم خواهد بود بلکه به آثار دفاع مقدس هم لطمه وارد خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس