کد خبر 1384770
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
هواپیما

مقامات سریلانکا حکم دادگاهی را که بر اساس آن، یک هواپیمای غیرنظامی اجاره‌ای متعلق به شرکت هواپیمایی آئروفلوت از بازگشت به روسیه منع شده بود، به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش مشرق، روزنامه محلی "نیوز فرست" در گزارشی اعلام کرد که مقامات سریلانکا حکم دادگاهی را که بر اساس آن، یک هواپیمای غیرنظامی اجاره‌ای متعلق به شرکت هواپیمایی آئروفلوت از بازگشت به روسیه منع شده بود، به حالت تعلیق درآوردند.

بر اساس این گزارش، یک هواپیمای ایرباس A۳۳۰-۳۴۳ در تاریخ ۲ ژوئن به درخواست یک شرکت ایرلندی لیزینگ هواپیما در کلمبو توقیف شد و دادگاه خروج این هواپیما از سریلانکا را تا ۱۶ ژوئن ممنوع کرد. بیش از ۲۰۰ مسافر این پرواز سرگردان شدند و در یک هتل محلی اسکان داده شدند.

به گزارش این خبرگزاری، پس از رسیدگی دادگاه عالی تجاری کلمبو به درخواست دادستان کل، حکم توقیف این هواپیما لغو شد.

بیشتر بخوانید:

مصادره ۲ هواپیمای آبراموویچ از سوی دولت آمریکا

خطوط هوایی آئروفلوت روسیه هنوز این گزارش را تایید نکرده است، اما گزارش ها حاکی است که یک هواپیمای مسافربری دیگر از این خطوط هوایی، روز یکشنبه ۲۷۵ روس از جمله مسافران باقی مانده از هواپیمای توقیف شده را، از کلمبو به مسکو رساند.

 در پی این حادثه، شرکت هواپیمایی آئروفلوت اعلام کرد که پروازهای سریلانکا را به دلیل عدم اطمینان از امنیت پروازها به این کشور متوقف کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته جانیتا آبیویکراما لیاناژ، سفیر سریلانکا را احضار و یک یادداشت اعتراضی در رابطه با توقیف این هواپیما صادر کرد.

اوایل سال جاری میلادی، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد که - در میان بخش‌های دیگر - بخش حمل‌ونقل این کشور را با اقداماتی از جمله ممنوعیت فروش هواپیما، قطعات یدکی و تجهیزات به خطوط هوایی روسیه، هدف قرار داد.

علاوه بر این، هواپیماهای اجاره شده باید تا پایان ماه ماه مارس به اجاره دهندگان بازگردانده شوند. اما روسیه اعلام کرد که هواپیماها را تا پایان قرارداد اجاره و شروع به ثبت مجدد هواپیماها در این کشور حفظ خواهد کرد.

این اقدام اخیر با انتقاداتی روبرو شد چرا که برخی کشورها ایمنی پرواز هواپیماهایی را که توسط مؤسسات بین المللی شناخته شده، بازرسی نشده بودند، زیر سوال بردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس