اسلام‌هراسی و نژادپرستی معضل جدانشدنی از جامعه انگلیس

طبق یک نظرسنجی در کشور انگلیس معلوم شده است که بیشتر مسلمانان ساکن این کشور در محل کار با رفتارهای ناشی از اسلام‌هراسی و نژادپرستی روبرو هستند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه ساوانتا (Savanta) در انگلیس بیشتر مسلمانان شاغل در این کشور در معرض رفتارهای نژادپرستانه و اسلام هراسی قرار دارند. طبق این نظرسنجی که نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، معلوم شده است که از هر ۱۰ مسلمانی که در ادارات انگلیس کار می‌کنند، هفت نفر رفتارهای ناشی از اسلام‌هراسی را تجربه کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی که به سفارش سایت هایفن (Hyphen) - نشریه آنلاین متمرکز بر مسائل مسلمانان انگلیس و اروپا- انجام شد، حدود ۶۹درصد از مسلمانان شاغل در انگلیس اعلام کردند که تجربه رفتارهای ناشی از اسلام هراسی و نژاد پرستی را داشته اند.

موسسه ساوانتا در بازه زمانی بین ۲۲ آوریل تا ۱۰ می در نظرسنجی از ۱۵۰۳ نفر از مسلمانان ساکن انگلیس اعلام کرد که  مسلمانان سیاه پوست در مقایسه با مسلمانان سفیدپوست سطح خشن‌تری از اسلام‌هراسی را تجربه کرده اند. به گزارش این موسسه ۳۷درصد از مسلمانان سفیدپوست رفتارهای نژادپرستانه را گزارش دادند درحالیکه این رقم برای مسلمانان سیاه‌پوست ۵۸ درصد بود.

در اطلاعات دیگر این نظرسنجی معلوم شد که جامعه مسلمان انگلیس نیز مثل سایر مردم این کشور با بحران تامین هزینه زندگی و بالا رفتن قیمت مواد غذایی و سوخت روبرو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس