اتهامات عجیب دستگاه قضایی آل‌سعود علیه فعالان سیاسی در عربستان

یک موسسه حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد: مقامات قضایی عربستان سعودی با اتهاماتی مضحک و عجیب فعالان سیاسی در زمینه آزادی بیان را در این کشور به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه سعودی لیکس، مؤسسه حقوق بشری سند در گزارشی از اتهامات مضحک و تکان دهنده دستگاه قضائی عربستان سعودی علیه مخالفان برای محکوم نمودن آنها به حبس‌های طولانی مدت خبر داد.

بنابراین گزارش، در یکی از این موارد یکی از فعالان سیاسی آوریل ۲۰۱۹ به طور خودسرانه دستگیر شد و به مدت ۲۲ ماه بدون اطلاع از اتهام خود، در حبس قرار داشت.

پس از گذشت ۲۲ ماه دستگاه قضائی عربستان سعودی اتهام وی را «ذخیره کردن محتوایی که نظم عمومی را مخدوش می کند» اعلام کرده است! بعدها مشخص شد که این فرد تصویری را در تلفن همراه خود داشته که در آن مجلس مشورتی عربستان مورد تمسخر قرار گرفته است.

در نهایت در آگوست ۲۰۲۱ دادگاه ویژه کیفری عربستان سعودی، وی را به این اتهام به ۶ ماه حبس محکوم کرد. البته این فعال سیاسی عربستانی در مجموع نزدیک به سه سال در بازداشت قرار داشت که ۲۲ ماه از آن در سلول انفرادی گذشت.

فعالان و سازمان‌های حقوق بشری با اشاره به این اتهامات مضحک خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان به دلیل ابراز عقیده در عربستان شدند. این مؤسسات همچنین خواستار رفع اتهامات سیاسی و توقف احکام ناعادلانه علیه آنان شده‌اند.

در همین زمینه یکی دیگر از اسناد فاش شده نشان می‌دهد که اتهام وارد شده به فوزی صبحی، یکی از زندانیان فلسطینی در زندان‌های سعودی، داشتن کتاب «تاریخ مصور فلسطین» نوشته دکتر طارق آل سویدان بوده است.

صبحی بدلیل این اتهام واهی به ۸ سال حبس تعزیری و ۵۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شد. همچنین حکم اخراج وی از کشور پس از پایان دوره محکومیت صادر شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    دمش گرم، این شیوه خوبی است این ایران اینترنشنال را زد بعد با اره کارشان را تمام کرد و اسید هم برای دفن استفاده نمود.
  • رضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    من چنين سيستمى را تاييد نميكنم اما در سفرهائى كه به اونجا داشتم چندين بار از دادگسترى مدينه كه بغل مسجد النبى است ديدن كردم هيچگاه كسى را در راهروهاى دور و درازش نديدم ، برخلاف دادگسترى هاى خودمون كه هر ساعت از روز غلغله است
  • حسین IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    عربستان ۶ماه دگر از شر ال سعود نجات پیدا میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس