اروپا از توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا خبر داد  

"الیور ورهلی" کمیسر اتحادیه اروپا برای گسترش و سیاست همسایگی گفت: مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به دلیل عدم رعایت استانداردها توسط آنکارا در سیاست داخلی متوقف شده است.

به گزارش مشرق از اردو پوینت، ورهلی در جلسه عمومی پارلمان اروپا با ارائه گزارش ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا گفت: ترکیه به دور شدن از اتحادیه اروپا ادامه داده است، به همین دلیل مذاکرات الحاق آنکارا  در بن بست باقی مانده است.

کمیسر اتحادیه اروپا در ادامه افزود: حاکمیت قانون و حقوق اساسی در ترکیه همچنان یک نگرانی کلیدی است، هدف قرار دادن احزاب سیاسی، مدافعان حقوق بشر و رسانه ها نشان دهنده عقب نشینی بزرگ برای حقوق بشر است و در تضاد با تعهدات ترکیه برای احترام به دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق زنان است.

ورهلی همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه همچنان شریک کلیدی اتحادیه اروپا در موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله انرژی، قرارداد سبز و بهبود اقتصادی پس از بحران کرونا است.

ترکیه پس از ارائه درخواست رسمی به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۸۷ تا سال ۱۹۹۹ منتظر ماند تا وضعیت کشور نامزد دریافت کند. مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تنها شش سال بعد در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، اما از آن زمان به نظر می رسد که روند مذاکرات متوقف شده است.

در سال ۲۰۱۹ مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه پس از آن که بروکسل آنکارا را به سرکوب رسانه های آزاد و جامعه مدنی در این کشور متهم کرد، پایان یافت.

در اواخر ماه مارس اردوغان رییس جمهور ترکیه موضوع طولانی شدن روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را مطرح کرد و گفت که مذاکرات در مورد عضویت آنکارا باید تسریع شود تا پس از درخواست اوکراین برای اتحادیه اروپا، به ترکیه جایگاهی که شایسته آن است داده شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تقی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    9 15
    رجب و کشور ترررکیه چند سال گدای درب اتحادیه اروپاست ،خداقل بزارید بیاد تو اتحادیه اروپا تجربه ی ایجاد و گسترش نفاق و نژاد پرستی کارنامه روشن و پرباری داره ،استفاده کنید اروپاییها نژاد پرستی و تفکرات نژادی را با دین از همان نهد کودک‌ها تا دبیرستان و تحصیلات آکادمیک در وجود آنها قرار دهند با فرآیندهای مختلف مختلف وجعلی از تاریخ و تمدن ،باعث میشه حتی پانترکهای ایرانی هم به ایران پشت کند و در دشمنی با ایران کم نگذارند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    13 3
    همش این غربی‌ها در حال گرو کشی هستند، چون الان اردوغان جلوی عضویت فنلاند و سوئد رو در ناتو گرفته و براشون شرط گذاشته، اینها هم ازین اهرم دارن استفاده میکنن تا بهش فشار بیارن!!!!
  • RU ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 1
    ترکیه بخاطر ترانزیت انرژی آنقدر تحت فشار قرار داده شده که واقعا بایستی این کشور کمک شود. کاهش ارزش پولی، کمک به پ ک ک از طرف آمریکا و هم اکنون هم فشار جهت کنار گذاشته شدن از اتحادیه اروپا. ترکیه بنظر من میتواند وارد کشورهای بریکس و با همراه با ایران به پیمان شانگهای SCO پیوندد. بایستی کمک گردد تا هم بریکس و هم پیمان شانگهای گسترشی جهش وار به غرب پیدا کند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 4
    دارن ترکیه رو جمع آوری میکنند. متاسفانه گلوبالیست ها دنبال کشور کردستان در نیمه شرقی ترکیه هستند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 3
    دارن ترکیه رو جمع آوری میکنند. متاسفانه گلوبالیست ها دنبال کشور کردستان در نیمه شرقی ترکیه هستند
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 5
    ای مردم شجاع و دلیر ترکیه‌سرزمبن هایتان را در آغوش بگیرید و به زبر چتر مادرتان ایران بیایید تا دست به دست برادران فارس و کرد و عرب ایرانی امپراطوری ایرانِ سلجوقی را دوباره تشکیل دهیم. ایران شما را فرا میخواند. .
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    6 2
    جنوب اکراین و آتن شهرهای جداشده ایران هستند که باید به ایران بازگردند
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 1
    در عهد برادری مقدس و در جنگ بزرگ تمدن شرق‌با امریکای رومی ___ به ایرانیانی که عاشق ترک ها هستند فارس گفته میشود. و به ایرانیانی که عاشق فارس ها هستند ترک گفته میشود. زنده باد برادریِ مقدسِ ایران
    • جواد IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      چرت نگو ما هیچوقت بیشرفی شماهارو در رابطه با دشمنی با تورک کمک به پ ک ک و همدستی با غرب و یونان علیه تورکیه و کمک نظامی به ارمنستان جهت اشغال آزربایجان فراموش نخواهیم کرد و در زمان لازم پس گردنی و پاسخ دندان شکن خواهیم داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس